Sevgili okurlarım!
Bu özel bölümü sizler için derledim.Bana çok sık sorulan bazı soruları sizler için cevapladım.Birbirimizi daha iyi tanımak için oldukça yararlı olacağını düşünüyorum.Sizlerin bu soruların dışında sorularınız varsa seve seve cevaplarım.
Daha önceleri yazı yazmaya başladığını söylemiştin.Wattpad de yayınlamaya nasıl karar verdin?
12 yaşımdan beri yazı yazmaya merakım vardı.Ben işe roman yazarak başlamadım.Kompozisyonlarla,özetlerle ve özel gün konuşmaları yazarak başladım.Aslında beni hiç kimse keşfetmedi.Kendim de varolan bir duyguyu ben keşfettim.Berdel kitabımı yazmaya 15 yaşımda başladım.1 yıl boyunca bu kurgu üzerine düşündüm.Roman yazmak kolay değildir.Aslında yazar olmak kolay değildir.Herkese hitap etmesi gerekir,varolan bir kurguyu değiştirmek ona hayat vermek gerekir.Bir yazar etkin bir üslup kullanıp bireylerin sorunlarını dile getirmek için yazar.Ben de Doğu'da izlerini taşıyan Berdel'i yazmaya karar verdim.Amacım yazar olup kitabımın basılması ya da para kazanmak değildi.Hala değil.Birilerine kendimi göstermek için de yazmadım.Amacım sadece bir kurguyu genişletip halka sunmaktı.Çok okunmam ya da çok iyi yorumlar almam peşi sıra geldi.Birileri tarafından beğenilmek insani duygularımız arasında yer alır.Tabi bende beğenildiğimi ve okunduğumu görünce çok mutlu oldum.Yazmaya daha çok vakit ayırdım.Her şeyi daha özenli yapmaya başladım.Kitabı basılmayı hak eden bir yazar mıyım bilmiyorum.Bunu sadece okurlarım bilir.
En büyük destekçin kim?
Kuşkusuz okurlarımdır.Onlar sayesinde adımın önüne Yazar gibi yüce bir unvan geldi.Ama bu soruyu daha özele indirgemeye çalışırsak Annem ve Babam derim.Burda yayınlamaya teşvik eden kişi Annemdi.Her zaman iyi bir eleştirmen oldu.Kendimi sorgulamama yardım etti.Babamsa bu süreçte elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağını söyledi.Yayınevleriyle konuşmama yardım etti.Onlar beni yalnız bırakmayan 2 büyük meleğim.
Hikayeni yayınladığın ilk günü anlatır mısın?
O günü asla unutmuyorum.Hayatımın en özel günüydü o gün.Berdel 18 Ocak'ta doğdu.Annem ve babamla yaptığım uzun konuşmanın ardından bilgisayarımı elime aldım ve arka kapak sözünü yazmaya başladım.Ve sonra da birkaç bölüm.O satırları yazarken öyle bir heyecanlıydım ki anlatamam.Her bir kelimesine heyecanımı gömdüm.Okurlarım fidanlarımı sulayıp mutluluğa kavuşturdular.Tabi ki hemen bin kişi okumadı.Wattpad'imi hep heyecanla açtım.Acaba oy var mı, yorum yaptılar mı? Aklımda uçuşan binlerce soruydu bunlar.Gece uyanıp Wattpad'ime baktığım günler bile oldu.Hiç unutmuyorum birgün açtığımda 123 kişi okumuştu 1 oy ve bir yorum vardı.O zaman havalara uçtum resmen.Çığlıklarım evde yankılandı.Gözyaşlarım ırmak olup aktılar.Bu çok güzel bir duyguydu.Hak eden herkesin yaşaması gereken bir duygu...Hala ilk günkü heyecanla açıyorum Wattpad'imi.Herkesin yorumunu dikkate almaya çalışıyorum.Okur sayım arttıkça yine havalara uçuyorum.Şimdi yoluma hergün binlerce insanla devam ediyorum.Binlerce okuyucum var.Onlarla mutluyum.
Ben senin iyi bir yazar olduğunu düşünüyorum.Peki iyi bir okur musun?
Çok teşekkür ederim.İyi bir yazar olma yolunda ilerliyorum.Soruna gelince ben hem iyi bir okuyucu hem de iyi bir dinleyiciyim.Herkesi dinlemeye çalışıyorum.Herkesten öğrenmem gereken şeylerin olduğunu düşünüyorum.Okuma konusuna gelirsek tonlarca kitabım var.Her tarz kitap okumaya çalışıyorum.Daha çok kişisel gelişim kitaplarını okumayı tercih ederim.Beni elimde Wattpad kitaplarıyla bile görebilirsiniz.Yazma konusunda çok başarılı olan Wattpad yazarları var.Ben kesinlikle onların desteklenmesini düşünüyorum.Kitap okumak ruhuma dokunuyor.Kendimi o sözcüklerin arasında buluyorum.Kitap kokusunun parfümüm olması en büyük hayalim diyebilirim.Ben iyi bir yazarın iyi bir dinleyici ve iyi bir okur olması gerektiğini savunuyorum.Her tarz kitap okunmalı.Çünkü hepsinin insanlara bir mesajı vardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL
General FictionHerkes sevilmek, herkes âşık olmak ister. Peki, aşkı bulacağına inanır mı herkes? Kahramanlarından çok aşk hikâyelerini sevmez miyiz hep? Hayatta bazı şeyler çok değerlidir. Karşınızdaki insanın sizin içinizi görebilmesi... Kalbinizi dinleyebilme...