Ik laat Nasserdinne slapen. Hij huilt alleen maar om zijn vader.
Nourdinne is naar zijn ouders gegaan. We gaan ff een paar dagen afstand nemen.
Gelukkig begrijpt hij me. Ik wil gewoon kijken hoe het gaat. Vraag me niet waarom.
"Lieverd stil maar, papa is aan het werken" zeg ik. "Ppppaaa" huilt hij.
Een traan rolt over mijn wang. "Papa komt straks" sus ik. "Ppppa" zegt hij zielig.
Ik geef hem een kusje. Hij gaat dus echt niet slapen nu.
"Kom we gaan in bad" ik til hem op. En loop naar de badkamer. Ik laat het bad vol lopen.
En ik leg alles klaar. Ik kleed Nasserdinne en me zelf uit en ik ga dan in het bed liggen. Met nasserdinne op mijn schoot.
Hij speelt met zijn speeltjes en lacht en glimlacht.
Na een heerlijke leuke bad doe ik snel een badjas aan. Ik droog Nasserdinne af en ik kleed hem om in een pyjama. Hij moet echt zijn middag dutje gaan doen.
Ik kam zijn haartjes en smeer hem in met zwitsal. Hij kijkt me met pretoogjes aan. Ik geef hem een kusje.
"Ppppa slapen" zegt hij zielig. "Papa komt straks" zeg ik. En geef hem nog een kusje.
Ik til hem op. Ik zie dat hij gaapt. Hij is moe meskien.
Ik leg hem in zijn bedje en doe de babyfoon aan en ik loop naar de badkamer.
Ik neem een snelle douche om me af te spoelen en goed schoon te maken.
Ik droog me zelf af en smeer me in. Ik poets mijn tanden en kam mijn haren in een staart.
Ik trek huiskleding aan en ik ruim het hele huis op.
Nasserdinne slaapt al. Ik pak een paar mappen en mijn laptop en telefoon en ik loop naar beneden.
Ik leg het neer op de eettafel. Ik wrijf over mijn buik. Ik zet de waterkoker aan en maak een fruitsalade voor me zelf.
Ik ga zitten aan de eettafel, en pak mijn werk erbij. Ik moet eeen paar dingen inhalen..
En ik ga morgen gewoon werken, elke keer ziek melden schiet ik niks mee op.
Ik probeer te werken maar mijn gedachtes vliegen telkens naar Nourdinne.
Wat zou hij nu aan het doen zijn?
Ik zucht. Ik moet echt stoppen, ik heb hier zelf voor gekozen.
Ik maak thee voor me zelf en begin met werken.
-
Ik heb nu pauze, ik ben gewoon op het werk. Ik heb gister thuis hard doorgewerkt en alles ingehaald.
En nu ben ik gewoon gaan werken en dan zie ik wel.
Ik zit met mijn kantoormaatje Chaima in de kantine. We zitten te kletsen.
Ik vind der oprecht echt een hele mooie meid.
"Ik wil echt graag je zoontje zien" zegt ze. "Kom vanavond bij mij eten" "En je man dan" "hij is niet thuis, dus we zijn alleen met mijn zoontje" "Ja leuk waar is je man?" "Op zakenreis" lieg ik. Ze knikt.
"Ik moet alleen nog Nasserdinne ophalen, boodschappen doen en koken" "Ik ga wel met je mee, gezellig" ik knik. "We gaan wel een uurtje eerder weg" zeg ik. Ze knikt.
-
We sluiten ons kantoor af en ik meld bij mijn baas dat we weg gaan.
"Hoe ben je eigenlijk gekomen?" Vraag ik. "Ik kom normaal met vespa, maar vandaag ben ik met de bus gekomen" "Dat komt goed uit" ze knikt. We stappen mijn auto in.
Ik pak mijn telefoon en bel mijn moeder. Ik praat ff met der en rijd door.
"Heb je zusjes of broers?" "Een oudere broer" ze knikt.
We kletsen gezellig en we stappen dan uit als ik heb geparkeerd.
"Kom maar mee naar binnen" ze knikt. Ik bel aan en Marouane doet open.
"Hey zusje" zegt hij en geeft me een knuffel. Hij kijkt naar Chaimae, hij lijkt wel in een trans. Hij scant der en Chaimae word rood.
"Staren doe je maar een andere keer hup lopen" zeg ik en duw Marouane. Hij krabt ongemakkelijk op zijn achterhoofd. Hij geeft Chaimae een hand en stelt zich zelf voor. Chaimae doet het zelfde. I smell love.
We gaan zitten en blijven lekker gezellig kletsen en thee drinken. Chaimae kan het goed vinden met mijn moeder en Marouane kijkt haar de hele dag verliefd aan. Zo cute.
Chaima en ik vertrekken dan met Nasserdinne. Ik vergeet ff de hele situatie en heb lol met haar.
We doen nog allerlei boodschappen en we gaan dan naar huis.
-
"Je hebt een mooi huis Mashallah" "Dankjewel lieverd" ze glimlacht.
Chaimae heeft Nasserdinne in haar handen. Nasserdinne is nu al dol op haar
Ik was mijn handen en begin met allerlei dingen te koken.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomansaAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...