Chapter 66

3.1K 196 39
                                    

Rustig loop ik de trap af als ik eindelijk Nasserdinne heb laten slapen. Hij is een schatje maar is soms zo moeilijk.

Ik loop naar de keuken. En ik maak het eten af.

Nourdinne zou een half uur geleden al thuis moeten zijn. Ach ja, waar maak ik me zorgen om.

Ik leg alles voor hem klaar. Ik voel misselijkheid opkomen en ren naar de wc. Ik geef alles over wat ik heb gegeten. Ik spoel mijn mond. Ik ben zo misselijk.

Ik loop weer naar de keuken met barstende hoofdpijn. Ik maak het eten af voor Nourdinne.

Ik pak mijn telefoon der bij en ik zie geen enkel appje van Nourdinne, wat me bezorgder maakt. Maar nee, ik ga hem niet bellen of appen. Niks. Hij moet maar niet zo doen.

Als hij het goed wil maken moet hij maar naar mij komen.

Ik schenk wat soep voor me zelf in en ik loop vermoeid naar boven. Ik drink mijn soep helemaal op. Ik hoor beneden de deur open en dicht gaan. Nourdinne is dus thuis.

Ik leg mijn bordje weg en ik ga onder de deken liggen. Ik probeer mijn rust te vinden en in slaap te vallen.

Ik hoor de deur open gaan en ik doe snel alsof ik slaap.

Ik hoor allemaal geluiden. Ik kijk stiekem en ik zie Nourdinne omkleden. Gelukkig.

Ik doe alsof ik weer slaap en daarna hoor ik de deur weer dicht gaan.

Ik kan maar niet slapen. Het lukt maar niet.

Ik pak mijn telefoon en ik kijk maar mijn serie op Netlfix.

Ik zie een melding op mijn telefoon. Het is tijd voor het Isha gebed.

Ik sta snel op en loop naar de badkamer. Ik doe de wassing en poets meteen mijn tanden dat ik vergeten was.

Ik loop naar de slaapkamer en ik doe een abaya aan en een hoofddoek. Ik pak een gebedskleed.

Ik begin met bidden en Nourdinne komt de slaapkamer binnen.

Ik ga gewoon door met het gebed, ookal voel ik zijn blik branden.

Als ik klaar ben berg ik alles netjes op en ik loop naar de badkamer. Ik kam snel mijn haren en flos nog ff mijn tanden. Ik was mijn gezicht.

En ik loop naar de slaapkamer. Ik zie Nourdinne nog steeds op de zelfde positie zitten en hij kijkt me aan. 

Ik pak het kommetje soep dat ik nog op mijn nachtkastje had liggen.

Ik voel zijn blik branden maar negeer het en loop naar beneden. Naar de keuken.

Ik zie dat hij heeft gegeten maar niet heeft opgeruimd. Lekker dan.

Ik leg alles in de vaatwasser die al een beetje vol zit. En zet hem aan. Ik maak verder de hele keuken schoon en zet het overgebleven eten in de koelkast.

Ik doe het licht uit en loop naar boven. Ik ben zo vermoeid. Raar.

Ik doe alsof Nourdinne der niet is en ik ga in mijn bed liggen.

Ik voel Nourdinne nog steeds kijken.

"Amirah" zegt hij. "Mhm" zeg ik met mijn ogen dicht.

"Vergeef me aub" ik zucht met mijn ogen dicht.

"Het spijt me van gister, ik was gewoon een beetje.." "Jaloers?" Vul ik zijn zin in. "Ja" hoor ik hem mompelend zeggen.

"Sorry wollah, en dat ik je negeerde. Toen je die ene zin uitsprak werd ik zo boos, ik was zo boos op jou. Maar ik besefte later pas dat je gelijk hebt" "Zoals altijd" zeg ik zuchtend .

"Sorry" zegt hij smekend. "Oke oke" zeg ik zuchtend. Het was moeilijker dan ik dacht om hem te negeren.

Hij komt achter me liggen. En ik voel zijn armen over me heen.

Ik nestel me in zijn armen. Wat voelt dit o zo vertrouwd. Hij geeft me een paar kusjes.

"Slaaplekker prinses" hoor ik hem zeggen. "Ga eerst bidden en tanden poetsen voordat je hier komt slapen" zeg ik streng.

"Ja mamatje" zegt hij lachend en staat op.

Ik draai me om en val in diepe slaap met Nourdinne in mijn gedachten.

Morgen weeer werken..

-

Ik rijd naar mijn broers huis. Mijn moeder is daar nog steeds. En ze heeft op Nasserdinne gepast terwijl ik op werk was.

Ik klets nog wat met haar maar ik moet dan naar huis. Ik moet nog koken.

Ik neem Nasserdinne mee en rijd terug naar huis.

Nasserdinne is door de autorit in slaap gevallen en ik leg hem in zijn bedje. Ik kleed me zelf om en bid mijn gebeden.

Ik loop naar de keuken en begin te koken. Heerlijk.

Ik heb erge kramp. Ik moet deze week ongestelt worden, dus het zal dat wel zijn.

Ik maak een snelle soepje extra. Nourdinne komt pas straks thuis. Dus ik drink alvast een beetje soep om mijn buik te verwarmen.

Als ik de soep op heb ruim ik alles op en ga ik verder met het eten.

Ik voel me oppeens heel misselijk door de geur van het eten dat mijn neus binnendringt. Ik ren naar de wc en kots alles uit. Ik was mijn gezicht. Ik kijk of ik ongesteld ben geworden maar nee. Raar.

Ik ga in de tuin zitten om een beetje af te koelen en frisse lucht te hebben.

Na 7 minuten ga ik weer naar binnen. Ik ruim het hele huis een beetje op. Ookal is het huis netjes er valt altijd wel ergens iets kleins op te ruimen, en als ik opruim. Moet ik altijd alle details ook hebben gedaan.

Ik ga verder met het eten. Ik heb honger maar ik ben bang dat ik weer alles ga overgeven.

Ik hoor de deur open gaan dat betekent dat Nourdinne thuis is. Ik loop naar de gang en zie hem daar zijn schoenen uit doen.

"Salam houbi" zegt hij. "Salam" hij geeft me een kus. "Hoe was je dag?" "Normaal, die van jou" "Saai" ik grinnik.

"Kleed je om dan kunnen we gaan eten" "Isgoed, ik ga nog ff bidden" ik knik. "En kijk ook nog ff bij Nasserdinne of hij goed slaapt" hij knikt en loopt naar boven.

Ik loop naar de eetkamer en dek de tafel. Ik pak wat frisdrank en vul een kan met water en ijsblokjes.

Al snel komt Nourdinne naar beneden.

Hij kust me en kust me in de nek. En we gaan dan eten.

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu