Met moeite loop ik naar beneden als ik mijn schoonmoeder hoor. Nourdinne wou me niet alleen thuis laten want hij moet werken dus heeft hij zijn moeder gevraagd om met me te blijven.
Ik groet der. Ze kijkt me pijnlijk aan. En wrijft over mijn gezicht. "Wie heeft dit gedaan" "Gewoon een dronken man die op straat liep en me aanviel" ze vervloekt die man en ik praat nog ff met der bij.
Nourdinne neemt afscheid van zijn moeder en dan van mij. Hij zoent me. "Saffi klaar voordat je moeder ons ziet" "dan ziet ze ons toch" hij kust me weer. Ik lach en hij geeft me nog een snelle kus en loopt dan weg. "Beslema!" Hoor ik nog.
Ik ga met moeite op de hoge draai kruk in de keuken zitten. "Wat wil je eten?" Zegt mijn schoonmoeder die binnenkomt en der telefoon weg legt. "Pasta" zeg ik eerlijk. "Isgoed!" "U hoeft niet uit te sloven ofzo he" "ik sloof me niet uit benti, ik doe dit graag voor je" zegt ze blij. Ik kijk der glimlachend aan.
"Hoe gaat het tussen jou en Nourdinne" "Kan beter" zeg ik met een brok in mijn keel. Als ik terug denk aan die avonden dat ik bezorgd op de bank zat te huilen krijg ik tranen. Maar ik houd ze met moeite tegen. "En het opvoeden van Nasserdinne" "Het is zwaar, heel zwaar. Maar ik heb het voor hem over" ze kijkt me blij aan. "Het is inderdaad zwaar maar je krijgt iets heel moois er voor terug" zegt ze. Ik knik. "Ik vind het zo mooi om te zien hoe jou band met je zoon en man is. Jullie zijn Mashallah perfect voor elkaar gemaakt" zegt ze blij. Ze moest eens weten.. Ik glimlach. Ik word er blij van om haar zo blij te zien.
"Waar is de tomatensaus" ik wijs naar de lade. "Maar eeh Amirah" "Ja gelti" ik zie dat ze moeite heeft om te vertellen wat ze wil vertellen. "Mijn man had het er gister nog over, we weten dat jij het bedrag hebt betaald voor Nourdinne" ik kijk beschaamd naar de grond. Wat ik had het namelijk verzwegen voor hun. "Het is niet erg dat je het ons niet hebt verteld, maar het bedrag is té veel, veels te veel om in je eentje te betalen" "Het maakt niet uit gelti, ik heb het voor Nourdinne gedaan ik hou van hem en hij verdiende die lange straf niet en ik heb het nu al gedaan" "maar 2 miljoen is echt veels te veel" ik kijk naar de grond.
"Nourdinne weet het niet he?" Ik schud mijn hoofd. "Hij denkt dat jullie het hebben betaald" "wie is jullie?" "Je man en jij" ze zucht. "Kunnen we het aub over iets anders hebben" zeg ik onzeker. Ze knikt. En begint al snel te praten over trouwfeest die er aan komt van haar dochter, dus de zusje van Nourdinne.
-
"Mhm, heb jij dit gemaakt?" Zegt Nourdinne die naast me zit en zit te eten van de pasta. "Nee je moeder" hij knikt. Hij kijkt me aan. Vandaag was ie optijd thuis.
Hij wrijft over mijn wang. "Wil je echt niet dat ik aangifte doe en die man te pakken krijg" ik schud mijn hoofd. "Het isvoorbij klaar ik hoop dat ik hem nooit meer zie" hij knikt. Hij legt zijn lege bord op het tafeltje. En omhelst me. Ik kijk naar de tv.
"Her spijt me voor alles" zegt hij. En geeft een kus op mijn hoofd. Ik sluit mijn ogen van het rustgevende gevoel. "Ik hou van je Amirah, zo verschrikkelijk veel" zegt hij. "Ik hou ook van jou" fluister ik.
Ons moment word verbroken door Nasserdinne zijn gehuil. "Ik ga wel" zegt hij en loopt naar boven. Ik glimlach. Hij loopt naar boven. Ik kijk vooruit.
Ik hou zoveel van hem. Ik kan echt niet zonder hem. Toen hij vast zat ging het zo slecht met me. Ik wil het niet nog een keer meemaken om zonder hem te leven en op te voeden.
Nourdinne die naar beneden loopt onderbreekt mijn gedachtes. Maar zonder Nasserdinne. "Hij had alleen een nachtmerrie hij moest ff getroost worden toen viel ie weer in slaap" ik knik. Hij komt naast me zitten en trekt me weer tegen zich aan.
"Volgende week is mijn openingsfeestje van mijn bedrijf" zegt hij trots. "Leuk" "en ik wil jou mee als mijn vrouw" zegt hij. "Ik mee?" "Ja waarom niet" ik haal mijn schouders op. "Kom alsjeblieft dan kan iedereen zien dat je van mij bent" ik glimlach. Ik knik. Hij geeft me een kus. Ik leun weer op hem.
"Ik verlang zo erg naar je" zegt hij. En zit aan mijn kont. "Ik wou je eigenlijk gister verwennen maar ja je kwam niet" "Het spijt me" ik leun met mijn hoofd op zijn borstkas. "Wanneer verwen je me dan" "Wanneer jij wil" hij glimlacht.
Hij zoent me. En eerlijk ik heb echt zin in hem. Ik heb meer dan 9 maanden hem moeten missen. "Wat heb ik dit heerlijke lichaam gemist" zegt hij. "Kom naar boven" zegt hij dan. Ik knik. Ik ruim eerst alles in de woonkamer op en loop dan naar boven.
Nourdinne trekt me naar zich toe en zoent me. Hij houd me stevig vast. Stuk voor stuk gaan onze kleding stukken uit.
En verder werd het een lange heerlijke nacht..
****
Bij de 70 likes ga ik door ❤️
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...