"Han så da meget sød ud" siger Anna, da du går ind på Kristas værelse. "Det er han også" siger du. "Men jeg troede, at du stadig kunne lide Thor" siger Anna forvirret. "Det kan jeg også" siger du, og sætter dig tungt ved siden af Anna. Hun ligger armen om dig. "Det skal nok gå. Emil er sød, og hvis Thor ikke kan lide dig mere, er det hans problem" siger Anna. "Tak" siger du, og krammer hende. "Skal vi ikke lave noget mad?" spørger Anna. "Jo, så kan jeg få tankerne på afstand" sige du. I går ud i køkkenet. "Hvad skal vi lave?" spørger Anna. "En kage måske" siger Anna spørgende. "Tja, hvorfor ikke" siger du og finder en bagebog frem. "Den her ser god ud" siger du, og peger på en chokoladekage. I finde ingredienserne frem, og laver dejen. Da dejen er færdig, sætter i den i ovnen. "Hvor lang tid skal den have?" spørger Anna. Du kigger i bogen. "20 minutter" siger du. I går ind i stuen, og tænder fjernsynet. I sidder der indtil tiden er gået. Så tager i kagen ud ad ovnen, da den skal køle af. Anna kigger sultent på kagen. "Så svært, at lade være med at spise" siger Anna. "Vent til den er kølet af. Så putter vi glasur på, og så kan vi spise" siger du. Pludselig kommer Thor ind i køkkenet. "Her dufter af et eller andet" siger han, og snuser ind. "Vi har bagt kage" siger Anna. "Hvornår er den færdig?" spørger han. "Om cirka 7 minutter" siger Anna. "Du kan ligeså godt glemme det. Du må ikke smage" siger du og griner. "Nå, så ringer jeg efter pizza" siger Thor trist. "Ej, selvfølgelig må du smage" siger du. Du vender dig mod kagen, og begynder at lave glasur. Pludselig er der en, som kaster noget i hovedet på dig. Du udstøder et forskrækket skrig. Du vender dig om og ser, at Thor er flad af grin. Du kigger ned af dig selv, og du er dækket af mel. "Hvad har du gang i?" siger du og griner. Du taget noget mel, og kaster det i hovedet på ham. I griner alle sammen. "Jeg ringer lige efter pizza" siger Thor. Så går han. "Hvad skete der der?" spørger Anna. "Hvad mener du?" spørger du forvirret. "Du og Thor. Det virkede som om, at i havde noget igen" siger Anna. "Det tror jeg ikke. Han har en kæreste, og jeg har Emil" siger du. "Jaja, sådan kan man også se på det" siger Anna. I går igang med glasuren, og lidt efter er kagen færdig. Du og Anna sætter jer ned, og tager et stykke. "Den smager virkelig godt" siger Anna. Du nikker og smiler.
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...