Rejsen slutter

3.8K 68 8
                                    

" Næste station Gentofte" siger stemmen i højtalerne. Du begynder af pakke dine til sammen. Du tager din kuffert og taske, og går ud mod dørene. Først der går det op for dig, hvad det er der sker. Tænk hvis familien ikke er sød. Eller hvis det bare er en eller anden pædofil mand. Pludselig mærker du din telefon vibrere i din lomme. Du tager den op, og kigger på displayet. SMS'en er fra din mor. Der står at familien venter på dig, på 7 eleven på stationen. Du trækker afsted med din kuffert, og går ind på 7 eleven. Du kigger dig rundt i butikken. I hjørnet med blade står en kvinde med en pige. Pigen vender sig om, og da hun ser dig, prikker hun til kvinden, der vidste er hendes mor. Kvinden vender sig om og ser dig. Hun smiler, og går imod dig. " Hej. Du må være ( dit navn). Mit navn er Ulla. Og det er min datter Krista " siger hun, og i giver hinanden hånden. " Skal jeg tage din kuffert?" Spørger Ulla venligt. " Ja det må du gerne" siger du, og rækker din kuffert frem. I går hen mod udgangen. " Hvor gammel er du?" spørger Krista. " Jeg er 15 år" siger du. I går hen mod Ullas bil. Ulla ligger dine ting i bagagerummet. Hun sætter sig på førersædet, og Krista sætter sig ved siden af. " Ej Krista. Sæt dig om bag i. Så kan ( dit navn) sidde foran" siger Ulla. Krista ser ud til at blive lidt sur, men hun gør hvad der bliver sagt. Du sætter dig foran. " (dit navn) vil du ikke fortælle lidt om dig selv" spørg Ulla. " jo, det kan jeg godt. Mit navn er (dit navn). Jeg er 15 år gammel. Jeg er født og opvokset i Aarhus. I min fritid spiller jeg fodbold og klaver " siger du. " Spiller du fodbold" spørger Krista overrasket. " Ja " svare du, og griner lidt. " Hvor spiller du på banen?" spørger Ulla. Du havde ikke regnet med at Ulla vidste noget om fodbold. Men det virker sådan. " Jeg er midtbanespiller" siger du. " Er du så en sprinter?" spørger Krista. " Ja. Jeg er den hurtigste på holdet" svarer du stolt.
I snakker i noget tid. Og fodbold og lignende. Og endelig er i hjemme hos Ulla.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now