Chapter 63

3.5K 196 22
                                    

"Rustig maar lieverd, rustig" zeg ik tegen Nasserdinne die maar door blijft huilen en huilen. Hij wil niet stoppen.

Nourdinne is boodschappen gaan doen. En Nasserdinne wil maar niet stoppen met huilen. Zijn tandjes beginnen te groeien en dat doet natuurlijk pijn bij hem meskien.

Ik lees zachtjes een surat voor.

Na 3 kwartier valt hij in slaap, en ik hoorde dat Nourdinne er allang al is.

Ik leg hem in zijn bedje maar zodra ik hem loslaat is ie weer wakker en begint weer met huilen.

Ik til hem weer op. "Rustig schatje, mama is hier" zeg ik.

Hij is moe maar hij wil in mijn armen blijven slapen meskien.

Eergister waren mijn moeder en broer bij ons komen eten. Echt super gezellig.

Gister was een rustig dagje. En vandaag komen Wissal en Souhail en hun kind bij ons eten. Maar ik kan pas koken als hij slaapt.

Ik kijk naar Nasserdinne. Hij slaapt nog steeds niet. Hij huilt nog steeds. Ik zucht.

"Pppaa" zegt hij. "Pppaa" zegt hij huilend. "Wil je naar Papa?" Ik loop naar beneden.

Ik zie Nourdinne tv kijken.

"Schat" zeg ik. "Ja lieverd?" "Hij wil niet meer stoppen met huilen en hij vraagt om jou" zeg ik.

"Pppaaaa" zegt Nasserdinne huilend. "Pppaaa" huilt hij nog harder.

"Geef maar" zegt hij. Hij neemt hem voorzichtig over. Meteen is hij stil als hij in de armen van zijn vader zit.

"Wat! Ik probeer hem al 2 uurtjes stil te krijgen en bij jou is ie meteen stil!" Nourdinne lacht. "Hij wil zijn papa" zegt hij blij.

Nourdinne kijkt zijn zoon verliefd aan. Ik kijk ze trots aan. "We hebben het goed gedaan he. Hij is echt een knapperd" zegt Nourdinne.

"Ja, maar wil je hem please bij je houden. Dan kan ik gaan koken want straks komen Wissal en Souhail" "Ja tuurlijk lieverd, wat ga je maken?" "Waar heb je zin in?" "Uhm, Couscous" zegt hij. "Isgoed" ik wil net weglopen.

"Kom is hier, ik wil een kus" zegt hij. Ik geef hem een kus. "Wil je aub hem laten slapen" "Isgoed" zegt hij.

Ik loop naar de keuken. Ik pak alvast de couscous en laat het alvast koken. Want dat duurt het langst. Het moet nog rijzen, koken, afkoelen bla bla.

Ik pak een snijplank en groenten die ik wil gebruiken. Ik snijd alles gooi het in de pan en laat het koken. Ik pak vlees uit de vriezer en laat het ondooien.

Ik snijd uien en laat het koken met rozijnen in een apparte pan.

Ik ruim het hele huis op en ik ga verder met koken.

-

"Kom binnen" zeg ik en pak Salah. Ik speel wat met hem. "Hij is echt een schatje!" Zeg ik blij.

Wissal en Souhail gaan bij Nourdinne in de woonkamer zitten.

Ik zie Salah gapen.

"Hij is moe he" zeg ik. "Jaa, ik ga eerst een flesje geven" zegt Wissal en ze staat op. We laten Nourdinne en Souhail achter in de woonkamer.

In de keuken maakt ze het flesje.

"En? Hoe is het leven?" Zegt ze. "Gaat goed" "Ja? En Met je moeder meskiena?" "Gaat goed alhamdoulilah steeds beter" "Mooi zo, ik wil bij der langs gaan binnekort inshallah" "Inshallah, wanneer je tijd hebt neem ik je wel mee" ze knikt.

"Hoe gaat het met opvoeden, van salah?" "Gaat wel alhamdoulilah, maar is natuurlijk heel zwaar" "Ja dat klopt maar ja, dat hoort erbij" "Zeker maar ik hou zoveel van Salah he" "Ja echt een schatje" "Waar is Nasserdinne?" "Hij slaapt met moeite, hij zit de hele dag te huilen de hele dag" "Meskiena, hoezo?" "Zijn tandjes beginnen te groeien en dat doet pijn" "oh zo, meskien. Gaat snel voorbij hoor" ik knik.

Ik check hier en daar bij de pannen. Terwijl Wissal haar zoontje een flesje geeft.

"Hoe gaat het tussen jou en Nourdinne" "Gaat heel goed" "Fijn" "Hij wil nog meer kinderen" zeg ik. "Serieus?" Ik knik. "Waarom niet?" "Ja ik twijfelde eerst een paar dagen. Maar heb toen gezegt dat ik het wel zou willen" "Zo leuk! Want jij grootste droom is toch om minimaal 4 kinderen te krijgen" "Ja klopt" "Zo leuk! Ik kan niet wachten" ik schiet in de lach.

Ik dek de tafel en zet de couscous op een grote bord.

"Roep jij ze ff, om te komen eten" ze knikt en staat op. "Ik ga eerst ff Salah in de kinderwagen zetten" ik knikt.

Ik leg alles op tafel en pak ook drinken. Al snel komen ze alle drie aan tafel. Nourdinne geeft me nog snel een kus.

We beginnen met eten. En kletsen over en alles en nog wat.

Ik ben sinds kleins af aan beste vriendinnen met Wissal. En Nourdinne sinds kleins af aan met Souhail. We hebben hun ook gekoppeld, iets na onze bruiloft. Cute!

"Het is heerlijk Amirah" "Dankjewel"

Nourdinne knipoogt naar me.

Na het eten ruimen Wissal en ik alles op.

We gaan dan bij de jongens zitten in de woonkamer.

We kletsen wat. En ik maak dan wat thee. Ik ga weer bij ze zitten.

Ik hoor Nasserdinne huilen. Ik sta op. "Laat mij maar" zegt Nourdinne  en loopt naar boven.

Ik ga zitten. "Souhail" zeg ik. "Ja" "Aangezien jij de beste vriend van Nourdinne bent, weet je misschien wat leuk is voor zijn verjaardag?" "Oh ja hij is over 3 weken jarig" ik knik.

"Ik weet niet man, jij bent zijn vrouw dus je weet het vast beter" "Jaa maar alsnog is lastig, want het meeste hebben wij al gedaan" "Aah zo, ik weet niet ik kan der wel achterkomen" "Hoe dan?" "Gewoon beetje stiekem vragen stellen enzo detective souhail" zegt hij stoer. Wissal en ik schieten in de lach.

"Ik weet het!" Zegt hij na een tijdje. "Wat?" Zeggen we tegelijk.

"Wahed goeie pijpbeurt en lange seks" zegt hij zonder schaamte. Wissal geeft hem een harde klap op zijn achterhoofd. "Wat?" Zegt hij onschuldig.

"Dat zeg je toch niet" ik schiet in de lach. "Ewa ja is wel de waarheid, ik zweer dat vind hij te gek" ik lach.

Nourdinne komt binnen met Nasserdinne. Meteen zijn we stil.

"Waarom zo stil oppeens?" We schieten in de lach.

We genieten van onze avond en chillen met zn allen.

Strijden voor Liefde (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu