Chapter 59

4.1K 194 31
                                    

Ik stap bij Nourdinne in de auto, en ik kijk hoe Marouane en mijn moeder weg rijden.

"Gaat al wat beter met der?" Ik knik. "Ze gaat vandaag met Marouane mee, ik gun ze wat privecy" "Ja je hebt gelijk" "Waar is Nasserdinne?" Zeg ik en kijk naar achter maar zie hem niet zitten.

"Nog bij Lamyae, ze wou zo graag dat hij nog een nachtje blijft slapen dus dat we hem pas morgen ophalen" "Heel lief van der, maar ik denk dat hij der gaat ruineren" "Zullen we ff langs gaan" ik knik.

Hij rijd de straat van het ziekenhuis uit.

"En als hij bij haar blijft, kunnen wij lekker uitrusten en genieten van onse avond" zegt hij. "Kan" hij kijkt me aan. "Maar echt genieten genieten" "Let op de weg" zeg ik om van onderwerp te veranderen. Lachend rijd hij verder.

Als we aangekomen zijn bij Lamyae bellen we aan.

Haar man doet open. Ik groet hem met een hand en Nourdinne met een boks. Hij laat ons binnen.

Ik doe netjes mijn schoenen uit en ik loop naar de woonkamer. Ik zie Lamyae spelen met Nasserdinne op de bank.

"Kijk is daar is je mammie!" Zegt Lamyae blij. Nasserdinne begint te lachen. En steekt zijn handen mijn richting op. "Mmmmaah Mmmaah" zegt hij. Ik til hem op en geef hem duizende kusjes .

"Wat heb ik je gemist schatje van me" zeg ik. Hij aait over mijn wang. Ik groet Lamyae  en ik ga naast der zitten.

Nourdinne en haar man Fares zitten ook op de bank.

"Was hij niet vervelend?" "Nee totaal niet, hij was echt een toetie. Ik vind het echt leuk om op hem te passen" "Shokran wollah" "Het is geen probleem joh, ik doe het graag voor jullie" "Dankjewel" "Hoe gaat het met je moeder?" "Ja gaat wel wat beter, ze is net naar huis bij Marouane dan" "Ooh, en wat was de reden dan?"

"Mijn vader heeft der verlaten en ze had erg moeite daarmee" zeg ik zacht. Over dat hoerenhuis vertel ik liever nog niet. Misschien later. Ookal vertrouw ik Lamyae wel en weet ze ook alles van mijn oude thuissituatie.

"Oh wat erg, beterschap. Inshallah komt het goed" "Inshallah"

We blijven nog zeker een half uurtje kletsen.

"Lieverd, ik ga. Ik ben echt kapot ik moet echt gaan slapen" zeg ik moe.

"Meskiena, rust goed uit. En laat Nasserdinne aub nog een nachtje hier? Pleasse" zegt ze haast smekend. "Word het niet te veel voor jou? En je man?" "Nee wollah is geen probleem" zegt haar man. Ik kijk hun twijfelend aan.

"Please? Hij is echt een schatje en dan kunnen wij oefenen voor later inshallah" "Het mag wel van mij, maar ik wil niet jullie dagje verpesten snapje" "Dat doe je niet! Echt! Please? Ik vind het echt leuk" ik kijk der aan. Ze wilt het echt.

"Oke is goed" zeg ik rustig. "Yes! Ik zal echt goed op hem letten, en dan kunnen jullie lekker uitrusten" zegt ze. Ik groet ze nog beide en neem een lange afscheid van Nasserdinne.

Ookal blijft hij maar een dagje weg, ik ben echt gewend aan hem geraakt en ik ga hem natuurlijk missen.

We lopen dan samen naar de auto.

Ik kijk voor me uit. Nourdinne gaat ook zitten. En de airco gaat meteen aan.

Ik kijk naar Nourdinne. Knapperd.

Hij rijd de straat uit en plaats zijn hand op mijn boven been.

"Schatje" zegt hij. "Hmm" "Je bent moe he" "jaa" "je gaat lekker dutje doen en ik regel wel het eten enzo en huishouden" "Wat ga je maken?" "Enigste wat ik kan maken is Tajine, pannenkoeken en ei dus wat wil je?" Zegt hij. In de jaren dat we zijn getrouwd heb ik hem leren huishouden en koken. En hij kan nog beter Tajine maken dan mij.

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu