Mareridt

650 31 8
                                    

Lyset skinner ind i dine øjne. Du kan ikke se noget, men du ved, hvor du er. Du står inde på skolen. Der er stille, og ingen elever på gangene. Du går mod dit klasseværelse, uden at vide hvorfor. Men måske håber du, at Anna sidder der. Nej, det gør hun ikke. Det gør Thor. Han sidder på gulvet med ryggen til. Pludselig ringer hans mobil. "Hej skat" siger han i telefonen. Du bliver vred. Han kan da ikke bare erstatte dig så hurtigt. "Thor!" siger du højt, og han vender sig om. Han ser ret forvirret ud. "Hvad har du gang i?" spørger du vredt. Han er helt tavs. Står bare, og kigger på dig. Så viser han dig sin telefon. Den person han snakker med, er dig. Det er dit nummer. "Hvad?" siger du overrasket. Så tager Thor hurtigt sin telefon, og kaster den i gulvet. Du bliver slynget væk, da der kommer en stor eksplosion. Og da du kigger op, er Thor væk. Hans mobil ligger på gulvet. Og på skærmen kan du se det. Det billede, som i brugte til at offentliggøre at i var sammen. Der hvor i kysser. Det er præcis det samme billede, men Thor kysser en anden pige. Du kender hende ikke, men hun virker alligevel bekendt. Raseriet begynder et tage overhånd, og du kan ikke slappe af. Du løber ud af skolen, og ud på vejen. Men der er ikke nogen vej. Der er helt hvidt. Hele verden er hvid. Så kan du ikke klare mere. Du sætter dig på jorden og græder. Græder højt og tydeligt, så alle kan høre dig. Hvis der var andre.
Så vågner du med et sæt. Du trækker vejret hurtigt. "Hvad er der i vejen?" spørger Stefan, som du vist har vækket. "Mareridt" siger du, "undskyld, at jeg vækkede dig". "Det gør ikke noget. Hvad skete der i mareridtet?" spørger Stefan. Du fortæller hele historien. "Hvad skal det betyde?" spørger du, da du har fortal historien. "Jeg ved det ikke, måske at du savner Thor" siger Stefan. "Jeg savner ikke Thor" siger du bestemt og vredt. "Du savner Thor. Du ønsker bare ikke, at savne ham" siger Stefan. Du kigger på Stefan, og han ser roligt på dig. Han har jo ret. Inderst inde savner du ham. Men du vil aldrig indrømme det. Thor er fortid. Klokken er 05:03, så du ligger dig, og falder i søvn igen.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now