Herschreven
"Kijk deze dan" zegt Wissal. Ze houd een roze babypakje omhoog."Wissal, nog geen kleren.. Ik weet het geslacht nog niet" "Oh ja sorry"
Ik loop verder door de prenetal. En zoek een babybadje. Wissal blijft maar hangen bij de babykleertjes. Ik wrijf over mijn buik, die al goed te zien is. Weetje wat, ik ga het niet vandaag halen. Overmorgen weet ik het geslacht. En dan kan ik los gaan in deze winkel.
"Wissal kom is" zeg ik. Ze komt mijn richting op lopen. "Zullen we gaan? Ik denk dat ik gewoon ga afwachten tot na overmorgen" "Denk ook dat het beter is ja" zegt ze. Ik knik. We lopen de winkel uit, terug naar de auto van Wissal.
Ze gaat nog met mee boodschappen doen en zet me thuis af. Ze helpt me met de booschappen en vertrekt dan. Ik wil niet te veel van der vragen. Ze is getrouwd, heeft haar eigen man en heeft haar eigen dingen te doen. Ik wil niet te veel van haar vragen.
Ik doe de deur goed op slot en plof dan zuchtend neer op de bank. Ik wrijf over mijn buik. Eigenlijk kon ik het geslacht al een tijdje geleden weten, maar toen was ik in Marokko. Nu ik terug ben heb ik een afspraak kunnen maken voor een echo.
Ik mis Nourdinne. Ik wil niet bevallen zonder hem. Ik kan dat niet. Ik wil hem naast me hebben als ik beval. Ik wil dat hij de eerste opvoeddagen met mij doorbrengt. Maar dat kan niet. Ik schud de gedachtes van me af. Als ik weer te lang over hem ga nadenken, beland ik hier huilend. Dat wil ik nu echt niet hebben.
Ik loop naar boven. Ik kleed me om. Pyjama's passen me niet meer door mijn uitpuilende buik. Ik loop naar de kast van Nourdinne. Pak een grote tshirt van hem en trek het aan. Ik trek een shortje aan en doe mijn haren in een vlecht. En loop dan naar beneden om wat te eten voor me zelf te maken.
Ik loop naar boven. Ik zet de favoriete parfum van Nourdinne op en ga liggen in bed. Ik heb verschrikkelijk veel pijn. Dit wordt allemaal te veel voor me. Ik wil Nourdinne terug, hier naast me.
Wie gaat me helpen als me vliezen breken? Als ik op het punt sta te bevallen.. ben ik alleen. Ik schud weer de gedachtes van me af, het bezorgt me alleen maar meer stress.
~
Vandaag is de dag dat ik de geslacht te weten kom. Het maakt mij niet uit of het een meisje of een jongen is.. als het maar een gezonde baby is.
Ik parkeer de auto. En loop naar binnen. Ik meld me en word meteen omgeroepen. Ik loop naar binnen en zie de verloskundige al die mij de afgelopen maanden heeft geholpen. Was Nourdinne maar hier bij me...
Ik mag meteen liggen en ze smeertde koude spul op mijn buik. En rolt er met het apparaatje er over heen. Ze is geconcentreerd op het beeldscherm. Ze vertelt allerlei algemene dingen en vertelt dan wat ze allemaal ziet. En of alles wel normaal ligt.
"Gefeliciteerd het is een jongen" zegt ze dan. Ik voel de tranen opkomen. Ik bedank haar en klets met haar over allerlei zwangerschap dingen. Ze smeert het koude spul van mijn buik af. "Verder zag ik niet veel gekke dingen, zoals je weet kan je binnen 1 maand bevallen. Als het goed is staat er al een volgende afspraak. Als er iets is kan je ons altijd bereiken of langskomen". Ik bedank haar en loop vrolijk de deur uit.
Me telefoon gaat af. Ik neem op. Wissal. "Hey schat, waar ben je?". "Ik vertrek nu van de verloskundige" "Kom je langs?" "Omw" zeg ik. "Yess tot zoo" Ik rijd naar haar huis en parkeer de auto. Ik bel aan, ze doet vrolijk open.
"Is je man er?" Ze knikt. Ik loop naar binnen en zie haar man zitten. Ik groet hem. "Hoe gaat het met jou en met de baby?". "Het gaat nog goed al hamdoulilah" antwoord ik. "Houd ons is uit de spanning, wat is het geslacht?!" Roept Wissal vanuit de keuken. Ze komt aan rennen. "Wat denken jullie?" Wissal zegt meisje en haar man zegt jongen.
"Het is een jongen" zeg ik blij. Ze feliciteren me en zijn blij voor me. Ik bleef nog met hun kletsen en eten en besloot toen naar huis te gaan.
Ik rijd naar huis. Ik wrijf over mijn buik. "Ik zal tot mijn dood voor je zorgen en alle liefde geven, en als papa terug komt dan zal hij je al de vaderliefde geven" zeg ik tegen mijn buik.
Als ik eindelijk thuis ben aangekomen en mijn dagelijkse dingen heb uitgevoerd. Ga ik achter de tv zitten met een paar snacks en een leuke film.
Na een tijdje word ik gebeld op mijn mobiele telefoon. Het is een anoniem nummer. Misschien is het Nourdinne...
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...