Ik loop van de dokter dat wat verderop is. Nasserdinne heeft een injectie gehad.
Elke baby die op vakantie gaat moet dat doen, ook volwassen mensen trouwens. Door die injectie ben je dan imuum voor vreemde ziektes en warmte van andere landen. Aangezien we over 5 dagen op vakantie gaan moet ik dit echt regelen.
Ik loop naar de Albert heijn die ook op dit pleintje bevind en pak mijn benodigde spullen.
Ik reken alles af en loop nog naar de kruidvat. Ik koop allerlei maandverband, koortsmeter, babydoekjes, make up remover, oorwatjes, watjes, luiers, zwitsal bodylotion, speentjes en nog veel meer.
Ik heb het allemaal wel maar dit is voor op vakantie. Ik hoef niet zo veel mee te nemen en Nourdinne ook niet. Maar Nasserdinne wel. Wow. Dat een kleine baby zo veel nodig heeft.
Ik reken ook dat af en leg het onder in de kinderwagen. Ik hoor Nasserdinne huilen. Ik stop met lopen . En buk naar hem toe in de kinderwagen. "Wat is er mammie?" Zeg ik. Ik zie dat zijn speentje gevallen is. Ik leg het terug in zijn mondje en meteen is ie stil.
Ik loop door naar huis. En zet de tv aan voor Nasserdinne. Ik zet hem in zijn speelbox en ik doe mijn jas en schoenen uit. Ik ruim alle boodschappen op en trek een huisjurk aan. Ik loop naar de keuken en was mijn handen.
Mhm wat zal ik vandaag maken. Ik pak allerlei ingredienten en begin met koken.
Ik kijk telkens of het wel goed gaat met Nasserdinne. Maar hij vermaakt zich prima met zijn speelgoed en tv. In zijn speelbox. Hij kan nog niet lopen maar wel al rollen, half zitten en al wel kruipen. Maar de rest komt allemaal wel.
Als alles aan het koken is loop ik weer naar Nasserdinne. Ik zie dat hij in slaap is gevallen. Ik doe de tv uit en pak hem voorzichtig op. Hij mompelt wat. Ik leg hem boven neer in zijn bedje en geef hem een kusje. "Mogen de engelen over je waken zine" ik doe de babyphone aan en ruim het hele huis op.
Ik kook verder. Ik pak mijn telefoon der bij. Wissal heeft me geappt.
Wissal: Salam schat
Wissal: Wat doe je morgen?Ik reageer terug met ;
Ik: Salam
Ik: heb nog geen plannen, jij?Ik leg mijn telefoon neer en ik plof neer achterover. Ik verveel me echt. Na de zomervakantie begin ik lekker met werken. Dan verveel ik me tenminste niet. Ik ga het rustig opbouwen. Ivm oppas voor nasserdinne.
Ik ga 2 dagen werken in de week. Een dag drop ik hem bij zijn vader. En een dag bij mijn schoonfamilie die dat geweldig vinden. En verder ga ik thuis werken. En als hij wat ouder is ga ik hem brengen naar de creche. En dan naar de voorschool en dan naar school. Goed plan toch?
Mijn gedachtes worden onderbroken door mijn telefoon die een melding binnen krijgt.
Wissal: zullen we morgen een meiden dagje doen? Ochtend lekker sporten en dan een lekkere massage en manicure en pedicure ?
Ik glimlach. Dat lijkt me leuk. Alleen heb geen oppas voor Nasserdinne. Want Nourdinne werkt morgen halve dag.
Ik app der gelijk terug.Ik: lijkt me leuk, alleen ik heb geen oppas voor Nasserdinne. Waar ga jij Salah laten dan?
Ze typt vrijwel meteen.
Wissal: in de ochtend blijft souhail gewoon met hem en dan brengt hij hem naar mijn moeder of schoonmoeder
Ik: aah oke, ik zal ff oppas proberen te regelen ik meld je ja
Wissal: isgoed schat spreek je zo x
Ik ga naar oproepen en bel mijn schoonmoeder.
"Salam benti!" Hoor ik haar vrolijk zeggen. "Salam a gelti" "Alles goed? Met nourdinne? Met jou? Met Nasserdinne?" "Gaat goed Alhamdoulilah, en met u? En 3amie?" "Alhamdoulilah we vervelen ons soms een beetje, ik heb mijn schatje gemist wanneer komt hij weer bij ons?" "Dat wou ik dus vragen, ik wil morgen een paar dingen doen, alleen kan ik nergens Nasserdinne laten" "breng hem naar mij!" Zegt ze vrijwel meteen. "Zeker?" "Jaa a benti, ik heb hem zo gemist! Hij is hier altijd welkom ik doe het graag!" Zegt ze blij. "Shokran geltie, u bent mijn reddende engel" "geen probleem joh, hoe gaat het met je gezondheid?" Vraagt ze. "Ja gaat wel, ben wel erg moe door al het huishouden en koken maar dat is nodig he" "ewa ja, dat hoort er bij he, maar als ik wat voor je moet doen gewoon zeggen he!" "Ja ja ik weet het" "hoe laat komt Nasserdinne morgen" "ik weet niet, ik ga vroeg weg maar ik denk dat ik Nourdinne gewoon ga vragen om voor dat hij naar zijn werk gaat ff hem bij je wil afzetten maar ik denk rond 1 uur zo iets" "oke isgoed" "maar je kan morgen gewoon lekker rustig aan doen, rustig opstaan ontbijten" "komt goed a benti, maar ik ga je laten ik moet nog koken" zegt ze lachend.
Ik hoor dat Nourdinne binnen komt. Hij komt binnen lopen en kijkt me aan.
"Saffi is goed geltie ik spreek je nog wel" "beslema! Groetjes thuis" "groetjes terug" zeg ik en ik haak af.
"Mijn moeder?" Vraagt Nourdinne. Ik knik. Hij komt naar me toe en kust me. "En? Wat heb je vandaag gedaan?" "Niet veel, huishouden, dokter, boodschappen, koken" hij knikt. Hij trekt me op zijn schoot.
"Hoelaat werk je morgen" "2 uur moet ik daar zijn vergadering" ik speel met zijn haren. "Zou je please op Nourdinne willen letten en voor dat je naar werk gaat hem naar je moeder brengen" "tuurlijk, wat ga je doen?" "In de ochtend sporten, daarna massage en manicure enzo" "oh lekker hoor dametje" zegt hij en plaats zijn handen op mijn middel. Ik speel nog verder met zijn haar.
"Met wie ga je" "met Mohamed, zo een goeie vriend, grappige gozer" zeg ik voor de grap. "Nee ben je gek" "hoezo?" "Je gaat niet met hem punt uit" ik doe me best mijn lach in te houden.
"Alsjeblieft Nourdinne ik heb hem gemist ik wat leuk met hem doen" "Je bent een getrouwde vrouw en hebt een kind wat ga je met andere mannen afspreken" zegt hij wat bozer en heeft me inmiddels al losgelaten.
Ik lach het uit. Hij kijkt me geschrokken aan. "Waarom lach je" zegt hij niet begrijpend. "Ik ga met Wissal" zeg ik lachend. "Oh"
Ik lach hem uit. Hij komt op me liggen. "Je lacht me uit he" hij komt dichterbijer met zijn hoofd. Hij drukt een korte zoen op mijn mond. Hij kijkt me een paar seconden diep in mijn ogen aan.
En kust me dan vol op de lippen. Weer ben ik in de hemel. Hij kan mij weer helemaal verliefd maken.
"Je maakt me gek Amirah Ik hou zoveel van je"
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...