Met de ingepakte koffers lopen Nourdinne en Marouane naar de auto van Marouane. Ik kleed Nasserdinne om. Het is laat. Ik check nog alles en loop dan naar beneden.
"Geef hem maar" zegt Nourdinne. Ik geef het aan hem. Ik loop naar de keuken en alles wat bederfbaar is is weg. Ik pak mijn tas en telefoon en loop weg.
Ik ga naar de auto en stap achter in. Marouane en Nourdinne stappen in. "Bismillah" fluister ik.
Marouane rijd naar Schiphol. "Ik ga jullie missen man" zegt Marouane. "Wij jou ook" "Ik ga ook miss een weekje weg" "zo leuk naar waar?" "Ik denk gewoon spanje ofzo" "leuk geniet er van" "shokran jullie ook"
Aangekomen stappen we uit. Ik duw de kinderwagen. We hebben geregeld dat we een ruimte hebben voor de kinderwagen. In het vliegtuig dan.
Nourdinne heeft 2 grote koffers. En Marouane heeft 2 grote koffers. Zo lopen we naar onze gate.
We staan in de rij en het is niet normaal druk. Ik kijk op mijn horloge. We hebben nog wel een tijdje.
"Ik ga naar Starbucks willen jullie ook wat?" Ze knikken allebei.
Ik loop snel naar de Starbucks en sta in de korte rij. Ik bestel 3 dingen en loop dan snel terug.
Als ik terug ben zie ik dat de rij heel erg verschoven is en dat Marouane en Nourdinne al een stuk verder staan. We zijn bijna aan de beurt. Ik ga bij hun staan en geef hun hun drinken.
Ik kijk naar Nasserdinne en ik zie dat hij wakker is. Hij kijkt om zich heen. Ik zie dat hij wil huilen. Ik stop snel zijn speentje in zijn mond en hij is stil. Hij kijkt me met pretoogjes aan. Hij laat me echt lachen.
Als we eindelijk onze bagage hebben ingecheckt moeten we afscheid nemen van Marouane.
Ik knuffel hem. Hij houd me stevig vast. "Ik hou van je" zegt hij. "Ik ook van jou, shokran dat je ons hebt gebracht. Let goed op je zelf en je kan me huis gewoon in he" hij knikt. Hij geeft me een kus op de wang. "Geniet van je Vakantie" "jij ook" hij geeft Nourdinne een mannelijke knuffel. "Let goed op mijn zusje" zegt hij en geeft Nourdinne een schouderklop.
Hij loopt naar Nasserdinne en geeft hem een kusje. "Doei knapperd, wel mooie meiden voor me fixen he daar" ik schiet in de lach. Hij geeft me nog een kus en loopt dan weg. Hij zwaait nog en we lopen langs de douane naar binnen. We moeten nu nog ff wachten. We hebben al ingechekt en kunnen in sommige winkels kijken. En dan als ons vliegtuig word omgeroepen moeten we naar onze gate.
"Wat wil je nu gaan doen?" "Maakt niks uit jij?" "Zullen we een rondje gaan maken of wil je gewoon gaan zitten?" "Kom een rondje maken" hij knikt en duwt de kinderwagen. Hij duwt de kinderwagen met een hand en de andere hand heeft hij mij vast.
"Heb je der wel zin in?" "Jaa zeker" "Na de vakantie begin je toch weer met werken?" Ik knik. "Ik ben trots op je" zegt hij en drukt een kus op mijn slaap.
-
Als het ongeveer tijd is lopen we alvast naar onze gate. We hadden nog snel wat gegeten.
We wachten nu tot onze ticket word gecheckt en we naar binnen mogen.
"Is ons hotel ver van het vliegveld?" "Een beetje, maar ik heb een auto gehuurd die is door een oude vriend gebracht naar het vliegveld" "oh, zo je hebt gewoon vrienden in dubai" "ja haha was een oude klasgenoot hij is voor werk in Dubai gaan wonen met zijn vrouw" "Leuk" "We gaan wel langs hun Insha Allah je zult ze vast aardig vinden" "Insha Allah"
We gaan zitten op onze stoelen. Dit vliegtuig is wat ruimer met een eigen schermpje. Wat mooi.
We gaan zitten op onze plek. We hebben een baby zitje gehuurd. Ik zit bij het raam, naast me zit Nasserdinne in zijn zitje en daarnaast zit Nourdinne.
Het vliegtuig gaat opstijgen en ik zet me schrap. Ik doe mijn gordel om. Nourdinne kijkt me grijnzend aan. Hij weet dat ik het opstijgen niet zo fijn vind. Ik kijk naar Nasserdinne en hij blijkt niks te merken. Hij slaapt als een roos.
Ik hou Nourdinne zijn hand strak vast. En ik pers mijn ogen dicht. Als we eindelijk in de lucht zijn laat ik hem los. Zijn hele hand is rood. "Omg! Sorry" hij lacht. "Maakt niks uit schatje" zegt hij. "Ik ga proberen te slapen is dat goed? " zegt hij. "Ja tuurlijk! Ga maar slapen" hij glimlacht klein. "Als er een stewardess komt ofzo, haal dan alleen flesje water voor me" "niks anders?" Hij schud zijn hoofd. Hij sluit zijn ogen. Meskien. Hij moet straks nog helemaal rijden naar het hotel.
Ik bestudeer zijn mooie gezichtje ff. Als ik besef dat ik te lang naar hem staar pak ik mijn telefoon en druk op de film die ik op Netflix heb gedownload. Ik doe mijn oordoppjes in en start de film.
De film is afgelopen en ik leg mijn telefoon neer. Ik zie dat Nasserdinne wakker is en om zich geen kijkt. Nourdinne slaapt nog meskien. Een stewardess komt langs.
"Wilt u wat drinken of eten?" Vraagt ze vriendelijk. "Mag ik 2 flesjes water en 1 kinderbueno" zeg ik. Ze knikt. En pakt het en geeft het aan me. "Anders nog iets?" "Uhm heeft u misschien hier een magnetron of zo iets?" "Ja we hebben een achterin" "kunt u aub dit verwarmen" vraag ik en geef het flesje van Nasserdinne aan der. "Natuurlijk" zegt ze lief en loopt weg.
Ik kijk naar Nasserdinne. Hij ligt niet confortabel. "Heb je het warm schatje?" Ik doe zijn jasje uit en hij zit nu in zijn truitje. Ik doe zijn speentje in zijn mond. Hij glimlacht. Ik pak de chocolade en stop een stukje in mijn mond. Ik neem ook een slokje water.
De stewardess komt terug lopen met het flesje. "Dankjewel" ze glimlacht. "Anders nog iets?" Ik schud mijn hoofd. "Als u nog iets wilt kunt u me roepen" "ja erg bedankt" ze loopt weg.
Ik schud het flesje en spuit een beetje op mijn pols. Precies goed. Ik zie Nasserdinne het flesje bewonderend aankijken. Hij pakt het zelf vast en begint er gulzig van te drinken.
-
We zijn aangekomen in ons hotel. Ik heb heerlijk geslapen. Nourdinne meskien slaapt nog. Hij is kapot. Nasserdinne slaapt naast hem.
Ik sorteer nu onze spullen een beetje in een paar kasten. En in de badkamer en in de nachtkastjes enzo. Want we blijven hier wel zeker 20 dagen.
Als ik daarmee klaar ben neem ik een verfrissende douche. Mijn menstruatie is eindelijk klaar. Bij mij duurt het best kort. Maar 3 soms 4 dagen.
Eindelijk ben ik lekker fris. Ik fohn mijn haren en ik loop in mijn handdoek naar de kamer. Ik zie dat Nourdinne al wakker is. En hij met Nasserdinne speelt. Hij oefent met hem zitten en het lukt best goed.
Nasserdinne merkt me op en kijkt naar me. Met een welbekende blik. Hij legt nasserdinne zittend op het bed met een paar kussens om zich heen en een speeltje zodat hij oefent met zitten en rollen.
Hij komt naar me toe lopen. En kust me. "Zullen we beneden gaan eten?" Ik knik. "Oke kleed je maar om ik ga ff douchen" ik knik. Hij tikt lachend op mijn billen en stapt dan de badkamer in.
Ik kijk naar het weer op mijn telefoon. Het is best wel frisjes. Want het is avond.
Ik pak een wit strak truitje met een zwarte leren rok met zo een grote rits. (Zie omslag). Ik trek er bijpassende hakken bij aan. Voila.
Ik zie Nasserdinne zitten. "Omg! Je kan uit je zelf zitten" zeg ik blij. Ik kus hem op zijn wangetjes. Hij is zo schattig!
Ik kleed hem ook om en ik maak me lichtjes op. Ik pak een tasje en Nourdinne zit zich ook om te kleden. "Je ziet er mooi uit" zegt hij. Ik glimlach.
Ik zet Nasserdinne in de kinderwagen. En we lopen hand in hand naar de lift. Ik maak een spiegelfoto Nasserdinne en Nourdinne in de lift. En zet het op mijn verhaal.
Hand in hand zoeken we een plekje in het restaurant van het hotel
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomantikAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...