Mijn dochter is nu 6 maanden in mijn buik. Het gaat super goed tussen Nourdinne en mij. Daar ben ik blij om.
Nog 3 maanden en dan ga ik bevallen. Ik kan echt niet wachten tot ik mijn dochtertje in mijn handen kan dragen.
Ik kijk naar het beeldscherm van mijn laptop. Ik werk hard door zodat ik vandaag eerder klaar ben met werken.
Als ik klaar ben klets ik nog wat met Chaimae. Die trouwens op date is geweest met Marouane. En ze appen een beetje. Ik zie wel wat tussen hun.
Ik loop naar de kantine en haal snel een fles water en loop dan naar de uitgang. Ik scan mijn pasje bij de uitgang en ik loop naar buiten naar mijn auto.
Nourdinne en Nasserdinne zijn als jet goed is thuis. Onderweg naar mijn mannetjes..
Perspectief Mounir:
"Je gaat toch niet van gedachten veranderen?!" Roept ze. "We hadden een afspraak! En die ga je na komen ook" roept Amina.
"Hou je bek! Niet schreeuwen tegen mij!" Zeg ik boos.
"Ik doe mee, maar als het te ver gaat stop ik" ze grijnst. "En haal die kkr lekijke grijns van je gezicht af" zeg ik geirriteerd.
"We hebben al 2 maanden gewacht, we moeten het echt doen" zegt ze en gaat zitten tegen over me. "Niks moet" zeg ik en span mijn kaken.
De woorden van mijn zusje blijven in mijn hoofd rond spoken. Moet ik dit wel doen?
"Hallo?" Zegt Amina en zwaait voor mijn gezicht. "Wat?!" "We gaan het overmorgen doen" zegt ze. Ik knik.
"Regel jij dit allemaal" vraagt ze en duwt een blad in mijn hand. Ik zie alles wat er gedaan moet worden.
Deze chick is gek, ze heeft al der hele plan uitgeschreven.
"Komt goed, yallah nu opdonderen" zeg ik. Ze loopt weg.
Wat een slet.
Ik zet mijn handen voor mijn gezicht. Ik pak een sigaret en steek hem op.
Stress stress.
Moet ik dit wel doen? 4 maanden geleden was ik nog zeker van mijn zaak.
Maar Amirah is zwanger. Ze is zwanger van haar man. Ze krijgt der tweede kind. Ookal zou ik liever de vader willen zijn. Maar het is elmektab. Toch?
Nee nee zo mag ik niet denken. Ik wil Amirah. zij is mijn mektab..
-
Ik loop naar binnen en ik zie mijn zusje lachen met een meisje.
Ze kijken me allebei aan. "Hallo" zeg ik droog.
Ik kijk naar het meisje. En wat is zij mooi. Ze glimlacht.
Ik schud de gedachtes van me af en loop weg.
Wat is zij mooi, waarom heb ik haar nooit eerder gezien met mijn zusje?
Ik schud de gedachtes weer van me af. Ik pak een redbull en ik loop naar boven. Ik loop naar mijn oude slaapkamer en pak een paar dingen.
Ik loop weer naar beneden. Ik trek mijn schoenen weer uit.
"Waar is Mama?" Vraag ik aan mijn zusje. "Winkelen met haar moeder" zegt ze en wijst naar het meisje naast der. Ik knik.
"Ik ga, geef mama een kus" zeg ik. Ze knikt.
Ik loop snel weg. En stap de auto in.
Ren ik nou weg voor haar schoonheid?
-
Na allemaal belletjes hebben gedaan. Regel ik de laatste dingen dat Amina geregeld wilde.
Tot nu toe gaat het plan goed.
Alleen nog steeds zitten de twijfels hoog in me. Tot tegenstelling van Amina, zij is er zeker van.
Zij is pas gek. Zij doet er echt alles voor om Nourdinne voor der zelf te hebben. Terwijl ze wahed kech is.
Maar oke ik bemoei niet. Mijn doel is Amirah, voor me zelf.
Weet je dat wel zeker Mounir?
Mijn telefoon gaat af. Me zusje. Ik neem op.
"Hey" zegt ze. "Hallo" "Kan je me ophalen pleaseee" "Waar ben je dan?" "Centrum" "Wat deed je daar?" "Ik ging ff shoppen" "alleen?" "Nee met mijn vriendin" "dus moet ik jullie ophalen?" "Jaa, pleaseee" "Omw" zeg ik en hang op.
Ik sta op en trek mijn jas aan. Ik ruim me bureau een beetje op en loop de kamer uit. Ik doe hem opslot en loop de lounge uit.
Ik stap de auto in en rijd naar het centrum.
Na 10 minuten ben ik der en zie ik mijn zusje met dat prachtige meisje zitten op een bankje.
Ze stappen in. "Dankjewel" zegt mijn zusje. Ik glimlach kort en rijd weg.
Mijn zusje laat de weg zien. En ik kijk een paar keer via de vooruitspiegel naar het meisje.
Ze is prachtig.
Na een tijdje zijn we aangekomen en groeten we haar en loopt ze haar huis in.
Als ze binnen is rijd ik weg richting de snelweg.
"Hoe heet ze?" Vraag ik aan mijn zusje. Ze grinnikt.
"Miryam" ik knik. "Wat vind je van der?" "Ze is erg mooi" "ja he, der innerlijk is ook prachtig" ik knik.
"Heb je die slet nog gesproken?" Vraagt ze oppeens. "Welke slet?" "Die Amina" ik zucht.
"Ga je weer beginnen?" Vraag ik. "Ja mounir! Ik begin weer ja, je moet echt stoppen met die bullshit"
Ik zucht hard. We zitten midden in de fille.
"Je breekt gewoon een gezin! Een gelukkig gezin. Ze hebben een kind en krijgen nog een! Zie je het dan niet? Ze wilt je niet! Ze is allang al getrouwd en gelukkig. Kom op Mounir zo harteloos kan je niet zijn, je vind iemand anders wel die perfect bij je past"
Ik span mijn kaaklijn aan en kijk naar de weg.
Na een tijdje zijn we aangekomen.
"Ik praat pas met je als je bent gestopt met het breken van Amirah en der gezin!" Zegt ze boos en stapt uit.
Ik stap ook uit en ik loop naar binnen.
Ik zie mijn moeder in de keuken.
Ik groet der en klets met der. En help der een beetje.
Mama is nummer 1.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...