"Så er skolen startet" siger jeres lærer, "sæt jer ned". I gør som han siger. Og selvfølgelig sidder dig og Thor sammen. Skolen er startet igen, og i er inde i det nye år. "Tag jeres bøger frem" siger jeres lærer igen. Nyt år, men intet er forandret.
"Kommer Anna med hjem idag?" spørger Thor, da i er på vej hjem. "Nej, hun skal være sammen med Teo" siger du. "Det er fint, for jeg tænkte på, om du havde lyst til at lave noget" siger Thor, og ligger sin arm om din skulder. "Hvad har du i tankerne?" spøger du. "Det er jo længe siden, at vi har lavet noget. Altså noget romantisk" siger han. "Spændingen stiger" siger du utålmodigt. "Jeg tænkte på, om du ville med ud og spise" siger Thor spørgende. "Hvornår?" spørger du. "I aften" siger Thor. "Jeg er virkelig ked af det, men jeg skal med Stefan i biffen" siger du. Du kan se, at Thor bliver ked af det. "Jeg er så ked af det" siger du. "Hvis det er fordi, du ikke vil være sammen med mig, skal du bare sige det" siger han vredt. "Jeg vil gerne være sammen med dig. Men Stefan spurgte mig for over en uge siden" siger du. Du skal lige til at græde. Tænk at han tror det om dig. "Er det fordi, at du er vild med Stefan?" spøger Thor endnu vredere. "Nej, Thor. Det er dig jeg elsker" siger du. Nu glider en tåre ned af din kind. "Ved du hvad? Jeg er ligeglad. Du kan date alle dem du vil" siger han og løber. "Thor!" kalder du, men han er hurtig. Han er væk, inden du ser dig om. Du løber efter i hans retning, men uden held. Så går du hjem til Ulla. "Er Thor hjemme?" spørger du Krista. "Nej, jeg troede, at i skulle følges" siger hun. "Det skulle vi også. Men han troede, at jeg hellere ville være sammen med Stefan, end med ham. Men det passede ikke. Jeg vil gerne være sammen med Thor. Han misforstod bare det hele" siger du, og tårerne løber med af dine kinder nu. "Du skal ikke være så ked af det. Han skal nok forstå det" siger Krista. "Tror du?" spørger du. "Det er jeg sikker på. Thor elsker dig meget højt" siger hun, og krammer dig. Du går ind på Thor værelse. "Thor!" kalder du forsigtigt. Men ingen svarer. Du ringer til ham, men den går på telefonsvareren. "Thor, hvor er du? Det er altså ikke som du tror. Jeg har også sagt til Stefan, at vi ikke tager i biffen alligevel. Jeg er virkelig ked af det. Vil du ikke nok svare mig. Jeg elsker dig" siger du til telefonsvaren.
Ulla kalder og siger, at der er mad. "(Dit navn), har du set Thor?" spørger Ulla. "Nej" siger du trist. "Er der sket noget mellem jer?" spørger hun. "Ja, men jeg vil helst ikke tale om det" siger du. Der bliver helt stille. Så ringer Ullas telefon. "Thor! Hvor er du?" siger hun. Det er Thor, der ringer. "Okay, men så ses vi nok. Farvel" siger hun. "Hvad sagde han?" spørger du. "Han sover hos Anthon" siger Ulla.
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...