We zijn inmiddels al 3 weken verder. Het gaat super goed. Nourdinne werkt weer. En onze relatie is weer helemaal de oude. Ik heb nog zwangerschap verlof. En dat wil ik liever ook zo houden. Want ben nog niet klaar om te werken.
Ik stop Nasserdine in zijn bedje. Hij slaapt al meskien. Ik loop naar beneden en begin te koken. Want Nourdinne komt zo thuis.
Na een tijdje ben ik klaar. Ik dek alvast de tafel. Ik loop naar boven. Ik kijk of Nasserdine nog slaapt. Gelukkig wel.
Ik loop naar mijn kamer en kam mijn haren. Ik reinig mijn gezicht. En smeer wat nivea. Ik kleed me om in een sweater met een legging en pantoffels. Ik loop weer naar beneden. Ik loop naar de keuken om de vaatwasser in te ruimen.
En net dat moment komt Nourdinne binnen. Hij geeft me een kus. En loopt naar boven. Hij komt naar beneden in confortabelere kleding.
"Het ziet er heerlijk uit schat" we gaan zitten. Ik heb eerlijk echt trek. En ik besef nu pas dat ik sinds het ontbijt om 12 uur niks heb gegeten.
"Me ouders vragen of we zaterdag langs komen" "Ja leuk" hij glimlacht. "Ze hebben je gemist" ik glimlach. Ik kijk naar mijn eten. Ik mis mijn ouders.
"Ik heb vrijdag een dagje vrij genomen om wat leuks te doen met zijn drieeen, zullen we gaan shoppen in Almere" "isgoed" we eten verder.
-
Hij aait met zijn handen over mijn haar. "Ik hou van je" fluistert hij. "Ik ook van jou".
Hij trekt me tegen zich aan. En geeft allemaal kusjes.
Maar dan hoor ik het geluid. Gehuil van Nasserdine. "Ik ga wel" zegt hij. "Nee nee hoeft niet ik ga al" ik sta zuchtend op.
Ik loop naar het wiegje en pak hem op. "Sst rustig maar mama is bij je" fluister ik. Maar hij blijft door huilen. "Heb je honger schatje" zeg ik en sus hem een beetje.
Ik ga zitten in bed en pak een voedingskussen. Ik zet het onder mijn arm. En haal mijn borst uit mijn zwangerschapbh. Mijn tepels kunnen elk moment uitbarsten. De pijn is onbeschrijvelijk. Maar ik heb het er voor over.
Hij is al meteen rustig als hij de melk proeft. Ik kijk mijn prachtige zoontje aan. Nourdinne pakt voorzichtig zijn handje vast.
"Je moet morgen werken toch?" Hij knikt. "Ga maar slapen" zeg ik. "Ik wacht op jou" "ga maar slapen echt" "ik wacht op jou hbiba" even later is Nasserdine al in slaap gevallen. Ik maak met een doekje mijn borst en zijn mond schoon en ik verstop mijn borst in mijn bh.
Ik geef hem een kusje en leg hem in zijn wiegje.
Ik ga weer liggen in bed. En Nourdinne trekt me tegen zich aan.
In zijn vertrouwde armen val ik in slaap.
-
Ik leg Nasserdine in de kinderwagen. Goed gekleed. Zodat hij niet ziek word.
Ik ga lekker boodschappen doen met Wissal. Nourdinne is al lang al gaan werken.
Ik trek mijn schoenen en jas aan en we lopen de deur uit.
"En hoe gaat het tussen jou en Nourdinne" "gaat wel goed alhamdoulilah" "Alhamdoulilah" "En jij met je huwelijk, denken jullie al aan kinderen" "Ik wil het echt heel graag maar durf het niet aan hem te vragen" zegt ze. "Praten jullie nooit over kinderen?" "Jawel, alleen we doen het alleen maar met condoom, maar ik durf niet te zeggen dat we zonder moeten doen" "waarom niet?" "Stel hij wil geen kinderen? Dan sta ik voor schut" "Je staat echt niet voor schut, je moet het gewoon zeggen. Want anders gaat het nooit komen. Of praat gewoon met hem, en vraag wanneer hij der klaar voor is. Misschien wil hij het ook heel graag maar is hij juist bang voor jou reactie" "ja je hebt gelijk.."
We lopen de albert heijn in. En zij duwt de winkelwagen. "Helpt Nourdinne je goed? Met Nasserdine" "Ja gelukkig wel ja, hij helpt me echt goed anders zou ik allang al instorten".
-
Ik zit lekker met nasserdine op de bank. Het eten is lekker aan het koken. Ik geef hem nu borstvoeding zodat hij lekker door kan slapen straks.
Hij valt al meteen in slaap en ik berg mijn borst weer op in mijn bh.
Ik geef hem een zachte kusje. Hij ruikt zo lekker naar zwitsal.
Ik loop naar boven en leg hem in het wiegje naast mijn bed. Voor de eerste maanden is het beter dat hij bij mij slaapt, dus de wieg naast me. Daarna ga ik hem leren in zijn eigen kamer te slapen.
Ik zet de deken goed en ik doe de babyphone aan. Ik loop naar beneden. En ik ga verder met koken.
Mijn telefoon gaat af. Ik pak mijn telefoon. Marouane.
Ik neem op. "Halloo?" "Hey zusje" "hey" "wat doe je" "koken" "hmm ik kom langs ja wil mijn knappe neefje weer zien" "je bent welkom" "oke tot straks" "tot straks" ik hang op.
Ik heb toch beetje te veel gekookt dus komt goed uit.
Het is hartje winter. Dus ik zet de verwarming wat hoger. En steek leuke kaarsjes aan om het wat gezelliger te maken.
Ik ruim de vaatwasser in. En ik dek de tafel. Er word aangebeld.
Marouane zeker. Ik doe open en zie hem inderdaad staan. Ik groet hem en hij komt binnen. "Waar is mijn kleintje?" "Hij slaapt" zijn mond vormt een o.
Hij doet netjes zijn schoenen en jas uit en gaat zitten. "Blijf je eten?" "Ja isgoed waar s je man" "hij kan elk moment van zijn werk komen" hij knikt.
Ik ga naast hem zitten. "Ewa hoe gaat het?" Vraagt hij. "Alhamdoulilah gaat goed met jou?" "Ja gaat wel" "Heb je mama of papa nog gesproken" hij schud zijn hoofd. "Zorgt nourdinne goed voor jou en nasserdine" zegt hij om van onderwerp te veranderen.
"Ja alhamdoulilah hij is een schat" "Alhamdoulilah, maar ik wou eigenlijk wat melden" "Vertel" "Ik ga in de kerstvakantie chillen in Parijs" "met je nieuwe vrouwtje?" "Nee man doe niet aan zulke dingen, gewoon met een vriend die ene Nowfal, je kent hem wel" "oh ja hij, leuk hoe lang blijf je" "maar 2 weekjes ofzo wil gewoon ff weg van nederland" "gelijk heb je" "waarom ga jij niet op vakantie met Nourdinne hebben jullie zeker nodig" "We willen wel maar Nasserdine is nog te klein om op vakantie te gaan, ik wil hem eerst hier thuis laten wennen en als ie wat ouder is gaan we op vakantie" hij knikt.
Dat moment komt Nourdinne binnen. Hij groet ons en kleed zich om. We gaan gezellig eten. En marouane ging pas wat later in de avond terug naar huis..
✔️
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...