Slåskamp

829 29 2
                                    

Det er mandag, og dit træthedsbarometer er helt i top. Dine øjne er tunge, og umulige at åbne. "(Dit navn), du bliver nødt til at stå op" siger Thor, og rusker i dig. Du mumler stille for dig selv. "(Dit navn), du kommer for sent" bliver Thor ved. Du rejser dig, og gnider dine øjne. Du finder dit tøj frem, og går ned i køkkenet. "Godmorgen sovetryne" siger Thor. "Drop det, Thor. Jeg kan ikke klare noget sjovt" siger du drillende. Du tager noget hurtigt morgenmad, og finder din taske frem. "Vi går nu, mor" siger Thor, og går mod entréen. Du går også derud. "Ja. God dag" siger hun. Så går i mod skolen. "Hej (dit navn) !" siger Anna, da i går ind i klasse. I giver hinanden et knus. Så kommer Sofie. "Nå, hvad har vi så her?" siger hun, "(dit navn), som kun ønsker at være berømt. Og når hun ikke har noget talent, får hun selvfølgelig fedtet sig ind hos Thor". "Hvad er der i vejen med dig Sofie?" spørger du. "Du er bare så falsk" siger hun. "Hun er ikke en skid falsk. Det er bare dig, der er f*cking egoistisk. Du vil bare have alt" siger Thor. Din drømmeprins kommer dig til undsætning. Du smiler til ham. Så kommer Mathias. "Hvad sker der her?" spørger han, da han ser Sofie. "(Dit navn) sagde en masse grimme ting om mig" lyver Sofie. "Og du siger, at jeg er falsk" siger du. Mathias ligner et stort spørgsmålstegn. "Okay, hvad sker der?" spørger han. "Sofie er skide led overfor (dit navn), og lyver for dig" siger Thor. "Passer det, Sofie?" spørger Mathias. "Det er squ da dem, som lyver" siger hun. "Godt. Jeg stoler på dig, skat" siger han, og kysser hende. "Jeg håbede, at du kunne kende forskel på sandt og falsk" siger Thor til Mathias. "Står du og siger, at min kæreste lyver for mig?" spørger Mathias trodsigt. "Ja. Det er (dit navn), som er offeret her" siger Thor. "Det skulle du ikke have sagt" siger Mathias, og sender en knytnæve i hovedet på Thor. Du skriger. Thor ligger helt stille på gulvet. "Hvad tænker du på?" råber Anna af Mathias. Du sidder på gulvet ved siden af Thor. Dine tårer faldet ned i hans ansigt. Jeres lærer kommer ind. "Undskyld, er der en, der vil fortælle, hvad der er sket?" spørger Kasper. "Mathias slog Thor, fordi Thor sagde, at Sofie løj, hvilket hun også gjorde" siger Anna. "Mathias, kontoret. Nu!" siger Kasper, og peger mod døren, "Anna, ring efter en ambulance". Anna finder sin telefon frem, og fem minutter efter, holder ambulancen foran skolen. "Kasper, må jeg tage med Thor?" spørger du. "Det kan jeg ikke svare på. Det er mig, som har ansvaret, og derfor mig, som skal tage med Thor" siger han. Dine øjne fyldes med tårer igen. "Okay, (dit navn). Vi to tager derind, og resten af klassen for fri" siger han. Kasper fortæller, hvad der vil ske til de andre. "Kan du klare det, søde?" spørger Anna. "Ellers ved jeg, hvor du bor" siger du. Et smil kommer frem mellem tårerne. I krammer farvel, og du og Kasper sætter jer ud i ambulancen.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now