BÖLÜM 71-Yolun açık olsun

8.3K 347 11
                                    

Eşyalarımı toplamış öylece odada oturuyordum.Annem gece 12'ye biletlerimizi almıştı.Durul Çağanla vedalaşmaya gitmişti.Azat ailesiyle konuşmuş muydu bilmiyorum ama çok merak ediyordum.Şemmas Ağa'nı sinirleneceğini düşünüyordum ama ses soluk çıkmamıştı.Yatağın bir köşesinde oturmuş yapacağım yeni başlangıçları düşünüyordum.Biliyorum,her şey benim için sandığım kadar kolay olmayacak.Ne kadar kendimi kandırsam da olmayacaktı.Ben de kapanmaya yaralar bırakmıştı.Yaralar kabuk bağlasa da hep izleri kalırdı.O da benim için öyle olacaktı.

Kapım çalındı ve odama tanımadığım bir kız girdi.Şemmas Ağa'nın ikinci karısının çocuğuydu. "Mehir abla ben Esma.Nasılsın?"gelmesine biraz şaşırsam da gülümseyerek yatakta doğruldum. "İyiyim Esma'cığım.Gel otur."dediğimi yapıp yanıma oturdu.Bavullarıma bakıp "Gidiyor musunuz?"dedi şaşkınlıkla.Başımı olumlu anlamda salladım. "Ben istemeden Viyan Teyzeyle Azat abimin konuşmalarını duydum.Her şeyi biliyorum.İstersen konuşabiliriz biraz."dedi.Demek Azat annesiyle konuşmuştu. "Biliyormuşsun zaten her şeyi.Ben de bu işi noktalamalıyım.En doğrusu bu."Esma oturduğu yerden bana doğru döndü. "Mehir abla sana her şeyi anlatmak istiyorum."dedi.Onun diyeceklerini sabırsızlıkla bekledim.Biraz çekiniyordu.Onu konuşmaya teşfik etmek için "Anlat lütfen.Söz veriyorum her şey aramızda kalacak."dedim.Derin bir nefes aldıktan sonra anlatmaya başladı. "Ben Bade'yi çok iyi tanırım Mehir abla.Buraya gelmeden önce onların komşularıydık.Sadece Bade değil ailesi çok tehlikeli.Çağrı diye bir abisi var.Her pisliği bulabilirsin onda.Gazel ablamın beşik kertmesiydi.Ama sonra evlenemediler.Şemmas Babam öğrenmiş her şeyini.Bade'de düzgün bir kız değil zaten.Ama Azat abimi çok seviyordu.Hele o yurt dışına gittiğinde evde kıyamet koptu.İntihar bile diyordu.Biz zor sakinleştirdik.O dönünce de seninle evleneceğini duyunca kudurdu.

Azat abi bizi peksevmez.Özellikle de annemi.Ne de olsa onun annesinin kuması.Bize tepkisinikınamıyorum haklı olarak.Ama ben de abimde severiz onu.Çok iyi birinsandır.Daha hiçbir yanlışını duymadık.Mardin de bir tek kıza bile baktığınıgörmedim.Annem hep abime Azat abiyi örnek gösterir.Onun gibi bir adam older.Ben her şeye rağmen onunböyle bir şey yapacağını düşünmüyorum.Bade'nin biroyunu olabilir."o susunca düşünmeye başladım.Çağrı Bade'nin abisiymişdemek.Ailelerin de var bunların pislik yapmak.Ama Esma'nın dedikleri doğruolabilir.Belki Bade kumpas kurmuştur bize.Ah Hayır!Bir de bunu mu düşünecektimkalan hayatımda. "Anlattıkların için çok teşekkür ederim Esmacığım.Ama maalesefbunu kanıtlayamayız.Üstelik Azat bile bu durumu kabullendi.Ne benim ne de seninyapacağın bir şey yok.O yüzden birbirimizi yıpratmanın da anlamı yok.Herkeskendi hayatına devam etmeli.Vazgeçmek kolay değil amavazgeçilmeli.Söylediklerin aramızda kalacak emin ol."hiçbir şey demeden iççekti ve ayağa kalktı. "Size çok üzülüyorum.Keşke bir çözüm yolu olsa.Yolunaçık olsun Mehir ablacığım."    

Esma'dan...

Mehir ablanın odasından çıktıktan sonra salona geçtim.Annem dantel örüyordu. "Nerdeysin Esma?"deyince yanına oturdum. "Mehir ablanın yanındaydım.Gidiyorlar.Durum ciddi."annem elindeki danteli koltuğun kenarına bıraktı. "Deme kız.Yazık oldu gencecik çocuklara.Azat nasıl yaptı anlamadım.Yapmazdı o böyle şey."kafamı sallayıp annemi onayladım.Biz derin düşüncelere dalmışken içeri Mısra girdi. "Esma biraz gelsene."deyince oturduğum yerden kalkıp Mısra'nın peşine takıldım.Mutfağa geçip oturduk. "Ne oldu Mısra?"

Mısra her zaman enerji dolu biriydi.Yanıma her geldiğinde neşe saçarak gelirdi. "Kemal mi bir şey dedi?Yoksa baban mı öğrendi?"dedim korkuyla.Kemal bizim lise de çalışkan bir öğrenci.Mısra'nın da sevgilisi.İkisi de birbirlerini çok seviyorlar ama ailevi durumlardan dolayı gizli konuşuyorlar.Mısra'nın babası onların konuşmalarına hep ters çıkıyordu ve onları gördükleri yerde vuracağını söyleyip sevenleri ayırmaya çalışıyordu.Kemal'in babasıyla Mısra'nın babasının arasında oldu bitti bir sorun var ama hiçkimse ne olduğunu bir türlü çözemiyor. "Yok bir şeyim iyiyim.Sadece yorgunum biraz."gülümseyerek masadaki kurabiyelerden birini ağzına attı. "Bade yüzünden Azat abimle Mehir abla ayrılıyor."demem üzerine kurabiye parçacıkları boğazında kaldı ve öksürmeye başladı.Hemen bir su doldurup uzattım. "İyi misin Mısra?"suyu içip tekrardan bana döndü. "Ayrılıyorlar mı gerçekten?"kafamı olumlu anlamda sallayıp "Valla ayrılıyorlar.Eşyalarını toplamış gidiyor.Zaten olamsı gereken bu.Bade içlerine sızdı sevenleri ayırdı.Şimdi nasıl mutlu olacak."dedim.Esma bir yerlere dalıp bir süre sessiz kaldı.Onun bu halleri hayra alamet değildi. "Sen bir şey mi biliyorsun?Bak eğer biliyorsan git her şeyi anlat.Sevenleri ayırma.Sende mutlu olamazsın.Allah yukarda görüyor."gözleri dolmuştu. "Esma sanırım ben Mehir'le konuşmalıyım."

İşte bir bölüm daha.Sizce Mısra her şeyi anlatır mı? Azat nereye gitmiş olabilir? Şemmas Ağa öğrenir mi? Bade yeni bir plan için de mi? Mehir Azat'ı bulabilir mi?

                      Coming soon..

BERDELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin