BÖLÜM 47-Sapık

14.2K 475 8
                                    


Odadan çıkana kadar bir şey demedi.Çekmecenin birinden kalem,kağıt ve dosya aldı. "Azat ne yapıyorsun bir şey söylesene?"Kaç sattir resmen bir şey söylemesi için yalvarıyordum ama adam beni takmıyordu bile.Hiçbir şey söylemeden öyle arabaya doğru yürüdü. "Hadi bin arabaya."dedi.Kollarımı göğsümde birleştirdim.İnatlaşarak "Sen bir şey söyleyene kadar gelmeyeceğim."dedim.Elindekileri arabaya bıraktı ve yanıma geldi. "Biz seninle Berdel'le evleniyoruz Mehir.Sanki bu ikimizin yarasıymış gibi sürekli hatırlatıp duruyorsun."dedi ve devam etti. "Biz de durumumuzu ölçeceğiz.Yani Mardin de Berdel'le evlenen çiftlerden kaçı mutlu veya mutsuz onu ölçeceğiz."Donup kalmıştım.Ne diyeceğimi bilmiyordum.Bütün Mardin'i dolaşıp nasıl evlendiniz? Mutlu musunuz? mutsuz musun mu diyecektik?Kim böyle bir şeye izin verirdi ki?

"Hiç kimse bize evlenme hikayelerini anlatmaz ki."

"Bal gibi de anlatır.O kadar kağıt kalemi boşuna mı aldım."dedi.Ya Azat çok zekiydi ya da ben gerçekten salaktım.Çünkü ne yapmaya çalıştığını hala anlamamıştım. "Yani şöyle yapacağız.Mardin Artuklu Üniversitesinden geldiğimizi ve Mardin halkının nasıl evlediğini öğrenmek için bir araştırma yaptığımızı söyleyeceğiz.Onlar da bize yardımcı olacaklarrrr."Yok ben şu an da anladım.Ben gerçekten tescilli salaktım.Hukuk okuyorum ama bana hiçbir yararı olmamış.Baksana her şeyi nasıl düşünmüş.Gurur duyulası bir davranış kesinlikle. "Eee hadi o zaman gidelim."arabaya binip Mardin sokaklarına doğru yol aldık.Azat arabayı düzgün bir yere park ettikten sonra kendimizi patika yollara bıraktık.Taşdan yapılmış evler,pencerelerin kenarına konulmuş Sardunyalar çok güzel bir görüntü sunuyordu insana.Hava çok sıcaktı ama bu kadar sıcağa değeyecek bir davranıştı bizimkisi.Gül Mahallesinin başında durduk. "Hangi eve girelim?"diye sordu Azat.Bir süre etrafıma baktım.Mardin evleri nedense bana çok hoş görünüyordu.Modern binalardan çok taş evlerde oturmak insanın içini ısıtıyordu. "Şu eve gidelim."dedim ve sokağın sonundaki evi işaret ettim.Bu ev çok güzeldi.Taşlardan yapılmıştı tabi ki ama evin dışına yapılan oymalar bu evi oldukça modernleştirmişti.Evin bazı bölgelerini sarmaşıklar sarmıştı.Bahçe de ise binbir çeşit çiçekler vardı.Dışarıya konulmuş bir divan ve üzerinde yamalı örtüler vardı.Evin arkasından bir kadın elinde hortumuyla çıkıverdi.Bizi görünce biraz şaşırdı "Buyrun kime bakmıştınız?"dedi.Azat hemen kadının yanına giderek "Teyzeciğim biz Artuklu Üniversitesinden geliyoruz.Bir ödevimiz var.Mardin halkının nasıl evlendiğiyle ilgili bir araştırma yapmamız gerekiyor.Bize yardımcı olur musunuz?"dedi.Öyle güzel konuşmuştu ki kadın hemen bizi buyur edip divana oturttu. "Yardım etmem mi oğlum tabi ederim."kadın durup biraz düşündü. "Ben berdel'le evlendim.Aman evlenmez olaydım.O gün öldürelerdi beni."kadının söyledikleri üzerine biz aynı anda Azatla birbirimize baktık.Berdel'le evlenmesi bizim işimize geldmişti.Amacımıza ulaşıyorduk.Kadın iç çekerek devam etti. "Bir abim vardı.Evlenme çağına gelince annem kız bakmaya başladı.Uygun bir kız buldular.Ama kızın babası başlık parası istedi.O zamanlar bizim de durumumuz yoktu.İstedikleri parayı veremezdik.Babam da 'Biz başlık parası felan veremeyiz.Onun yerine kızımı vereyim.'dedi.Başlık veremediği için biz berdel olduk.Abimle birbirlerini severek aldılar.Bense küçük bir çocuktum.Hiçbir şeyden haberim yoktu.Annem bana 'berdel yapacağız' dedi.Sesimi bile çıkarmadım.Berdel nedir bilmiyordum.Abimler evlenebilmek için dört sene bekleyip 15 yaşıma gelmemi beklediler.Sonra da işte olan oldu.Altı çocuk annesi oluverdim."kadının evlenme hikayesi beni çok üzdü.İçim parçalandı resmen.15 yaşında evlenmek de ne demek?Üstelik para karşılığında. "Dersinize yardımcı olabildin mi çocuklar."kadın gülümseyerek bize bakıyordu. "Olmaz olur musun teyzeciğim oldun tabi ki."dedim.Azat kalkınca ben de kalktım. "Çok sağolun teyzeciğim.Çok teşekkürler."dedi Azat ve evden ayrıldık.

"Ne kadar üzücü bir hikayeydi değil mi Azat?"

"Kesinlikle öyleydi.Bence halimize şükretmeliyiz."dedi.Kesinlikle şükretmeliyiz.Şu anda çok şanslı olduğumuzu daha iyi anladım.

BERDELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin