Chapter 45

3.6K 219 31
                                    

Ik word met barstende koppijn wakker. Ik kijk naast me. Maar helaas. Hij is er niet. Ik zucht en ik sta op.

Nasserdinne heeft me al 5 keer wakker gemaakt vannacht. Hij heeft een beetje last van die injectie meskien. Nourdinne heeft de hele nacht niks van hem laten horen.

Ik kijk op de klok. Het is half 12. Ik was mijn gezicht en verschoon me zelf. Ik verschoon ook het bed. Ik kijk bij Nasserdinne maar hij slaapt gelukkig. Ik loop met barstende koppijn naar beneden ik kijk met de hoop of Nourdinne misschien op de bank ligt maar helaas. Geen enkel spoor van hem. Alles ziet nog het zelfde uit als gister.

Ik loop met tranen in mijn ogen naar de keuken. Ik heb hoofdpijn, en ik ben zo moe. Ik pak een glas water en een parecetemol.

Ik maak een ontbijt voor me zelf. Ik eet het op en neem dan de parecetemol in. Ik drink de hele glas op. Wat zal ik vandaag gaan doen? Niks. Ik maak me zorgen om Nourdinne. Waarom was hij gister zo boos. Ik kan er toch ook niks aan doen. Oke hij heeft wel een beetje gelijk ik had het hem moeten vertellen. Maar dan hoeft hij toch niet zo boos te doen?

Ik zucht en veeg mijn tranen weg. Ik ruim mijn ontbijt op. Ik loop naar boven en pak mijn telefoon.

Wissal heeft me gebeld. Ik bel der terug en al snel neemt ze op.

Wissal: heey schat

Ik: hey

Wissal: wat doe je?

Ik: ben net wakker jij?

Wissal: ben salah borstvoeding aan het geven

Ik: aah oke

Wissal: weet jij wat er met Nourdinne is?

Ik: wat? Hoezo? Hoe weet je dat?

Wissal:Souhail ging net zomaar weg hij zei dat hij naar marouane en nourdinne ging ik dacht je weet vast of er wat aan de hand is

Ik zucht en vertel het hele verhaal van gister en die dreigberichtjes.

Wissal: hij heeft wel een beetje gelijk maar hij moet echt niet zo overdreven boos te doen

Ik: ja precies, hij is de hele nacht niet thuis gekomen nu nog steeds niet ik maak me zorgen

Wissal: souhail zei dat hij heeft geslapen bij Marouane dus komt goed

Ik: oh oke, wat zei souhail nog meer

Wissal: dat nourdinne boos was en alles uitlegde wat er was gebeurt en dat marouane juist boos was op nourdinne omdat hij jou zo heeft behandelt en toen hadden ze ff ruzie maar is alweer goed gemaakt en hij bleef daar slapen en toen had souhail nog wat raad gegeven en kwam hij naar huis.

Ik zucht.

Ik: als hij bij marouane is, is het goed

Wissal: ja maar amirah hoe hij heeft gehandeld is niet goed en dat moet je wel tegen hem zeggen he

Ik: ja ik weet het, hij moet eerst terug komen

De traan rolt al over mijn wang.

Ik: wissal ik wil niet met ruzie op vakantie

Zeg ik huilend.

Wissal: hbiba toch jullie maken het vast weer goed, moet ik langs komen?

Ik: nee hoeft niet perse hoor ik ga alleen wat opruimen enzo en dan zie ik wel

Wissal: als je wat nodig hebt hoor ik het graag

Ik: ja dankjewel

Wissal: ik moet hangen schat salah is klaar maar het komt allemaal wel goed inshallah

Ik: inshallah

Wissal: beslema

Ik: doeg

Ik hang op.

Ik kijk zuchtend naar de grond.

Allemaal vragen spoken door mijn hoofd rond.

Ik krijg een appje binnen.

Onbekend: ruzie met je mannetje? gefeliciteerd

Ik gil het uit en gooi mijn telefoon weg. Ik loop naar de badkamer en poets mijn tanden en was mijn gezicht.

Ik hoor dat Nasserdinne huilt. Ik loop naar hem toe.

"Hey mammie kom maar" zeg ik lief. En til hem op. Hij blijft mijn engel. Ik hou me zo sterk voor hem. Hij huilt door maar wat rustiger. "Iewel heb je gepoept?" Vraag ik. Hij lacht. Ik schiet in de lach.

Ik leg hem op de verschoonmat. Ik doe zijn luier uit en maak hem schoon. Ik doe een handdoek over hem heen en neem nog handdoeken mee. Ik loop naar de badkamer en ik doe de verwarming alvast aan.

Ik vul zijn badje terwijl ik hem nog steeds in mijn handen heb. Ik meet het water tot het goed is. Ik kleed hem uit en zet hem rustig in zijn zitje in zijn babybad. Hij begint meteen met het water te spetteren. Ik lach. Ik pak zwitsal badschuim. En doe een klein beetje er in. Ik gooi zijn vieze kleding in de wasmand.

Ik speel wat met hem. Ik hoor voetstappen en geluid? Huh?

Ik doe de deur snel opslot. "Amirah?" Hoor ik Nourdinne zeggen. Opgelucht neem ik adem.

"Ja" zeg ik. "Wat doe je?" Hoor ik hem roepen. "Nasserdinne in bad stoppen" "oh" ik hoor dan niks meer.

Ik was Nasserdinne goed. Ik doe wat babyschampoo. Ik was hem en hij lacht. Ik lach mee. Na dat ik hem helemaal heb gedoucht.

Pak ik hem er uit. Ik wikkel hem in een handdoek tegen me aan. Ik ruim het een beetje op. En ik loop met hem in mijn handen naar de kamer. Ik zie Nourdinne op ons bed liggen. Hij kijkt ons aan. Ik loop snel weg naar Nasserdinne zijn kamer. Ik leg hem op de verschoonmat. Ik droog hem goed af en praat met hem. Ik probeer hem mama te leren.

Ik smeer hem in en kleed hem aan. Ik ruim alles op. En ik zet als laatst zijn mutsje op. Ik loop naar beneden. Ik maak een flesje voor hem.

Ik ga zitten op het bed, met hem in mijn armen. Hij probeert het flesje te pakken en drinkt er van. "wat goed! Je kan het zelf pakken" zeg ik blij. Hij drinkt er gulzig van.

Ik kijk voor me uit. Ik denk aan gister avond. Een traan rolt over mijn wang. Ik voel een vinger die het weg veegt. Geschrokken kijk ik op.

"Rustig maar ik ben het" zegt Nourdinne. Die mijn traan weg veegt.

"Het spijt me van gister" ik kijk hem aan en slik. "Het spijt me echt, ik had zo een zin in je en toen ik die berichten zag ik werd woedend. Ik wil niet dat iemand mijn prinses pijn doet. Het spijt me echt. Ik was blind door de woede ik wist niet wat ik deed" zegt hij. Ik zie de spijt in zijn ogen. Ik kan toch niet lang boos op hem blijven.

"Het is al goed" hij glimlacht. "Maar doet dat nooit meer ik maakte me zorgen om je" hij knikt. "Sorry" zegt hij. Hij drukt een kus op mijn wang.

Ik kijk naar Nasserdinne en ik zie dat hij in slaap is gevallen.

Ik leg het flesje op de tafel en laat hem boeren. Hij boert in zijn slaap. En ik loop naar boven. Ik ben echt moe.

"Je bent moe he" hoor ik oppeens Nourdinne zeggen. Hoe doet hij dat steeds? Zo snel achter me staan.

Ik knik. Ik leg Nasserdinne in zijn bedje. Ik loop de kamer uit.

Nourdinne tilt me in een ruk op waardoor ik schrik. Hij neemt me mee naar het bed. En legt me onder de dekens.

Hij komt naast me liggen en speelt met mijn haren. Ik sluit mijn ogen. Ik ben zo moe.

"Het spijt me nogmaals" fluistert hij. "Mhm" zeg ik slaperig. "Ik hou van je"

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu