I træder ned fra scenen, og festen fortsætter. "Anna, det du sagde deroppe var.... Utroligt" siger du til hende. "Du er jo også helt utrolig" siger hun, og prøver at holde tårerne væk. "Skal vi ikke danse?" spørger du. Anna nikker, og i danser. Musikken er valgt efter din musiksmag, og du tror, at Anthon har mixet det. Det kan jo kun være ham, som kender dig så godt. "Anna, ved du hvem, der har valgt musikken?" spørger du. "Altså, Anthon og jeg har stået for planlægning af festen. Men Thor har faktisk stået for musikken" siger Anna. "Seriøst?" spørger du. "Ja, han ville gerne hjælpe, og så gav Anthon ham den opgave" fortæller Anna. "Jeg vidste ikke..." siger du, men bliver afbrud af Anna. "Du vidste ikke, at Thor kendte dig så godt" siger Anna. Du nikker. "Han er jo stadig din ven" siger Anna. "Jo, men han er jo sammen med Mille" siger du. "Mille ved, hvordan der var før hende. Hun ved, hvor højt i elskede hinanden" siger Anna. "Hvor ved du alt det fra?" spørger du. "De sociale medier" siger Anna og griner. "Jeg elsker dig, Anna. Men lad os nu bare danse" siger du. Anna nikker, og i danser videre. Du kigger dig omkring og ser, at Mille, som den eneste, stadig sidder ved bordet. "Jeg skal lige snakke med Mille" siger du til Anna. Hun nikker, og finder Laura.
"Mille?" spørger du, og sætter dig ved siden af hende. Hun kigger op på dig. Du kan se en tåre i hendes ene øje. "Hvad sker der?" spørger du uroligt. "(Dit navn), det her er din fest. Du må ikke tænke på mig" siger hun. "Det er jeg nødt til. Det er en afskedsfest, og jeg ønsker, at alle har det godt" siger du. "(Dit navn), jeg ved hvordan du og Thor havde det med hinanden. Og jeg kan se på ham, at du stadig betyder noget for ham" siger Mille. "Der er intet mellem Thor og mig" siger du. "Jeg kan se, hvordan han kigger på dig, og hvordan du kigger på ham. Og jeg ville aldrig stå i vejen for jer" siger Mille. "Men du elsker da Thor" siger du spørgende. "Jo, jeg gør. Men han elsker dig" siger Mille. "Det er jeg ked af. Men du må ikke lade Thor ødelægge dette øjeblik. Skal vi ikke danse?" spørger du. "Ikke lige nu. Jeg har brug for, at være alene" siger Mille. "Tænk det igennem. Men jeg vil ikke have, at du er ked af det" siger du, og går tilbage til dansen. Men bliver stoppet af Thor. "Hvad er der med Mille?" spørger Han. "Ikke noget. Hun er bare lidt træt" siger du. "(Dit navn), jeg kender dig. Du kan ikke lyve for mig" siger han. "Pigeting. Hun er bare lidt trist" siger du. "Har det noget med mig af gøre?" spørger han. Du sukker opgivende. "Okay, okay. Men hvis Mille er træt, skal vi så ikke danse?" spørger han. "Jeg kan ikke lige nu" siger du og går. Mille havde ret. Thor elsker dig stadig. Og du? Elsker du ham?
ESTÁS LEYENDO
Når kærligheden banker på
FanficDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...