Chapter 92

3K 210 25
                                    

Nog steeds op de zelfde plek als net staar ik voor me uit. Ik sta op en loop naar het raam. De auto staat er nog. Hij is vast een rondje gaan lopen ofzo.

Ik doe de tv uit die al die tijd aan stond. Ik ruim de hele woonkamer op. En mijn kussens en deken die ik had gebruikt leg ik netjes in de zolder.

Ik pak de brief en foto's en leg ze terug in de envelop. Ik loop naar boven en leg hem in mijn nachtkastlaatje.

Ik ruim mijn slaapkamer ook op. En ik loop dan weer naar beneden. Als alles netjes is loop ik naar de keuken.

Ik heb zo erg zin in die overheerlijke pasta van Vapiano. Die lekkere met roomsaus, garnalen en spinazie. Damn. Als ik merk dat ik zit te kwijlen op eten herstel ik me.

Weet je wat ik ga het gewoon maken. Jaa! Dat is een goed idee zeg.

Ik pak alles wat ik nodig heb. En begin met koken.

Ik app Nourdinne, 'Kan je 2 zakken garnalen en ne3ne3 halen' stuur ik.

Ik doe de gesneden uien in de pan. Ik pak de grote zak spinazie en doe de helft ervan in een bak.

Ik hoor de deur open gaan. Mijn hart klopt sneller.

Na een kleine 2 minuten hoor ik iemand de keuken binnen komen. Ik weet dat het Nourdinne is. Ik weet het zeker.

Ik zie vanuit mijn ooghoeken dat er een zak op het aanrecht word neergelegd.

"Salam" hoor ik hem zeggen. "Salam" zeg ik zacht. Ik voel zijn hand op mijn schouder. En dan een zachte kus op mijn slaap.

"Schat, sorry dat ik net zomaar weg ging. Ik moest even nadenken dus ben ik een rondje gaan lopen" zegt hij. "Het is niet erg" zeg ik zacht.

Ik hoop dat hij me het niet kwalijk gaat nemen om die brief, want ik kan der niet veel aan doen.

"We komen er samen uit, die gene die dit doet gaat boeten. En het gaat die gene echt niet lukken om ons uit elkaar te halen" zegt hij en ik voel zijn hand op mijn onderrug. Ik knik zachtjes.

"En je hoeft niet bang te zijn, ik ben hier om je te beschermen. Die gene gaat ons geen pijn doen" zegt hij.

"Sorry dat ik het niet meteen zei" "Is niet erg, ik snap het wel. Ik weet het nu, en het komt goed" zegt hij en drukt een paar kusjes in mijn nek zodra hij achter me staat.

Zijn aanrakingen wekken nog steeds gevoelens in me op.

Ik gooi de spinazie ook in de pan en pak de garnalen uit de zak. "Dankjewel" zeg ik zacht. En ik scheur de zak open. Nog steeds voel ik hem achter me staan. Ik ga verder met wat ik bezig ben terwijl hij me allerlei lieve dingen toe fluistert.

-

Vandaag is Nourdinne weer gaan werken. En ik ben gewoon thuis met de kids. Nasserdinne kijkt tv en Sabrine slaapt.

Ik begin allemaal lekkere dingen gemaakt. Waarom weer ik niet maar ik had er gewoon zin in. Ik heb echt super veel gemaakt.

Ik hoor mijn telefoon af gaan, Marouane belt
Me. Ik neem op. "Hey Marouane" "hey Amirah alles goed?" "Ja alhamdoulilah met jou?" "Goed goed, wat doe je?" "Ben thuis, met de kids" "Oh leuk, heb je plannen voor vandaag?" "Nee niet echt hoezo?" "Kan ik langskomen?" "Ja tuurlijk!" Ik hoor hem lachen. "Is goed, ik ga eerst Mama en Gelti (tante) brengen naar zo een vriendin van hun en dan kom ik" "Isgoed doe rustig aan, moet ik wat eten voor je maken?" "Ja graag" zegt hij. "Isgoed tot straks" zeg ik en hang op.

Glimlachend leg ik mijn telefoon in de oplader. Ik loop naar Nasserdinne. En speel wat met hem. Daarna loop ik weer naar de keuken en begin te koken. Ik maak allemaal hapjes, zoals sandwiches, cake, taart, koekjes, broodjes van alles. Ik ben bijna de hele tijd bezig.

"Mamma" hoor ik Nasserdinne zeggen. "Ja schatje?" "Dannonn" zegt hij op zijn babytaal. "Ahw schatje toch, wil je een danoontje?" Hij kijkt me met grote ogen aan. Ik pak hem op en zet hem in zijn eetstoel. Hij begint blij in zijn handen te klappen als hij me de danoontje uit de koelkast ziet pakken.

Ik pak een lepel en geef het aan hem, hij kan inmiddels al zelf danoon eten. Dus laat ik hem lekker genieten. Ik maak een foto van hem en stuur het naar Nourdinne.

De bel gaat, ik leg mijn telefoon in mijn zak en loop naar de deur. Ik kijk door het gaatje en zie Marouane staan. Glimlachend doe ik open. Blij groet hij me. Ik laat hem binnen en hij doet netjes zijn schoenen en jas uit. Waarna hij meteen naar Nasserdinne toe loopt, en met hem speelt.

Glimlachend kijk ik ze aan. Na een tijdje draait Marouane naar me toe. "Ewa, hoe gaat het" zegt hij. "Goed Alhamdoulilah" "Echt goed?" "Jaa, het gaat echt beter" "Mooi" zegt hij glimlachend. "Heb je lang niet gezien" zegt hij en doet zijn jas uit en hangt hem aan de stoel. "Inderdaad" zeg ik en maak de keuken weer verder netjes.

"We moeten dat ff allemaal inhalen" zegt hij en kijkt rond zich heen. "Ziet er goed uit" zegt hij goedkeurend en kijkt naar al het eten. "Ik hoop dat het ook goed smaakt" "Dat sowieso!" Zegt hij en wrijf over zijn buik.

"Wil je eten?" Vraag ik aan hem. "Ja graag" "Is goed ga maar zitten" "Kan ik eerst ff snel bidden?" "Natuurlijk! Je weet de weg" zeg ik. Hij knikt en drukt een kus op mijn wang en loopt dan naar boven.

Ik dek de tafel voor Marouane. "Mama ikke slapen" zegt Nasserdinne en gaapt. "Wil je slapen?" Vraag ik verbaasd. Hij knikt. Ik kijk op de klok. Inderdaad, zijn middagdutje moet gedaan worden. "Tuurlijk schatje kom" zeg ik en til hem op. Ik maak zijn mondje en handen schoon en ruim zijn donoon resten op.

Ik loop met hem naar boven en hij gaat meteen zijn bed in. Ik doe de babyphone aan en ik zie dat Nasserdinne al zijn ogen gesloten heeft. Ik geef hem een kusje en wrijf over zijn zachte wangetje. "Slaaplekker schatje" zeg ik en loop weg en laat de deur op een kier.

Ik loop naar beneden en ik ruim de woonkamer op. Nasserdinne maakt altijd een rommel. *zucht*. Ik loop weer snel naar de keuken en zet de waterkoker aan en leg allemaal eten klaar voor Marouane. Ik hoor hem de trap aflopen.

"Shokran lieve zusje" zegt hij. En hij gaat zitten. "Geen probleem, wil je koffie?" "Ja lekker, doe maar cappuccino" zegt hij. Ik knik en maak met de koffie zet apparaat dat voor hem. Voor me zelf maak ik wat thee. Ik leg het op tafel.

"Hoe gaat tussen Nourdinne en jou?" Vraagt hij na een tijdje. "Goed Alhamdoulilah, echt veel beter dan voorheen" "Mooi zo, zorgt hij goed voor je, en voor de kids?" Ik knik. "Hij is echt een schat" hij glimlacht kort. "En tussen jou en Chaima?" "Goed man" zegt hij blij. "Echt?" Hij knikt. "We gaan zaterdag op onze tweede date" "Serieus?" Hij knikt met een brede glimlach. "Ik ben blij voor je! Zo leuk" zeg ik blij en neem een hapje van een stukje kruidenbrood.

We kletsen nog over allerlei dingen, overal echt van alles. Een lekker middagje met mijn lieve broer. Ik heb hem erg gemist, door alles wat er afgelopen tijd is gebeurt hebben we lang niet samen gezeten ...

——
Sorry dames dat jullie zo lang moeten wachten, maar ik heb het momenteel echt zoo druk. Mijn zus gaat volgende week trouwen en het is echt een chaos. En ik ben voor super veel verantwoordelijk enzo dat ik nauwelijks tijd had om te posten. Ik zal verder me best doen.. na de bruiloft volgende week kan ik eindelijk rusten. En meer posten. Ik hoop dat jullie het begrijpen xx

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu