Ik hoor Nasserdinne huilen. Ik wrijf in me ogen. Ik kijk op de klok. 03:00 uur. Ik zucht. Tot me grote verbazing komt Nourdinne met Nasserdinne naar me toe lopen. "Hij wil je borst ik heb hem al verschoont" zegt hij slaperig.
Ik neem hem van hem over en ga zitten en geef hem mijn borst. Nourdinne geeft me een kus en slaapt verder.
"waar was je gister?" Zeg ik. "Gwn moest wat regelen" zegt hij. "Oh maar.." "saffi Amirah ik ben moe laat me slapen" ik zucht. En laat hem maar slapen. Ik kijk naar Nasserdinne.
Wat is hij prachtig. Hij lijkt heel erg op Nourdinne maar ook weer op mij.
Ik hoor de regelmatige ademhaling van Nourdinne, hij slaapt dus. Hij heeft gelijk.. hij is moe en moet morgen alweer vroeg werken. En dan kom ik nog aan zijn kop zeuren. Ik vertrouw hem dus ik laat het maar gaan. Ookal heb ik er een niet goed gevoel er over.
Ik leg Nasserdinne in zijn bedje en ik ga ook liggen. Ik voel dat Nourdinne zijn arm om me heen doet en me dicht tegen zich aan trekt. In zijn warme armen val ik in slaap.
-
Ik kleed me om. En ook voor Nasserdinne. Ik laat het huis netjes achter en stap de auto in. Ik bel mijn schoonmoeder.
Ze neemt meteen op. "Salam gelti" zeg ik. "Salam benti! Alles goed?" "Alhamdoulilah met u?" "Alhamdoulilah wat doet Nasserdinne" "hij slaapt" "ahw schatje toch" "maar ik wou vragen, wat bent u aan het doen?" "Gewoon chillen op de bank" ik moet lachen om de manier waarop ze het zegt. "Kan ik langskomen met Nasserdinne?" "Tuurlijk! Wat voor vraag is dat? Kom kom snel ik heb jullie gemist" ik glimlach en start de auto. "saffi tot straks dan" "tot straks hbiba!" Ik hang op. Glimlachend rij ik de afrit af.
Ik mis mijn moeder. Mijn schoonmoeder (de moeder van Nourdinne) is een schat. Ze behandelt me ook als haar eigen dochter. En ze is ook echt super lief. Maar toch mis ik mijn moeder.. Ze was een meelopertje van mijn vader, wat ik wel begrijp het is der man. Maar ze heeft der kinderen verwaarloosd en in de steek gelaten.
Ik bel aan. En ze doet vrolijk open. Ze verwelkomt ons openhartig. En ze rent meteen naar Nasserdinne. Ik glimlach.
Na de hele dag met haar hebben gezeten, gekletst en gegeten en geholpen in huishouden en koken moet ze naar der afspraak.
"Ik breng je wel" "hoeft niet benti het is maar 5 haltes met de tram" "Doe normaal gelti, ik wil je graag brengen" ik kijk der smekend aan. Ik laat mijn schoonmoeder niet alleen op dit uur rondlopen. Het is pikdonker.
"Ik laat je niet alleen met de tram, het is donker buiten en het is laat" ze lacht. "Saffi isgoed benti maar neem wel eten mee voor Nourdinne, je hebt zeker niet gekookt" "shit helemaal vergeten" "vul maar bakjes in de keuken neem zo veel je wil" "ik neem een beetje voor hem mee kleed je maar om" zeg ik lachend.
Ik vul 2 bakjes met eten voor Nourdinne.
Ik leg het in een albert heijn tasje en zet onderin de kinderwagen. Ik trek alvast mijn schoenen en jas aan. En pak Nasserdinne goed in. En geef hem zijn speentje.Al snel komt mijn schoonmoeder naar beneden lopen. En samen lopen we naar de auto. Ik breng der naar der afspraak. "Wie gaat je ophalen" "ik ga alleen terug" "ik wacht wel op je" zeg ik. "Ga maar naar huis hoeft echt niet" "het is echt niet erg gelti ik wacht gewoon op je" ik smeek der nog een beetje en ze vind het goed. Ik durf der gewoon niet alleen over straat te laten. Straks gebeurd er wat.
Ze loopt naar binnen. En ik kijk naar buiten. Mijn telefoon gaat af. Het is Nourdinne.
"Hallo?" "Waar ben je?" Zegt hij bezorgd. "Bij je moeder" "niet liegen want volgens mij vader is niemand thuis" zegt hij wat bozer. "Ik ben met je moeder!" "Niet liegen!" "Ik lieg niet" "Weet je wat Laat maar! Doe wat je wil doei" zegt hij schreeuwend voor dat ik kan uitleggen dat ik mee naar haar afspraak ben en hangt op.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...