Indenfor står alle dine venner. Thor, Anthon, Krista, Ulla og Karl. Stefan, Lauritz, Jonas, Pelle og Christopher. Teo, Maria, munke, Laura, Mille, Emil og en masse andre. "Surprise!" råber de. Du er fuldstændig lammet. Du ved ikke, hvad du skal sige eller tænke. Men lidt efter smiler du. Og ikke nok med smilet, begynder du at græde. De er der alle sammen. "Vi ville give dig en ordentlig afsked" siger Anthon. Du løber i armene på ham. "Jeg elsker dig" siger du til ham. "Jeg elsker også dig" siger han. Du tørrer tårerne væk, og griner. Så giver du et kram til de andre. Selv Thor får et. "Har du virkelig gjordt det for mig?" spørger du Ulla. "Du er jo som mit eget barn" siger hun, og krammer dig. "Du skal have en god afslutning, så du kan begynde et nyt kapitel" siger hun, og begynder også at græde. "Hvis bare mit liv var en bog. Så ville der sikkert være en lykkelig slutning" siger du. Så kigger du ud i haven. Der står en lille scene, med en dj pult. "Hvad skal det betyde?" spørger du, og peger mod scenen. "Du har jo en masse venner, med en masse talenter" siger Ulla. Så går hun ud i køkkenet. "(Dit navn)!" hører du en kalde. Du vender dig om, og ser Stefan. "Hvor er det godt, at der bliver holdt en fest for dig. Så vi alle kan sige ordentlig farvel" siger han. "Idag siger vi ikke farvel. Vi siger 'vi ses'"siger du. "Du har ret. Vi må nyde tiden, hvor du stadig er hos os" siger Stefan. "Tak, fordi du ville komme" siger du. "'Intet problem. Men har du set gavebordet?" spørger han og peger. "Gavebordet?" spørger du, og kigger den retning, Stefan peger. Og der er et bord, fyldt med gaver. "Er det til mig?" spørger du overvældet. "Selvfølgelig. Du må jo ikke glemme os" siger Stefan. "Det kunne jeg aldrig finde på" siger du. Så er der en, som banker på et glas, og der bliver helt stille. Det er Anthon. "Kære alle sammen. Jeg er glad for, at i kunne komme. Vi kommer jo alle til, at savne (dit navn). Så det gælder om, at få en perfekt afslutning" siger han. Du kigger taknemligt på ham. "Tak" mimer du. "Men jeg har lige fået af vide, at der snart er mad" siger han. Så går i ud i haven, hvor der er et stort bord. Der ligger bordkort, og du skal sidder for bordenden. Du har Anna og Laura ved siden af dig. Så kommer Ulla med maden. "(Dit navn), jeg har lavet din livret til i aften" siger Ulla. "Seriøst? Du er fantastisk, Ulla" siger du. Maden bliver serveret, og i spiser. "Vidste du egentlig, at de holdt fest for mig, Anna?" spørger du pludselig. "Ja, det var derfor, jeg tvang dig med hjem til mig" siger Anna. "Det forklarer også en hel del" siger du. "Men hvad skal vi så lave bagefter?" spørger du. "Danse, feste, have det sjovt, du ved" siger laura. "Tænk, at i har gjordt alt det for mig. Jeg elsker jer så sindssyg højt" siger du. Bagefter maden, rejser Anthon sig. "(Dit navn), vi vil alle savne dig helt vildt meget. Og derfor vil vi gerne give dig en gave. Og den første gave er fra Stefan, Lauritz, pelle og Jonas" siger Anthon, og laver en henkastet bevægelse mod scenen. Drengene står på den, og pludselig bliver der spillet musik. Det er fucking smuk. I rejser jer alle op, og går hen mod scenen. "Du fucking smuk, men du ikk min" synger Jonas, og peger på dig. I hele sangen kigger de på dig, og peger på dig. "Den her var til dig, (dit navn). Du er jo så f*cking smuk" siger Stefan. Du smiler, og bliver meget rørt. Du begynder faktisk at græde, men får hurtigt tårerne væk. Da sangen er slut, går Anthon op på scenen. "Vi har en masse andre, som også har noget til dig, (dit navn). Men som Stefan sagde, så er du jo bare så f*cking smuk. Jeg håber, du er klar til lidt mere musik. Nu vil Christopher gerne synge en sang for dig" siger Anthon. Christopher går op på scenen. Han synger Against the odds. Du har fortalt ham, at det er din yndlings. Han ser dig i øjnene under sangen, og du nyder bare øjeblikket.
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...