We zijn inmiddels al een paar weekjes verder. De relatie tussen mij en Nourdinne gaat echt heel goed en beter dan voorheen. Ik denk dat ie die week gewoon moest wennen omdat hij na een lange tijd terug was. Ik snap het ergens wel.
Nasserdinne verandert met de dag. Hij groeit echt veel. Hij is deze week al 3 maanden oud. Het gaat echt hard.
Ik heb hem in de kinderwagen gestopt want we gaan met zijn drieen naar mijn schoonouders. Ze hebben ons uitgenodigd om te komen eten Rayan en zijn gezin komen ook.
Ik rits de rits van mijn jas dicht. En doe mijn sjaal goed. Ik pak mijn telefoon en trek mijn schoenen aan. Ik loop naar buiten. Nourdinne is de auto al gaan halen. Want hij stond wat verder op.
Hij stapt uit en helpt me met de kinderwagen inklappen en Nasserdinne in de maxi cosi in de auto te zetten. Ik geef hem een kusje en ik ga voor in zitten.
Nourdinne komt ook zitten en hij zoent me snel. "Ik heb je gemist" zegt hij. "Je hebt me net nog 5 minuten geleden gezien" lach ik. Hij lacht mee. "Ik mis je elke seconde als je er niet bent" ik bloos. Hij geeft me nog een kusje.
Ik hoor Nasserdinne niet huilen maar een soort van huilen. Ik draai me om en ik zie dat zijn speentje is gevallen. Ik doe de speentje weer in zijn mond en hij is meteen stil. Ik kijk hem lachend aan. Nourdinne rijd de straat uit.
Ik pak mijn telefoon. En ik ga ff naar internet bankieren. Geschrokken kijk ik naar de telefoon. Met een halve hartverzakking leg ik mijn telefoon snel weg. Dit kan niet?
-
Ik help mijn schoonmoeder met de afwas. We zijn alleen in de keuken. "Weet Nourdinne hetal?" Zegt ze. "Wat?" "Over het geld" ik schud mijn hoofd met een brok in mijn keel. "Amirah, wanneer ga je het hem vertellen want eigenlijk hoort hij je terug te betalen" "Het hoeft niet hij betaalt me soort van terug met het voor me zorgen, boodschappen, huur, spulletjes voor mij en nasserdinne. Dat is genoeg voor mij echt, dat nourdinne terug is daar heb ik het voor gedaan" "Je snapt toch wel wat ik bedoel?" "Ja ik snap het maar.." "Amirah, je hebt echt een hard van goud MaShaAllah" ik glimlach.
-
"Amirah! Help me is" zegt Nourdinne. Ik loop naar hem toe en help hem met zijn blouse. Echt een klein kind. Hij kijkt me grijzend aan. Als ik klaar ben zoent hij me. Ik laat hem na een tijdje los en lach.
"Je ziet er mooi uit schatje" zegt hij. "Jij ook" zeg ik lachend. Hij geeft me een snelle kus op me lippen. Ik ga op het bed zitten en trek mijn Louboutins Hakken aan.
Vandaag is een soort van feestje van mijn schoonzusje. Om te vieren dat ze gaat trouwen. Dus de zusje van Nourdinne. Over een maandje is de henna en Trouw.
Ik trek voor Nasserdinne ook en heel leuk pakje aan. Hij ziet er prachtig uit! Ik zet alles klaar in de verschoontas en leg het bij de kinderwagen.
"Schat! Ik ga de auto halen" hoor ik nourdinne zeggen. "Isgoed!"
Ik loop naar boven en trek mijn beige bontjas aan. Zie omslag voor wat ik aan heb. Ik heb mijn haren gewoon gefohnt met wat slagen der in. En me mooi opgemaakt. En een zilveren choker. Horloge, oorbellen en armbandjes. En mijn tas natuurlijk.
En eerlijk is eerlijk.. ik zie der hayek goed uit!
Ik doe nog een dua voor Mijn zoontje, voor nourdinne en voor me zelf.
Het feestje word niet zo groot. Gewoon lekker simpel in het huis van mijn schoonouders. Ze hebben een groot huis dus is geen probleem. En de mannen gaan in het huis van de ouders van de bruidengom. Dus de man van mijn schoonzusje Lamyae.
Ik loop naar beneden en sluit alles af. Ik duw de kinderwagen naar voren. Ik doe de huisdeur op slot en ik zie Nourdinne al in de auto wachten. Ik loop de voortuin uit.
Nourdinne stapt uit en helpt me met de kinderwagen. Als we klaar zijn gaan we zitten in de auto.
Ik pak een kauwgom. En doe het in mijn mond. "Wil je ook?" Hij knikt. Ik pak een en zet het in zijn mond. Hij pakt dan meteen mijn hand en kust der op.
We kletsen wat. "En als ik op Nasserdinne moet passen ofzo moet je me bellen dan kom ik meteen" zegt hij. Ik knik.
-
Ik groet mijn schoonmoeder. Ze is druk bezig. Ik loop de woonkamer in. En het is vol. Allemaal vrouwtjes en dames enzo. Ze kijken me allemaal aan. De vrouw van Rayan knuffelt me. Ik zeg gewoon "salam" om iedereen in een keer te groeten. En van alle kanten hoor ik het terug.
Mijn schoonmoeder komt naar me toe lopen. "Lamyae roept je ze is in der kamer" ik pak de maxi cosi en loop naar boven naar de kamer van Lamyae. Ik klop eerst. "Wie?" "Amirah" "kom binnen!" Hoor ik dr zeggen. Ik loop naar binnen en zie der daar met een ander meisje.
Ik geef der een knuffel. Ze is zenuwachtig meskiena. En dat andere meisje groet ik met de gebruikelijke kusjes.
"Nasserdinne ino!" Zegt Lamyae blij. Ze geeft hem duizenden kusjes. "Oh meskien hij slaapt" zegt ze. Het andere meisje is hem ook al aan het bewonderen.
"Je ziet er mooi uit!" Zeg ik. "Dankje moppie jij ook. "Kan je me helpen met mijn eyeliner?" Zegt ze tegen me. "Tuurlijk" ik zoek de goeie eyeliner uit.
"Ogen dicht" zeg ik en ik doe mijn ding. "Ben je de vrouw van Nourdinne?" Zegt het meisje. "Ja" "Mashallah! Je bent een prachtige vrouw en past zeker bij hem" ik glimlach naar der. "Dankjewel schat" "hoe heet je?" Zegt ze. "Amirah en jij?" "Safae" "ze is me beste vriendin" zegt Lamyae. "Hmm" zeg ik knikkend.
"Draai je hoofd meer naar rechts" zeg ik en begin met der andere oog. "Hoe gaat het met Nasserdinne" zegt Lamyae. "Goed hamdoulilah, hij groeit met de dag meer" "Hij is echt mijn toetie" gilt ze bijna. Ik lach.
"Klaar" zeg ik. Ze opent der ogen en kijkt in de spiegel. "Wauw! Prachtig" "Kom dan doe ik ook je oogschaduw" ze knikt.
Ik maakte haar ogen af en kletste met die twee leuke meiden!
*****
Oke sorry echt een saai deeltje maar geduld geduld
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...