Chapter 33

4.2K 246 38
                                    

PERSPECTIEF AMIRAH.

Ik zie de deur open gaan van het huis van mijn schoonouders. Nourdinne komt naar buiten lopen met Nasserdinne.

Ik zie het berichtje van Lamyae. Ik wil hem echt niet zien.

Ik stap uit en zonder hem een blik te gunnen of aan te kijken neem ik de spullen van hem over en stop ze in de kofferpak. Ik zet de maxicosi achter in. En geef een kusje aan Nasserdinne.

"Amirah" hoor ik hem schor zeggen. Ik durf niet achterom te kijken. Ik zet het dekentje goed van Nasserdinne.

"Amirah" ik draai me om en doe de deur dicht. Ik sta tegen over hem. Ik heb een zwak voor hem. Mijn hersenen zeggen dat ik de auto in moet stappen en weg moet gaan maar mijn hart zegt blijf.

Hij tilt mijn kin omhoog zodat ik hem aankijk. Ik ontwaak uit mijn trans en sla zijn hand weg. Hij kijkt me geschrokken aan.

"Amirah alsjeblieft.." ik schud mijn hoofd met opkomende tranen. Ik stap snel de auto in en start de auto. Ik zie hem daar smekend me aan kijken. Maar ik zet mijn gevoelens aan de kant en rijd weg.

Als ik thuis ben groet ik Marouane . Ik geef hem de sleutels van zijn mooie mercedes. Nasserdinne is wakker geworden en ik maak een flesje voor hem.

"Mag ik het hem geven?" Zegt Marouane. "Ja tuurlijk, ga maar zitten" hij gaat zitten op de bank en ik geef hem Nasserdinne over. Marouane kijkt blij naar Nasserdinne , ik geef hem het flesje.

"Ik ga ff omkleden roep me als ie klaar is" hij knik. Ik kijk ze lief aan en ruim dan alles op.

Ik reinig ook mijn gezicht en trek een warme pyjama aan. Het is Maart. Maar nog best koud.

Na dat alles super netjes is loop ik naar Marouane. Ik zie dat hij op zijn telefoon zit .

"Waar is Nasserdinne?" "Ik heb hem in zijn wiegje gezet, ik heb hem wel eerst laten boeren" "dankjewel" zeg ik lief. "Geen probleem"

Hij trekt me naar zich toe. En slaat zijn arm over me heen. Ik heb de liefde van mijn broer gemist.

"Het komt goed inshallah, jullie houden te veel van elkaar" "Dat weet ik niet zo zeker hoor, als hij van me houd zou hij niet vreemdgaan" "Het komt goed, heb geduld, we zijn ermee bezig" "Bezig? Met wat? En wie?" "Dat vertel ik je later wel, ga maar nu slapen het is laat" ik knik. "Wil je nog wat eten?" Zegt hij. "Nee, jij?" "Ik heb al gegeten" ik knik. Ik geef hem een kus op de wang. "Slaaplekker" "Slaaplekker" zegt hij.

-

Ik durf niet te gaan. Naar mijn schoonouders. Wat als Nourdinne daar is? Ik zucht. Ik pak mijn telefoon. Ik bel Lamyae. Ze neemt meteen op.

"Dus? Kom je?" Zegt ze meteen. "Uhm, komt Nourdinne" "Misschien" "Aub Lamyae, ik wil niet komen als hij der is" "oke oke, hij komt dan niet" "isgoed dan kom ik" "kom je nu" "ik ga eerst Nasserdinne en mij omkleden dan kom ik" "isgoed! Tot straks!" Zegt ze blij. "Tot straks" zeg ik en hang op.

We zijn al 4 dagen verder van toen ik met Lamyae wat ging eten. Wissal en Marouane hebben me zo veel geholpen en gesteund. Ik ben het hun echt dankbaar. Wissal is echt een goede vriendin, ze heeft me nooit in de steek gelaten en was er altijd voor me.

Morgen is de henna feest van Lamyae en overmorgen de trouw. Ik ben echt blij voor der. Alleen ik weet wel dat Nourdinne daar zowiezo zal zijn. Duh het is zijn zusje die gaat trouwen.

Ik durf hem nog steeds niet onder ogen te komen. Ik ben te zwak, ik heb een zwak voor hem. Ik ben bang dat als ik hem zie dat ik in zijn armen spring en weer terug ga. Maar hoe graag ik het wil, het kan niet. Hij heeft het bed gedeeld op een vieze manier met een andere vrouw, nog zijn wekneemster en tijdens ons huwelijk en hij heeft een kind!

Ik kijk in de spiegel. Waarom ben ik zo onzeker? Ik ben altijd onzeker geweest? Ik durf veel dingen niet. Maar ik ben Amirah, ik heb al veel meegemaakt dus ik moet voor me zelf opkomen. Ik kan het wel.

-

Aangekomen bij mijn schoonouders bel ik aan. Ik ben lopend met de kinderwagen gekomen. Wat heerlijk was. Want ja ik heb geen auto en Marouane is naar Nourdinne ofzo.

Mijn schoonmoeder doet open. Ze glimlacht breed en knuffelt me strak en lang. Ik hoor der snikken. "Ik heb je gemist, en het spijt me voor alles, het spijt me voor dat mijn zoon dit heeft gedaan" ik kijk der aan en veeg der traantje weg. "Het is niet jou schuld" zeg ik. Ze knuffelt me nog en ik loop dan naar binnen. Ze pakt Nasserdinne uit de kinderwagen die haar blij aankijkt.

Ik doe mijn schoenen en jas uit en ik loop naar binnen. Ik groet mijn schoonvader. Hij is ook blij om me te zien. Daarna groet ik Rayan, de broer van Nourdinne en zijn vrouw. Hun kinderen knuffelen me bij mijn benen. "Mag ik Nasserdinne zien?" Vraagt Sara, hun dochtertje. "Ja tuurlijk, ze is bij oma ga maar" zeg ik en wijs naar mijn schoonmoeder die hem vast heeft. Ik ga naast lamyae zitten en groet der.

"Ik ben blij dat je bent gekomen" zegt ze. Ik glimlach.

Mijn schoonmoeder geeft Nasserdinne aan mijn schoonvader. Ze loopt richting de keuken. Ik wil opstaan. "Blijf maar zitten,ik help der wel" zegt de vrouw van Rayan, Fatiha. Ze loopt naar de keuken. Ik ga weer zitten.

"Ga maar ff in de tuin spelen" zegt Rayan tegen zijn kinderen. Ze rennen naar de tuin.

"Amirah" "Ja 3amie?" "het spijt me" "het is niet u schuld" "hij gaat je terug betalen tot de laatste cent" voor ik wat kan zeggen komt mijn schoonmoeder binnen met allemaal eten en thee.

"Jullie hoeven echt niet druk om mij te maken, ik red me wel. Jullie prachtige dochter gaat trouwen. Jullie hebben wel genoeg aan jullie hoofd. En dan kom ik er bij met mijn problemen, geniet van het feest en henna feest" "ewa saffi doe normaal, je bent net als onze dochter en we houden van je" ik glimlach. Ik kijk naar Lamyae die me lief aan kijkt. "Ik ben echt blij voor je. Mashallah. Je gaat gewoon trouwen! Morgen is de henna al!" Ze knikt blij. "Het gaat snel he" ze trekt me in een knuffel.

"Dankjewel" fluistert ze.

Zo geniet ik van het dagje met mijn schoonfamilie. Ik heb de situatie aan de kant gezet en het was super gezellig. Morgen is de Henna feest al! Wow!

**********

Wow , ik plaats echt veel! Ben ik niet lief eerlijk? 😂❤️

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu