4 maanden later :
de afgelopen maanden zijn niet echt veel bijzondere dingen gebeurd.
Mijn verjaardag is geweest, nourdinne had een suprise party ook voor mij geregeld samen met Wissal en Marouane en Lamyae enzo al die mensen.
Het was echt super leuk. Ik ben nu 23 jaar oud. Het gaat allemaal zo snel. Mijn buik is ook echt gegroeid. Hoe klein het ook is, ik heb echt super veel pijn. En ik voel me elke dag wel een beetje beroerd.
Ik werk nog steeds, 3 dagen per week. Tot nu toe gaat het goed.
Nasserdinne groeit met de dag meer. Hij kan al een klein beetje lopen. Maar nog niet super snel maar dat komt nog wel. En praten doet hij veel meer. 60 procent van wat hij zegt verstaan we niet maar de rest wel.
Tussen Nourdinne en mij gaat het werkelijkwaar echt perfect. Sinds dat gebeuren voor zijn verjaardag is het anders. Maar veel beter.
We hebben nauwlijks ruzie, we zijn goed voor elkaar. Onze liefde voor elkaar groeit met de dag meer. Ik ben er blij om.
Ik kan het me niet beter voorstellen.
Met mijn moeder gaat het veel beter. Ze had voor jaren lang ruzie met haar zus. Allemaal door 'mijn vader'. Ze hebben het bijgelegd en ze hebben het goed gemaakt.
Mijn tante meskiena kan geen kinderen krijgen. Haar man heeft haar verlaten toen hij der achter kwam. Klootzak. Ik vind het echt erg voor haar. Ze verdient dit allemaal niet.
Ze is helemaal alleen, mijn moeder logeert bij haar en steunt haar heel goed. Ik ben daar blij om.
Ik ga ook zo vaak ik kan langs haar. Om haar gezelschap te houden. Alhamdoulilah.
Van mijn vader Ali hebben we nog steeds niks gehoord. En beter ook. Want ik sta het niet toe dat hij ons nog meer aanricht dan hij al heeft gedaan.
Met Marouane gaat het ook goed, hij heeft een oogje op Chaimae. Ookal heeft hij het nog niet toe gegeven. Ik zie het. Ik ben zijn kleine zusje. En ik ben van plan hun te koppelen. Want Chaimae zit hem ook echt zitten.
Met Wissal en Souhail gaat het ook goed. Salah word ook steeds groter Mashallah. We zijn nog steeds zo close als altijd en we doen veel samen.
Met Lamyae en mijn schoonfamilie gaat het ook goed Alhamdoulilah.
Yassira is al bevallen van een zoontje. Hij lijkt echt veel op Tarik. Ze komen in de krokus vakantie naar Nederland. En dan zie ik ze weer eindelijk!
Het is nu Januari. 2 weken geleden was het Nieuwjaar. We hebben met zijn allen Nieuwjaar gevierd en het was super gezellig!
Mohim. Nu ga ik verder met Koken, want Nourdinne kan elk moment thuis komen van zijn werk.
-
Ik haal diep adem. En blaas het uit. Dat herhaal ik elke keer weer.
Wat doe je me aan baby! Het doet zo veel pijn. Het zijn geen weeën. Want ik ben pas 4,5 maanden zwanger.
Het hoort er allemaal bij. Ik had dit ook in de zwangerschap van Nasserdinne. Elke moeder heeft dit gehad.
Ik zucht. Het is gelukkig al wat minder.
Ik sta met heel veel moeite op naar de keuken.
Ik pak een groot glas en vul het met water. Ik drink het helemaal leeg. Ik wrijf pijnlijk over mijn buik.
Ik zucht hard. Het is Zaterdag middag, Nasserdinne is zijn dutje gaan doen. En Nourdinne is boodschappen gaan doen.
Ik pak een warme kruik. En warm het op. Ik zet de waterkoker aan.
En ik begin allemaal fruit te snijden. En doe het in een grote kom.
Nourdinne komt binnen lopen met allemaal boodschappen tassen. Hoe kan hij dat allemaal dragen oh god.
Hij legt het neer en geeft me een kus op mijn wang. Hij komt achter me staan en zet zijn handen op mijn buik.
"Dankjewel voor de boodschappen"zeg ik zacht.
"Wanneer is de volgende echo?" Zegt hij. "Over 3 dagen" "Ik ga mee, ik ben van plan geen enkele echo te missen" ik glimlach.
"Wanneer kunnen we het geslacht zien?" "Als de baby juist ligt dan volgende week anders pas een paar dagen later" hij knikt.
"Heb je pijn?" "Ja heel erg" "Ga maar liggen ik ruim dit wel op" "Nee hoeft niet" zeg ik. Ik neem die adem en blaas het weer uit. Dat herhaal ik meerdere keren.
"Het gaat al wat beter, ik doe het wel" zeg ik en begin de boodschappen uit te ruimen.
Hij helpt me mee en hij doet toch het meest.
"Vandaag is het Zaterdag, zullen we langs mijn ouders gaan?" Vraagt Nourdinne.
"Als je je niet goed voelt blijven we thuis" "Nee nee we gaan, juist leuk" hij kijkt me ff aan maar knikt dan.
Als de hele keuken opgeruimd is doe ik nog lekker veel slagroom over mijn fruitsalade en maak thee voor ons beide.
Ik loop naar de woonkamer. Ik ga zitten en ik pak mijn fruitsalade. En zet de tv aan.
Nourdinne komt een stuk later naar beneden lopen met huiskleding.
Hij pakt een deken en doet het over ons heen.
Hij zet zijn arm om mijn middel en zo kijken we tv.
"Wat denk je dat het geslacht is?" Vraag ik aan hem.
"Ik weet het echt niet schat, ik hoop nog een jongen" zegt hij en kijkt me aan.
"Ik wil juist een meisje, ik wil zo graag een dochter!" "Inshallah schat, we gaan zoveel kinderen maken hoe jij wil" "Ik wil er minimaal 4 inshallah" hij grijnst.
Hij drukt een kus op mijn mondhoek. En trekt me wat dichter tegen hem aan.
We kijken nog een film en maken ons dan klaar om te vertrekken naar mijn schoonouders.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...