Chapter 31

4.2K 234 26
                                    

PERSPECTIEF AMIRAH:

Trillend geef ik Nasserdinne aan Nourdinne. Ik geef de verschoontas en alles en ik ren naar boven voordat hij weer een gesprek begint.

De tranen nemen zijn vrije gang. Ik zit al een week emo om hem te huilen. En ik zorg voor Nasserdinne. Gelukkig mag ik nog bij Marouane blijven. Anders zou ik echt nutteloos zijn.

Nourdinne wil perse dat ik terug kom. Maar na ah. Hij wil ook Nasserdinne zien. Na lang nadenken geef ik hem tijd om met hem te spenden. En ik hoop voor hem dat hij Nasserdinne vanavond terug brengt. Anders is hij de lul.

Ik veeg mijn tranen weg. Mijn telefoon gaat af. Ik neem op. "Hey schat!" Hoor ik Lamyae vrolijk zeggen. "Hey" "Alles goed" "Alhamdoulilahmet jou?" Lieg ik. "Ook, waar ben je?" "Bij Marouane, jij?" "thuis, uhm ik wou vragen kom je ergens eten, met mij?" "Ja leuk, hoe laat?" "Over een uurtje?" "Ja isgoed" "Nasserdinne is hier met Nourdinne dus komt goed" "Ja ik weet, ik zie je over een uur, ik kom je wel ophalen" "isgoed schat, doeg" "ciau ciau" zeg ik en hang op.

Ik sta op en was mijn gezicht. Oke Amirah, je kunt dit. Volhouden. Maak er een leuk dagje van, en laat het verdriet er niet tussen komen. Moedig ik me zelf aan. Ik zucht.

Shit!

Ik heb mijn auto verkocht, paar dagen geleden. Alleen Marouane, Wissal en ik weten ervan. Ik heb niet genoeg geld meer. Dus moest ik mijn auto wel verkopen. Ik heb nu wat meer geld maar niet super veel.

Marouane bood me aan om alles voor me te betalen. Maar dat kan ik niet van hem vragen. Hij heeft al zo veel voor me gedaan.

Ik kleed me om. Een leuk outfitje. Ik maak me heel lichtjes op. Als ik helemaal klaar ben loop ik naar beneden. Ik zie Marouane op zijn laptop.

"Wat ga je doen?" Zegt hij. "Ik ga wat buiten eten met Lamyae" "Lamyae, je schoonzusje?" Ik knik. "Hoe ga je" "ik zou der ophalen maar ben vergeten..." "neem mijn auto" "en jij dan?" "Ik ga niet weg, en anders haalt mijn vriend me wel op" "weet je het zeker?" "Jaaha" "dankjewel" zeg ik en geef hem een knuffel.

Hij duwt twee briefjes van 50 in mijn hand. "Hoeft niet ik heb nog wat geld" "Amirah! Je neemt dit aan punt uit" zegt hij boos. "Maar.." "Amirah!" Zegt ie en kijkt me boos aan. Ik knuffel hem en geef een kus op zijn wang. "Ik hou van je" zeg ik. "Ik ook van jou"

-

Lamyae komt vrolijk instappen. Ze groet me uit bundig. Ik rijd richting de snelweg. Ze had me al geappt dat ze in Rotterdam wil gaan eten.

"Soow nieuwe auto?" "Van Marouane" "oh, waar is jou auto dan" "verkocht" "verkocht?!" "Ja" "waarom?" "Vertel ik later wel" ze kijkt me aan. "Je kan me alles vertellen he" "ik weet het"

Ze knikt. Ze zet muziek wat harder en maakt filmpjes op Snapchat.

Ze heeft gelijk. Ff de situatie vergeten en genieten van het leuke dagje.

Ze doet de muziek uit en lacht hard. "Wat?" "Nourdinne reageert op me snap, hij zegt Is dat me vrouw?! Wat gaan jullie doen?" Zegt ze lachend. Iets raars gaat door me heen. "Ik ben zijn vrouw niet meer" zeg ik kill. En kijk strak voor me uit.

"Kom op Amirah, hij houd zielsveel van je" "Ik ook van hem, maar moest hij maar niet vreemdgaan" zeg ik kalm. Ze klapt dicht. "Dat doe je gewoon niet als man, als je een baby en een vrouw die maanden lang op je heeft gewacht thuis hebt zitten" zeg ik en houd mijn tranen in. "Je hebt gelijk" zegt ze zacht.

(Niet wetend dat zij het gesprek aan het opnemen is, wat heel slim is van Lamyae)

"En die 2 miljoen" zegt ze. Ik houd mijn blik op de weg. "Die 2 miljoen" zeg ik zacht. "Dat heb ik gedaan om dat ik van hem hou" vervolg ik. Ik voel der blik branden. De traan rolt over mijn wang. Ik kan het niet meer. Ik kan me niet meer anders voor doen. Ik ga kapot van binnen. Ik rijd de snelweg af, en zoek een rustige parkeer plek.

Ik zet de auto op stil. "Ik kan het niet meer" zeg ik. En zet mijn hoofd op het stuur. De tranen stromen van mijn gezicht. "Hij heeft me zo veel pijn gedaan" zeg ik huilend. Ze wrijft over mijn rug.

Ik zucht. Lamyae kan ik wel vertouwen. Denk ik.

"Lamyae" zeg ik. "Ja schat" "Ik ben blut" zeg ik. "Je bent blut?!" Zegt ze geschrokken. "Door die 2 miljoen?!" Vraagt ze dan. "Ja, ik heb alles van mijn spaarrekeningen gehaald en bij elkaar gezet, ik heb de borg betaald met alles wat ik had" zeg ik huilend. "Ik heb bijna niks meer, ik heb zelfs mijn auto moeten verkopen. Ik kan het niet allemaal in me eentje betalen. En ook nog spullen voor Nasserdinne. Ik wil mijn zoontje gelukkig zien, en hoe gaat dat lukken als ik geen geld heb" zeg ik huilend. Het voelt goed om het aan iemand te vertellen. Ik heb dit zelfs niet tegen Wissal uit mijn mond verteld. Wissal wist alles door Marouane. Maar het voelt goed, heel goed om te uiten wat ik voel. Ik heb het te lang ingehouden.

"Het spijt me Amirah, ik wou dat ik wat voor je kon doen, ik accepteer niet dat Nourdinne je pijn doet hiermee. Hij gaat tot de laatste cent je terug betalen" "Lamyae, het is heel veel geld he. Dat kan niet zomaar whoop aan me gegeven worden. Ik heb het uitgegeven klaar, omdat ik van hem hou. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden" zeg ik. Ze trekt me in een knuffel. 

"Hoelang heb je dit stil gehouden?" "Al een maand of 2" zeg ik zacht. "Wat!" "Ik heb het je nu verteld" zeg ik zuchtend. "Dankjewel dat je het hebt verteld, je kan altijd bij me terecht dat weet je toch" ik knik.

"Mensen zeggen tegen me dat ik Nourdinne jaloers moet maken, met een andere man. En hem laten voelen. Maar weetje Lamyae? Ik kan het niet. Ze kunnen zo makkelijk praten, ze kennen niet de situatie waarin ik zit. Ik hou zoveel van Nourdinne ik durf het gewoon niet. Ik wil hem geen pijn zien lijden. Hij heeft me veel pijn gegeven maar ik wil het niet terug doen. Geloof me Lamyae, de pijn is zo erg dat je je man met een andere vrouw ziet. Nog in bed wel, zoenend in me kaar. Ik gun hem de pijn niet om mij te zien met een andere man. Ik hou te veel van hem om dat te doen. Ik heb een zwak voor hem, ik durf hem niet eens onder ogen te komen in deze situatie. Ik vraag Allah elke dag om vergiffenis en wat ik moet doen, ik hou zoveel van hem. Hoe ga ik dit overleven?" zeg ik huilend.

"Wist je Amirah, dat je echt een hart van goud hebt. Ik heb nog nooit in mijn hele leven iemand zoals jou gezien. Hij heeft je zoveel pijn laten lijden maar toch ben je bij hem. En toch hou je zoveel van hem. Je bent blut door hem, en Amirah. Hier laat ik hem niet mee weg komen. Ik ken mijn broer, hij zou zoiets nooit met opzet doen. Er speelt wat achter" zegt ze.

Ik ga recht zitten en neem adem. Ik doe het raam open.

"Laten we dit onderwerp even achter ons, ik wil graag genieten van deze dag en ik heb honger" zeg ik. "Ja tuurlijk!" Ik kijk in de spiegel. Lang leven mascara waterproof. Er is maar een klein beetje uitgelekt. Ik veeg het weg en maak mijn gezicht wat netjeser.

"Amirah" "ja" "je bent echt de liefste schoonzus die ik maar kan bedenken, ik hou echt van je" zegt ze. Ik kijk der lief aan. "Ik hou ook van jou" zeg ik en knuffel der. Ik start de auto en rijd richting Rotterdam.

We genieten van het dagje. We hebben het vooral over haar bruiloft volgende week. Ik heb er zeker van genoten..

****

Nog ff een deeltje in deze heerlijke Sneeuw dat maar geen einde kent met vallen ❤️

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu