Du har været i studiet den sidste uges tid, og resultatet er blevet godt. Sangen er så godt som færdig. Og idag skal du mødes med Emil på en café. I har skrevet sammen over SMS, men skal først mødes idag. Da du er færdig i studiet, går du mod den café, hvor i skal mødes. Du finder et bord, og sidder ellers og venter. Du er i god tid. Pludselig glider to hænder foran dit ansigt. "Gæt hvem?" spørger en stemme. "Må man få en ledetråd?" spørger du. "Næ" siger stemmen, og hænderne bliver taget væk fra dine øjne. "Surprise!" siger Emil. "Hej" siger du. Emil sætter sig ned. "Du ser smuk ud idag" siger han. "Du ser da heller ikke værst ud" siger du. Han smiler. I bestiller lidt mad, og sidder ellers og snakker. Emil er virkelig sød. "Hvad laver du i din fritid?" spørger han pludselig. "Jeg går i skole. Men spiller også en hel del musik" fortæller du. "Musik? Synger du så også?" spørger han. Du nikker. "Vil du så ikke synge noget?" spørger han bedende. Han har de sødeste øjne, når der er noget, han vil have. Og du kan ikke sige nej. "Is it to late now to say Sorry. Cause I missing more then just your body" synger du. Emil sidder med åben mund, og øjne der lyser. "Sang jeg så falsk?" spørger du genert. "Nej. Du sang fantastisk. Vil du giftes med mig?" spørger han. Du griner. Emil vil betale, men du insisterer på, at betale noget af det. Men Emil er stædig, og betaler det hele. "Har du lyst til, at tage hjem til mig?" spørger Emil. "Ja, det vil jeg gerne" siger du. I går hjem til Emil. Hans forældre er på forretningsrejse, så han og hans storesøster er alene hjemme. Du hilser på hende. Hun hedder Olivia, og er meget sød. I går op på Emils værelse. Det er stort, med dobbeltseng, walk-in closhet og et klaver. "Spiller du selv klaver?" spørger du Emil. "Nej, men mine forældre havde ikke andre steder, at stille det" fortæller Emil. Du sætter dig ned, og begynder at spille. Det er den nye sang, du arbejder på. Den hedder broken. Du synger også. Da du er færdig, klapper Emil af dig. "Du er virkelig god. En hver fyrs drømmepige" siger han. Du rødmer. I sætter jer i Emils seng. "Skal vi se en film?" spørger han. Du nikker, og Emil finder sin computer frem. Det bliver Carrie. En af de bedste gyserfilm. Du sidder tæt op af Emil, da den er ret scary. "Du skal ikke være bange. Jeg passer på dig" siger Emil, og ligger en arm om dig. Du ligger dit hovede ind mod ham. Han er bare så sød. Måske er du endelig færdig med Thor. Åh nej! Du SKAL ikke tænke på ham. Han har erstattet dig, og du er fuldstændig færdig med ham. Eller er du?
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...