Perspectief Amirah:
"Kleed je maar om ik ruim dit wel op" zegt Nourdinne. "Weet je het zeker?" Hij knikt.
"Ga maar echt, dan kunnen we zo gaan" ik knik en geef hem een kus.
Ik loop met moeite naar boven. Ik heb nog erge last van mijn baarmoeder.
we hebben pas volgende week een afspraak voor de uitslag van al die testen.
We gaan vandaag shoppen voor Sabrine. Ze heeft nog heel veel spullen nodig.
Nasserdinne is nog bij mijn moeder. Vanavond komen zij, nasserdinne, mijn tante en marouane bij ons eten.
Ik heb Marouane echt gemist. Ik moet veel tijd met hem inhalen.
Ik kleed me om in een leuke outfit. Zie omslag. Met mijn dsquard sneakers. Ik doe wel een klein beetje make up. Want mijn gezicht ziet er echt niet uit.
Ik steek mijn haren in een hoge strakke staart en pak een zonnenbril voor de zekerheid.
Het is best frisjes buiten, maar er is een sterke zon. Ookal is het koud.
Ik pak me tas in en ik ruim de kamer op.
Nourdinne komt de kamer binnen lopen.
"Je ziet er mooi uit hbiba" zegt hij. "Dankjewel" zeg ik zacht.
Hij drukt een kus in mijn nek. En loopt dan naar de kleding kast om zich om te kleden.
Ik pak de Maxi cosi van Sabrine uit de andere kamer. En pak een setje wat ik nog toevallig voor haar had.
Alles is nog een beetje groot, omdat ze te vroeg geboren is. Maar liever dat kleding te groot zit dan te klein.
Ik pak ook een nieuwe luier en babydoekjes. En pak haar tas in. Wow een baby heeft zo veel nodig als ie naar buiten gaat he.
Als ik klaar ben pak ik haar heel voorzichtig uit haar bedje.
Ze is oppeens wakker en kijkt met grote ogen aan. En na een paar seconden begint ze te huilen. Ze heeft honger meksiena.
Ik zucht en trek mijn trui en jasje uit. Ik haal mijn borst uit me bh en hempje en geef haar de borst.
Nourdinne komt de kamer weer in. Omgekleed en al. Met een tandenborstel in zijn mond.
Hij kijkt me glimlachend aan. Hij pakt zijn sokken en trekt ze aan.
Ik pak mijn telefoon en app mijn moeder en tante om te kijken hoe het met hun en nasserdinne gaat. En daarna app ik Marouane ook nog.
Na een half uurtje is Sabrine eindelijk klaar met drinken.
Ik laat haar boeren, ( alle baby's moeten na het eten of drinken minimaal een boertje laten, anders gaan ze al hun eten/drinken weer overgeven)
Ik kleed haar dan om en verschoon der. Ze valt meteen in slaap. Ik trek een warm jasje voor der aan en een mutsje.
Ik doe haar voorzichtig in de maxicosi. En leg een babydekentje over haar heen. Als ze goed ligt trek ik mijn trui en mouwloze bontjasje weer aan.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...