Tilbage

478 16 1
                                    

"Thor, jeg må ind til de andre nu" siger du, da i bryder kysset. Han nikker, og du rejser dig. "Vil du med?" spørger du. "Nej, gå du bare derind" siger han. Du går ind til de andre, og finder Mille. "Nå?" siger hun afventende. "Nå hvad?" spørger du. "Jeg så jer sidde derude" siger Mille. "Det er altså ikke som du tror" siger du hurtigt. "(Dit navn), i fortjener hinanden. Og jeg har snakket det igennem med Thor. Vi er bare venner" siger Mille. Du omfavner hende. "Tak" siger du til hende. "Jeg gjorde bare det rigtige. Men hvad snakkede i om?" spørger Mille. "Om min afsked, om fremtiden og den slags" siger du. "Jeg så jer altså også kysse" siger Mille. "Ej, det beklager jeg" siger du. "Det skal du ikke. Thor har brug for dig, og du har brug for ham" siger Mille. Du smilet til hende. "Men er i så kærester igen?" spørger Mille. "Nej, men vi har heller ikke lagt det fra os. Vi elsker hinanden, og glæder os til, at se hinanden igen" siger du. "Men så er der vel ikke mere at snakke om" siger Mille, "lad os nu feste lidt". Du griner, og går med Mille ud på gulvet. I danser, og har det sjovt.
En time efter er de fleste gået hjem, ud over Anna, Laura og Anthon. De bliver og sover. Du står inde på Kristas værelse, og leder efter dit nattøj. "(Dit navn), kommer du ikke med op til mig og sover?" er der pludselig en, der spørger. Du vender dig om, og ser Thor står i dørkarmen. "Jeg beklager, men det virker bare forkert" siger du, og vender dig mod din kuffert. 'Det er sidste nat. Lad os nu bare have det sjovt" siger Thor, og går hen imod dig. Han tager fat i din hånd, og vender dig rundt. "Kom nu! Ligesom første dag, du sov her" siger Thor bedende. Han vil ikke slippe dig, og holder dig tæt. "Okay så" siger du lidt træt. "Yes!" siger Thor. I går op på hans værelse hånd i hånd. Eller rettere, Thor hiver dig med ind på hans værelse. Du kan kun følge med ham. Anna ligger på en madras med sin telefon. Laura og Anthon ligger på en madras ved siden af. De sidder, og kæler med hinanden. Intet akavet eller seksuelt. Du sætter dig i Thors seng, og Thor går ud for, at børste tænder. "Vil du ligge og sove med Thor?" spørger Anna. Laura og Anthon løsriver sig fra hinanden, og kigger overrasket på dig. "Han fik mig overtalt" siger du undskyldende. Anna hopper op, og giver dig et stort kram. "Du fatter ikke, hvor glad jeg er for det" siger Anna. Hun smiler over hele hovedet. "Anna, vi er altså ikke kærester igen" siger du. "Men i vil sove sammen, og det er da en start" siger Anna glad. Hun er altid så positiv. "(Dit navn), der er noget du ikke har fortalt os" siger Laura pludselig. "Hvad mener du?" spørger du forvirret. "Jeg snakkede med Mille senere på aftenen" siger Laura. "Hvad snakker du om?" spørger du igen. "I kyssede" siger Laura. Annas øjne lyser, og Anthon ser ud til at vågne helt op. "A'hvad gjorde i?" udbryder Anthon. "Schhh" siger du, og tysser på ham. "Er det hemmeligt?" spørger Anna. "Nej, men det virker bare så billigt" siger du. "Overhovedet ikke. En hver kunne jo se, at i stadig elskede hinanden" siger Laura. "Men skal i så ikke finde sammen igen?" spørger Anthon. "Nej, men måske når jeg kommer tilbage" siger du. Så kommer Thor ind, og der bliver helt stille. Thor kigget forvirre rundt. Anthon fløjter, og Anna sidder igen med sin mobil. Laura forsøger bare, at kigger væk fra Thor. "Øhm, hvad sker der?" spørger han. "Ikke noget" siger Anthon. Han trækker på skuldrene, og går hen til dig i sengen. Han sætter sig ved siden af dig, og ligger sin hånd over på din. Du ser ham i øjnene, og sådan sidder i i lidt tid. Du kan se, ud af øjenkrogen, at Anna, Anthon og Laura kigger på jer. "Nå, men skal vi ikke komme i seng?" spørger Anthon, og bryder den lidt akavede tavshed. Du nikker, og ligger dig ind under dynen. Thor ligger sig ved siden af dig, og rykker tæt ind mod dig. I ligger med ansigterne mod hinanden. Hans øjne er rolige og kærlige. Som den gang, i var sammen. Der findes ingen ord, der kan beskrive det øjeblik. Kun ham og dig. Du lukker stille dine øjne, men mærker hurtigt, at Thor kysser dig på næsen. "Godnat smukke" hvisket han i dit øre. Du smiler. Det kunne ikke have fået en mere lykkelig slutning. Imorgen rejser du, men uden triste øjeblikke. Du ved, at du kommer tilbage. Tilbage i studiet, tilbage til Anna og ikke mindst.... Tilbage til Thor.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now