Chapter 14

5.4K 248 16
                                    

Nasserdine valt al snel in slaap. Door de auto. Bijna alle baby's vallen in slaap in de auto.

Ik kijk naar Nourdinne. Damn wat heb ik hem gemist.

Hij pakt mijn hand. En ik krijg tintelingen door zijn aanrakingen. Hij drukt een kus op mijn hand. En speelt met de trouwring die om mijn vinger zit.

"Heb je hem altijd om gehouden" "Altijd" "ook toen ik vast zat" "ja wat dacht jij dan" hij glimlacht.
"Ik hou zoveel van je" zegt hij. "Ik ook van jou"

We zijn onderweg naar Almere. Lekker shoppen met zn drieeen. Ik pak een kauwgom. En stop het in me mond. "Wil je ook" vraag ik. "Ja" ik stop eentje in zijn mond. Terwijl hij zich richt op de weg.

"Wanneer wil je op vakantie gaan?" Vraagt hij. "Zodra Nasserdinne wat ouder is" "de eerst volgende zomervakantie die komt dan is Nasserdine uhm" zegt hij en denkt na. "Het is nu november dus uhm" hij denkt weer na. "Dan is Nasserdine ongeveer 7 of 8 maanden oud" ik knik. En ik leun naar achter met mijn hoofd.

-

Lachend lopen we de Zara in. We zijn alleen naar Footlocker gegaan en hebben leuke dingen gekocht. Vandaag is echt die inkoop dag. Want we hebben vooral nieuwe spullen nodig voor Nourdinne en Nasserdine.

De zara, daar ben ik zeker geslaagd. Niet alleen voor mijn mannetjes. Maar ook voor me zelf hihi.

We wandelen nog een paar winkels in. En halen hier en daar wat dingen. Het is gezellig. Dit heb ik zo gemist. Ik ben weer helemaal gelukkig.

Nasserdine die huilt verbreekt mijn gedachtes. Ik troost hem. Ik kan hem nu niet gaan optillen of borstvoeding geven. "Hij heeft honger" ik pak het flesje en haal het uit de thermokan. Ik geef het rustig aan hem. We zijn ff gaan zitten. Onze handen en arme zitten vol met de tassen. En mijn benen zijn kapot.

"Als je klaar bent met voeden zullen we dan naar de auto gaan en de spullen daar leggen en ergens eten" ik knik. Hij pakt mijn hand die vrij is. Mijn ander hand hou het namelijk het flesje vast.

Hij verstengeld zijn vingers tussen de mijne. En geeft een paar kusjes. "Ik laat je nooit meer alleen" zegt hij. Ik kijk hem lief aan. Hij wilt me net een kus geven maar ik voel dat het flesje leeg is. Ik haal het flesje weg. We lopen naar de auto. Maar Nasserdinne blijft huilen. Bij de auto aangekomen legt Nourdinne alles in de auto en pak ik hem op. "Hij moet ff boeren anders verteert zijn eten niet goed en gaat ie niet kunnen slapen" antwoord ik Nourdinne die me vroeg waarom ik hem optil.

Ik hou hem tegen mijn borst aan. Ik hoor hem een beetje smakken. En na een paar minuten hoor ik een mini boer. "Alhamdoulilah" fluister ik. Ik hoor nog een. Ik lach. Om het kleine geluidje dat hij maakt. Nourdinne kijkt ons blij aan. Hier word ik gelukkig van. Genieten met je gezin. Mijn dag kan niet meer stuk.

Ik leg hem voor zichtig terug in de kinderwagen. En binnen no time valt ie weer in slaap als we doorlopen.

-

We zitten in de auto. We waren nog naar de Primark en Ici Paris xl gegaan. Ik had een paar sieraden en oorbellen enzo gehaald bij de pri. En wat kleertjes voor Nasserdinne. Schattige Pyjama's voor me zelf die ik prachtig vind bij de Primark. Nog wat Kaarsen. En wat spulletjes van de schoonheids kant. Ik had nog een leuk blousje gevonden. En een paar simpele tshirt voor Nourdinne. En sokken, simpele enkelsokken. Voor nourdinne en voor mij. Wit en zwart. Wat op een of andere manier altijd kwijt raakt in huis. 
Bij de ici paris xl hadden we een paar geurtjes gehaald. En make up.

Nu zijn we onderweg naar huis. En ik ben kapot. Ik verlang zo erg naar mijn bed. Nourdinne is ook kapot.

"Moet je morgen werken?" Vraag ik. "Ja maar moet alleen een vergadering bij wonen en dan kom ik terug" "aah oke" "dan gaan we naar me ouders inshallah" "inshallah"

-

Ik voel een kus op mijn mond. Ik open langzaam mijn ogen. "Ik heb Nasserdinne melk gegeven en verschoont hij slaapt nu weer naast jeik ga nu snel naar werk ben binnen 2 uurtjes terug" zegt hij. "Mhmm heb je gegeten?" "Beetje maar ik moet gaan doei schat" zegt hij en geeft me nog een kus. Ik hoor hem de deur uit gaan. Met gespleten ogen kijk ik naar de digitale klok. En de cijfertjes die er op staan.

09:13 uur.

Ik draai me om en zie inderdaad nasserdinne als een roosje slapen. In geef hem een kus en Langzaam gaan mijn ogen weer dicht.

.
Ik voel iemand zitten aan mijn gezicht. Ik open langzaam mijn ogen en zie Nasserdinne lachend mijn gezicht verkennen. Ik glimlach. "Hey schatje" zeg ik. Hij glimlacht zijn tanden bloot. Ookal is er nog geen enkele tand te zien in zijn mondje. Ik grinnik. Ik pak zijn kleine handje en geef een kusje. Hij speelt met mijn vinger.

Veel beweegt hij nog niet. Hij kan alleen een beetje spartelen met zijn armen en beentjes. En een beetje voelen en verkennen met zijn handjes. Maar zitten ofzo kan hij nog niet. Dat komt inshallah nog wel.

Ik kijk op de klok.

10:31 uur.

Ik lig nog wat met Nasserdinne en speel wat met hem. Ik probeer hem ookal een paar dingetjes te laten doen zoals zitten maar hij valt de hele tijd om.

Ik zet hem in zijn box in de woonkamer. En laat hem spelen. Liggens spelen dan. Hoe je het noemt dan. Gewoon lekker liggen een beetje om zich heen kijken en bewegen met zijn benen en armpjes.

Ik begin ontbijt te maken. Lekker groot ontbijt. Dat verdienen Nourdinne en ik wel.

Ik leg alles klaar. En ik pak Nasserdinne. Ik praat en speel met hem. Ookal kan hij niks terug doen. Het is goed om met hem te praten.

Even later komt Nourdinne binnen. Hij knuffelt me lang en zoent me. Alsof hij me weken niet heeft gezien.

Daarna gaan we gezellig eten. En Nasserdinne valt weer in slaap..

✔️

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu