Als een gentleman doet hij de deur voor me open en stap ik uit. We lopen de zaal binnen. Onze jassen worden aangenomen en opgehangen. Hand in hand lopen we naar binnen. Er komt een jonge dame naar ons toe lopen. Met een hele korte jurk. En der make up slordig gedaan.
"Hallo menee..." ze stopt met praten als ze mij ziet. Ze scant me van top tot teen en kijkt me vies aan. Wat me onzeker maakt.
"Is dat u vrouw?" Zegt ze geirriteerd. Nourdinne trekt me tegen zich aan. "Ja, dat is mijn vrouw" zegt hij met nadruk op mijn. Ik voel me een stuk zelf verzekerder. Maar weer kijkt ze me heel vies aan. Ze loopt heupwiegend weg.
"Wie is dat?" Vraag ik als ze uit het zicht is" "Mijn secetaresse" "je secetaresse?" Zeg ik ongelovig. "Ja hoezo?" "Je hebt zo iemand als secetaresse?" Zeg ik. Dit maakt me een beetje jaloers. Ze ziet er uit als een echte slet en ik ben bang dat ze ooit wat probeert bij Nourdinne. Ik hoop niet dat hij het ooit ver laat komen met haar. Ieuwl.
(Niet wetend dat het al zo ver is gekomen en dat hun relatie kapot kan maken)
"Ben je jaloers?" Zegt hij lachend. Ik wil wat zeggen maar mijn schoonouders komen ons groeten. Ik doe alsof er niks is en groet ze beleefd. We lopen verder en Nourdinne groet bijna iedereen. En omdat ik zijn vrouw ben moet ik natuurlijk mee en voorgesteld worden.
-
Hij gaat nu zijn speech houden. Iedereen kijkt naar hem. Ik sta met mijn schoonmoeder. ze ziet er prachtig uit. We kijken naar Nourdinne die op het podium staat. Hij vertelt een paar dingen. En eindigt met "Ik wil vooral mijn ouders en broer bedanken zonder hun zou het nooit gelukt zijn. Maar ook mijn vrouw, zonder haar zou ik nooit zo ver gekomen zijn. Ze gaf me de hoop en voor haar en mijn zoontje heb ik dit allemaal gedaan" iedereen klapt in zijn handen. Trots kijk ik naar hem. Ik wil huilen van blijdschap. Ik ben zo trots op hem.
Mijn gedachtes worden verstoord door die bitch die secetaresse die me heel vies en jaloers aan kijkt. Ik kijk beschaamd naar mijn schoonmoeder. "Wat is er?" Vraagt ze. Ik kijk naar die bitch.
"Niet van haar aantrekken ze is slechts een jaloerse slet iegh" zegt me schoonmoeder. Ik lach om der woorden. Ik klets nog wat met der en Nourdinne komt er dan bij staan. Hij klets nog wat met collega's.
Ik loop alleen naar de hapjes. En pak er een en een drankje. Ik eet van het hapje en kijk om me heen. Verschillende mensen zijn hier. Vrouwen met een mooie gala jurk. En alle mannen strak in pak. Vooral oudere mensen. En allemaal medewerkers.
Ik besef nu pas wat Nourdinne allemaal voor elkaar heeft gekregen. Hij heeft een eigen bedrijf opgestart. Hij werkt er al heel lang hard voor. Dus hij verdient het zeker.
Mijn ogen gaan naar Nourdinne die praat met de secetaresse. Ze probeert klef te doen maar hij kijkt eerder boos. Waar zouden ze het over zeggen. Hij zegt iets en loopt boos weg.
Hij kijkt om zich heen en merkt mij op. Hij glimlacht en komt naar me toe lopen. Hij geeft me een snelle kus op mijn mond. "Waar was je?" "Je was bezig dus ben ff wat te drinken halen" hij knikt. "Hoe vind je het?" "Leuk, het ziet er mooi uit" "ja he, verveel je je niet?" "Nee nee, het is jou dag. Dus geniet er maar van" "Is het niet erg als ik steeds met mensen praat en je steeds mee sleep" "Nee ben je gek, ik begrijp het volkomen. Waarom zou ik het erg vinden" hij lacht en haalt zijn schouders op. "Geniet maar van jou dagje, ik vermaak me wel" hij glimlacht en doet zijn arm om mijn middel. "Ik hou van je" fluistert hij. Ik zie die secetaresse jaloers naar ons kijken. "Ik ook van jou" zeg ik.
Ik durf hem niet te vragen over die secetaresse. Ik weet niet waarom maar durf het gewoon niet.
We lopen hand in hand naar mijn schoonouders. Ze kijken ons trots aan.
Dit word een lange avond..
-
Gapend app ik Wissal. "Hee ben je nog wakker?" Stuur ik. Meteen krijg ik een appje terug. "Jaa" "we komen Nasserdinne ophalen ja?" Stuur ik. "Hij mag ook hier blijven slapen hoor" "nee nee is te veel voor je we halen hem wel gewoon op" "okee isgoed" zegt ze.
"Ze s wakker" zeg ik tegen Nourdinne. "Dus moet ik naar haar rijden?" "Ja" zeg ik moe.
Hij pakt mijn hand en geeft er een kusje op. En speelt met mijn ring. "Ben je moe" "ja" "Morgen kunnen we lekker uitslapen" "Jij ook?" Vraag ik. "Jaa, alleen moet wel wat later ff langs werk" "aah oke" we kletsen nog wat ookal zijn we heel erg moe.
-
Ik haal Nasserdinne van mijn borst weg en laat hem boeren. Hij valt al snel in slaap. Ik leg hem in zijn bedje en ik ga weer terug liggen in bed. Ik voel de armen van Nourdinne weer om me heen. Binnen no time val ik in slaap.
-
Met de fruitsalade die ik zo juist heb gemaakt voor Nourdinne loop ik naar zijn werkkamer. Meskien hij is hard aan het werk.
Ik klop. "Kom maar hoor" hoor ik hem zeggen. Ik loop naar binnen. Hij kijkt me glimlachend aan. "Ik weet dat je der van houd dus dacht dat je het wel zou willen" zeg ik en geef hem de fruitsalade. "Dankjewel habiba daar had ik net zo een zin in" zegt hij en trekt me op zijn schoot. Hij geeft me een kusje.
"Wat ben je aan het doen?" Vraag ik. "Ik moet ff alle dossiers van een paar nieuwe medewerkers controleren en op orde zetten" zegt hij. "Mhm" "Want misschien is er wel een crimineel binnen en dat wil ik niet" ik lach. Hij geeft me een kus in me nek.
"Als je hulp nodig hebt hoor ik het graag ja?" Zeg ik. "Isgoed dankjewel zina" zegt hij en streelt met zijn hand op mijn benen en middel. Ik hoor het gehuil van Nasserdinne.
Ik sta op. "Werkse" zeg ik. Hij lacht. Weer raak ik verleid door die lach. Ik loop lachend de deur uit naar de slaapkamer van Nasserdinne.
Ik pak hem rustig op. Ik pak zijn speentje die er blijkbaar uit is gevallen. En geef het aan hem. Meteen valt ie stil.
Maar hij blijft wakker. Ik speel wat hem en praat met hem. Hij lacht. "Heb jij een poepie gedaan?" Vraag ik lachend en ruik aan zijn billetjes. "Iewll je hebt poepie gedaan he" zeg ik speels tegen hem. Hij lacht. Wat een schatje.
Ik leg hem voorzichtig op de verschoonmat en verschoon hem. Ik ruim alles op en ik trek zo een dinges dat vrouwen of mannen dragen op hun rug of buik waar de baby in kan zitten. Ik heb geen idee wat de naam is maar ja. Ik zette nasserdinne der in en ik ruimde het hele huis op en begon met koken..
*********
Don't worry ladys, die bitch Anna gaat zo veel verpesten binnekort. Dus de spanning zal zeker lopen over een paar deeltjes..
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
Любовные романыAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...