Chapter 35

4.1K 236 44
                                    

PERSPECTIEF AMIRAH.

Mijn wekker gaat af. Met gespleten ogen doe ik hem uit.

Omg! Het is de henna dag van Lamyae.

Ik sta op en loop naar de badkamer. Ik was mijn gezicht. Ik doe de wassing en verricht mijn gebeden. Ik maak de slaapkamer schoon en ik verzorg me zelf. Ik loop naar beneden en maak ontbijt. Daarna loop ik naar boven om Marouane wakker te maken.

In de tussen tijd dat hij bezig is maak ik het huis verder schoon. Hij komt aan tafel zitten en ik ga ook zitten. We beginnen te eten.

"Wie gaat er op Nasserdinne letten?" Zegt hij. "Wissal zodat ik mijn schoonfamilie kan helpen" "aah oke" "wat ga jij doen?" Vraag ik. "Ik ga met Nourdinne ook je schoonfamilie helpen, gewoon die dingen regelen wat mannen moeten doen" zegt hij. Ik knik. Bij het horen van de naam Nourdinne voel ik me raar.

-

Ik heb me helemaal omgekleed. We hebben Nasserdinne naar Wissal gebracht.

Mijn make up is onfleek. Ik heb een leuk jurkje aan. Beetje kort niet al te kort. En blote schouders. Maar hij is super leuk. Ik heb Hakken en een tasje.

Ik pak mijn bontjas en loop naar beneden. Waar ik Marouane zie. Hij gaat me afzetten bij hun huis.

In de auto is het een beetje stil. "Amirah" "ja" "Praat alsjeblieft met Nourdinne" "waarom?" "we zijn ergens achter gekomen" "wat dan?" "Dat vertelt hij je wel" "maar ik wil niet met hem praten" "Amirah, aub praat met hem, jullie horen bij elkaar hij is er kapot van en jij ook, je wil je zoon toch niet zonder vader opvoeden of wel?" Zegt hij. Ik slik hoorbaar. "Oke maar het is vandaag Lamyae der dag dus ik concentreer me op haar" hij knikt.

Daar aangekomen groet ik ze allemaal. Me schoonmoeder is super blij me te zien. Ik doe mijn hakken uit en help met alles mee. Dan loop ik naar boven. Naar Lamyae.

Ik klop op de deur. "Amirah!" Zegt ze blij. Ik knuffel der. "Je ziet er prachtig uit" zeg ik. "Dankjewel jij ook" "Je word zo snel groot" zeg ik. Ik word er emotioneel van maar dan verpest me make up. "Niet huilen please" zegt ze. Ik lach. "Het zijn tranen van blijdschap schat" ze glimlacht. Ik klets nog wat en help der.

De zin van Marouane spookt de hele tijd door mijn hoofd. Wat bedoelt hij der mee? Ik durf niet te praten met Nourdinne. Bang dat ik me zal overgeven aan hem.

Maar marouane zei, dat het wel moet. Ik wil Nasserdinne niet zonder vader opvoeden. Dat wil niemand.

Ik schud de gedachtes van me af. Ik ga gewoon lekker van het dagje genieten.

Ik help mijn schoonmoeder met het eten en de gasten komen naar binnen.

Na een half uurtje roept mijn schoonmoeder me.

"Kan je alsjeblieft naar buiten gaan en de boodschappen van Nourdinne en Marouane halen, ze kunnen niet naar binnen zijn te veel vrouwen die hun hoofddoek hebben afgedaan" "ja tuurlijk" zeg ik. Eigenlijk wil ik niet. Maar ik moet wel.

Ik pak de sleutels van het huis en trek mijn hakken aan. Ik loop zonder jas naar buiten. Is toch maar hier.

Ik doe de deur dicht en ik zie Marouane en Nourdinne naar me kijken. Nourdinne scant me van top tot teen. En likt zijn lip. Shit waarom doe je dat. Dat is zo aantrekkelijk van hem. Hij geeft me een knipoog waar ik het warm van krijg. Ik kijk snel naar de grond en loop naar hun.

"Hey zusje" zegt Marouane. Nourdinne kijkt nog steeds naar me. Ik voel me ongemakkelijk. "Waar zijn de boodschappen?" Vraag ik. Ik wil zo snel mogelijk weg hier.

Nourdinne pakt het uit de kofferbak. Het zijn 2 Dirk tassen. Hij geeft ze aan me terwijl hij me diep in de ogen aan kijkt. Ik wil weglopen. Maar Marouane roept me.

"Je weet wat ik in de auto zei" ik knik. "Ewa ga dan" zegt hij en wenkt naar Nourdinne. "Nee sorry kan niet maken tegen over Lamyae" zeg ik. "Oke maar straks dan?" Zegt Nourdinne smekend. Ik knik trillend en loop snel weg. Ik voel de ogen prikken. Ik doe de deur open en geef ze aan mijn schoonmoeder. "Gelti ga maar zitten snel, ik doe dit wel" "weet je zeker?" "Ja ja ga maar wollah" ze bedankt me en wast der handen en loopt weg.

Rustig ga ik verder terwijl ik denk aan Nourdinne. Lamyae is in de woonkamer en der henna word gedaan. Ze zei dat meteen na haar haar moeder, ik en Fatiha onze henna gedaan moet worden. Dus dan word ik wel geroepen. 

Als ik na een halfuur klaar ben met alles. Ga ik naast Lamyae zitten. "Waar was je?" Zegt ze. "Keuken opruimen" "alleen?" Ik knik. "Je moest zeggen dat had iemand je geholpen of me moeder ofzo" "nee nee ben je gek, ik had je moeder naar hier gestuurd ik doe het graag voor jullie" "ik wil je zo graag knuffelen maar ja dat lukt niet he" ik lach. Ik zie 2 dames me vies aan kijken.

"Wie is deze schoonheid?" Zegt een oude vrouwtje. En kijkt naar mij. "Dat is mijn schoondochter" zegt mijn schoonmoeder. "Vrouw van Nourdinne" zegt Lamyae. "Oh mashallah" ik glimlach. Ik mis hem. "Hebben jullie al kinderen?" Vraagt ze. "Ja, een zoontje" "Mashallah! Hoe heet hij?" "Nasserdinne" "Mashallah"

Die 2 meisjes kijken me nog viezer aan en fluisteren. Ik ga geen aandacht aan hun besteden hoor.

Ik ben nu aan de beurt met henna. Ze begint met mijn rechter hand. Ik krijg natuurlijk niet zo veel henna als Lamyae. Niemand hier. Maar toch is het prachtig.

-

De schoonfamilie enzo zijn al weg. Nu zijn alleen mijn schoonmoeder, Fatiha, lamyae, de zus van mijn schoonmoeder, nicht van lamyae en ik er. "Blijf slapen benti?" Zegt mijn schoonmoeder. "Sorry gelti maar ik moet echt naar Nasserdinne ik zou graag willen maar Wissal is ook zwanger en word te druk voor der" "oh ja begrijp ik saffi isgoed" "ik zie jullie morgen" ze knikken. Ik groet iedereen.

"Amirah" zegt Lamyae. "Ja schat" "heb je al een visagiste" ik schud mijn hoofd. "Ik ga het gewoon zelf doen" zeg ik. Ik zou wel willen maar ik kan het niet betalen. Het kan wel, alleen dan geef ik het geld uit aan make up voor een avond. terwijl ik dat geld voor nutterige dingen moet besteden. 

"Kom in de ochtend naar me toe, ik heb visagiste voor je" ze wilt het graag dus ik heb maar gezegt dat ik kom. Meskiena.

Ik trek mijn jas aan. Mijn schoonmoeder geeft me nog eten mee voor Marouane. Ik groet der. Ik loop de deur uit. Maar ik zie de auto van Marouane niet.

Ik bel hem. Ik zie alleen een andere auto maar dat is zijn auto niet. Ik bel hem.

Hij neemt meteen op. "Waar ben je?" Vraag ik. "Nourdinne heeft Nasserdinne opgehaald en is met hem jou komen ophalen als het goed is ie der al" "Marouane!" Zeg ik. "Sorry zussie maar jullie moeten praten" zegt hij en hangt op.

Ik zie Nourdinne uitstappen. Shit. Ik wil echt niet in die auto stappen.

********

Mhmm wat denken jullie dat er gaat gebeuren? Laat weten in de rea ❤️

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu