Der er gået et par dage, og du og Emil er blevet kærester. Han spurgte, og du kunne bare ikke sige nej. Alt sker så hurtigt, og du vil ikke gå glip af noget. Det hele er også bare så svært.
"Har du fundet ud af, hvornår du skal spille?" spørger Anna. Du, Anna, Laura og Maria sidder på en café. "Desværre ikke endnu. Jeg venter på, at Tobias ringer" fortæller du. "Det er en kæmpe chance for dig. Vi vil alle med, og støtte dig" siger Laura. "Jeg vil også gerne have jer alle med. I får besked lige så snart, jeg ved det" siger du. "Men i må love mig, at vi holder kontakten, når jeg er rejst" siger du. Pludselig ringer din telefon. "Det er Tobias. Jeg er nødt til, at tage den" siger du.
Telefonsamtale
Tobias: Hej (dit navn). Jeg har datoen for din koncert
Dig: Super. Hvornår?
Tobias: Den 23. august
Dig: Okay, men på det tidspunkt bor jeg altså i Aarhus.
Tobias: Hvad snakker du om?
Dig: Jeg skal kun bo i Gentofte i et år. Så jeg tager snart hjem
Tobias: Det vidste jeg ikke. Men jeg håber, at du stadig vi spille koncerten
Dig: Selvfølgelig vil jeg det. Og jeg håber også, at kunne komme i studiet, efter jeg er rejst
Tobias: Det håber jeg også. Du har talent, og det skal udnyttes. Vi ses snart igen, (dit navn)
Dig: Jeg kommer i studiet igen om to dage. Vi ses
Telefonsamtale slut
"Hvem var det?" spørger Maria. "Tobias. Det sagde jeg jo før" siger du og griner. Maria ser et øjeblik forvirret ud, men så griner hun. "Hvad ville han?" spørger hun. "Fortælle datoen til min koncert. Jeg skal spille koncert den 23. august" fortæller du. "Men der er du rejst" siger Laura trist. "Ja, men i får stadig de bedste billetter, jeg kan skaffe. Det vil nok sige backstage" siger du. "Tænk, at en af mine venner, skal spille koncert i Vega" siger Laura. "Anthon har da spillet en masse koncerter. Og i er kærester" siger Maria undrende. "Men jeg har ikke set ham optræde. Det er faktisk længe siden, jeg har set ham" siger Laura. "Hvordan går det egentlig med dig og Emil?" spørger Maria. "Det går fint nok" siger du. "Har i ikke prøvet noget?" spørger Anna. "Næ, altså det er lidt mærkeligt. Men jeg ser ham stadig kun, som en ven" siger du. "Men hvorfor er i så kærester?" spørger Maria. "Jeg ved det ikke. Jeg håbede nok på, at jeg ville glemme Thor" siger du. "Men det kan du ikke?" spørger Maria. "Jeg ville ønske jeg kunne, men det er umuligt. Jeg vil ikke splitte Mille og Thor, men jeg kan ikke glemme Thor" fortæller du. "I var også det helt perfekte par. I var så søde" siger Laura. "Jeg kan ikke benægte, at han var noget særligt. Jeg havde aldrig været så forelsket, som jeg var i Thor" fortæller du. "Men vi er mange, som ønsker jer sammen igen" siger Anna. "Det kan jeg ikke gøre mod Mille. Ligemeget hvor meget jeg elsker Thor" siger du.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Når kærligheden banker på
Hayran KurguDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...