We zitten nu in de auto.
Nourdinne, nasserdinne en ik gaan 'eten in een restaurant'. Dat denkt Nourdinne dan.
Want eigenlijk staat een suprise party op hem te wachten.
Na een tijdje stopt de auto.
"Zijn we wel goed hier?" Vraagt hij en kijkt vragend naar de navigatie en om zich heen.
"Ja hier is het, van buiten ziet het er misschien anders uit maar van binnen is het prachtig" hij knikt.
Hij zoekt een parkeer plek en als snel hebben we een gevonden.
Shit, ik zie de auto van Marouane. En van mijn schoonouders. Van wissal en souhail. Van Rayan, en van Lamyae en haar man.
"Waarom zie ik al die auto's van onze familie?" Shit hij heeft het gezien. Shit!
"Ze zijn der ook, lekker eten met zijn allen" "maar je zei dat we alleen gaan eten" "Ik ben van gedachtes verandert is toch leuk?" "Ja heel leuk" "Ze zitten volgens mij al in het restaurant" zeg ik. Hij knikt. En we stappen uit.
Shit, dit ging eigenlijk niet volgens plan. Maar ja, hij denkt dat ze in een restaurant op ons wachten.
We klappen de kinderwagen en alles uit en pakken onze spullen.
"Amirah ik hou van je" zegt hij. "Ik ook van jou" "Ik hou ook van Nasserdine en de kleintje" ik glimlach.
Ik pak mijn telefoon en ik app in de groep dat we binnen een minuut binnen kunnen lopen.
We lopen door en ik open de deur.
Het is donker maar we lopen verder.
"SUPRISE!" Wordt er door iedereen geschreeuwd en de lichten gaan aan.
Nourdinne kijkt hun met open mond aan.
De hele zaal is mooi versierd. Het is super mooi. Onze hele familie staat er. En allerlei vrienden van hem.
Hij kijkt me blij aan. "Wist je hier van?" Ik knik. Hij knuffelt me. "Dankjewel, ik hou van je" "Ga maar naar hun" zeg ik en wijs naar ze.
Hij knikt en geeft me nog snel een kus en loopt naar hun toe. Glimlachend kijk ik hun aan.
Ik zie dat Nasserdinne nog lekker slaapt.
Is hier niet een kamertje ofzo?
Ik regel alles met Nasserdinne zodat hij lekker rustig kan slapen.
Gelukkig hebben ze een nanny gehuurd. Die op Nasserdinne past. En als er wat is met hem of hij wakker word gaat ze me roepen.
Ik loop naar de zaal waar iedereen is. Er word muziek afgespeeld.
Het is super gezellig. Het is super mooi geworden. En een hele grote tafel mer super veel cadeautjes. En een andere tafel met allemaal eten en drinken.
Ik maak allerlei foto's. Ik zie Nourdinne praten met 2 vrienden van hem. Ik glimlach.
Hij is gelukkig. En daar ben ik blij om.
Ik ga zitten naast Wissal. Ik knuffel der. "Dankjewel voor alles" zeg ik. "Geen probleem, jij zou zo iets ook voor mij doen toch" "Duhh!" Zeg ik lachend. Ze lacht mee en we raken in een gesprek.
-
De eerste gasten gaan al weg.
We zijn nu alleen met de dichtbije familie.
Ik heb Nasserdinne in mijn handen. De taart is al bijna op. En we hebben ook heerlijk gegeten.
Mijn schoonmoeder en mijn moeder beginnen een beetje te dansen. Zo leuk!
Lamyae en Fatiha gaan der ook bij. Ik wil ook mee dansen maar heb Nasserdinne in mijn handen.
Wissal en Souhail zijn net weg want Salah was erg moe en hij wou hier niet slapen.
Ik kijk trots naar iedereen die zit te dansen.
Het was echt een super dag! Ik kijk op mijn horloge en het is al laat.
Verder genieten we nog van de leuke avond.
-
Rustig maak ik wat ontbijt voor Nourdinne. Het is Zaterdag. Gister was de suprise party van Nourdinne
Het was een geweldige dag!
Nourdinne is weer thuis. Ik ben der blij om. Ik heb hem echt gemist.
Hij heeft ook een nieuwe werkrooster opgevraagd. Hij werkt Maandag, Dinsdag, Woensdag en Donderdag. En Vrijdag, zaterdag en zondag is hij vrij.
Prima, want ik werk nu nog alleen Dinsdag en donderdag. En ik ga over 2 weken Vrijdag er ook bij werken.
Ik dek de tafel voor Nourdinne.
Ik wrijf over mijn buik. We krijgen gewoon nog een kind. Ik bedank Allah voor het prachtige geschenk.
Ik pak Nasserdinne en doe de tv uit.
Ik leg hem in de eetstoel. Ik maak wat fruitpap voor hem.
Blij klapt hij in zijn handjes.
Ik ga naast hem zitten en geef hem zijn eten.
Nourdinne komt gapend de keuken binnen lopen.
Als hij ons ziet glimlacht hij. Hij geeft Nasserdinne een paar kusjes. En mij ook.
"Goeiemorgen schatjes" zegt hij. Ik glimlach. "Lekker geslapen?" Vraag ik hem. "Heerlijk, vooral omdat jij weer eindelijk naast me lag" ik kijk hem lachend aan.
"Ga maar ontbijten" zeg ik. "Shokran lieverd" zegt hij en schenkt wat koffie in.
"Ppa ppa ppaa" zingt Nasserdinne en maakt rare bewegingen. We schieten in de lach. En hij lacht ook mee. Wat een schatje.
"Heb je al gegeten" "Een beetje" "Hier eet" ik schud mijn hoofd en geef Nasserdinne zijn volgende hapje.
"Aub Amirah eet, ik wil niet dat je weer honger lijd en onze babytje moet ook genoeg eten krijgen" "ik eet zo wel" hij kijkt me hoofschuddend aan.
"Ik ga je elke minuut van de dag zeggen dat je moet eten" zegt hij. Ik grinnik. "Als ik klaar ben met Nasserdinne ga ik ook wat eten" "Ik geef hem wel eten en dan kan jij lekker eten" "maar jij moet ook eten" "ik kan het tegelijk ga maar zitten" zegt hij en staat op.
Zuchtend sta ik op en zo wisselen we van plek.
Hij kijkt me grijnzend aan. "Ik hou van je dat weet je toch" zegt hij. ik knik.
"Ik wil je nog een keer bedanken voor gister, het was een geweldige dag" zegt hij. Ik glimlach. "Je had het verdiend, en je moet vooral je ouders, lamyae en rayan bedanken" zeg ik. Hij glimlacht.
"Maar het beste cadeau vind ik nog steeds dat jij en Nasserdinne weer bij me terug zijn en dat we nog een baby krijgen" ik glimlach.
"Ik hou van je Amirah, en ik ben Allah voor altijd dankbaar dat jij mijn vrouw bent en dat jij de moeder van mijn kinderen bent/word" ik glimlach. Een traan rolt over mijn wang.
Ik sta op en knuffel hem. Hij veegt mijn traan weg. "Ik hou van je Nourdinne" fluister ik.
Na een lange knuffel gaan we door met eten.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...