"Dus jullie gaan naar Mekka?" "De haj periode van dit jaar is al over 2 weken, en dat is niet haalbaar voor ons, ook omdat het volgeboekt is. Dus wij gaan boeken voor volgend jaar inshallah" "Inshallah, echt leuk Mashallah ben trots op jullie" ik glimlach. "Wij willen ook gaan inshallah" "Wat houd jullie tegen dan?" Ze haalt haar schouders op.
We kletsen nog wat terwijl we onderweg zijn naar huis zijn. We gingen lekker ergens eten en bij kletsen.
Ik zet haar thuis af en rijd dan naar huis. Daar zie ik Marouane en Nourdinne Fifa 18 spelen. Ik geef ze beide een kus en leg hun eten dat ik van het restaurant waar ik was heb gehaald op tafel. Ik loop naar boven en kleed me om in huis kleding.
Ik pak 2 borden en 2 glazen en wat drinken en leg het voor hun neer. "Dankjewel schat" hoor ik Nourdinne zeggen. "Dankjewel zusje" hoor ik Marouane zeggen.
Ik glimlach en ga tussen hun in zitten. "Moet ik jullie ook nog voeren of blijven jullie maar spelen?" Ze lachen. Ze doen het op pauze en beginnen met eten.
"Uhm Amirah" zegt Marouane. Ik knik. En kijk hem aan. Hij lijkt wel zenuwachtig. "Ik moet je wat vertellen" "Ohja? Wat dan?" Vraag ik nieuwsgierig.
Hij krabt op zijn nek en legt het eten op tafel. "Zeg het gewoon a mattie" zegt Nourdinne. "Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt, zeg hett" hij kijkt me met een glimlach aan.
"Ik.. uhm.. ik wil Chaima haar hand vragen" zegt hij. "OMG! Dat is zo leuk! Ik ben zo blij voor je!!" Zeg ik oprecht blij. Hij glimlacht. Ik trek hem in een knuffel. "Eindelijk!" Zeg ik. Ze schieten in de lach.
"Ik kan geen beter vrouw voor je bedenken dan haar, zorg goed voor der he" zeg ik en geef hem een schouderklopje. "Zal ik zeker doen, ik hou echt van der" blij kijk ik hem aan. Ik weet hoe verliefd ze op elkaar zijn. Ik ben kapot blij voor ze!
"Dankjewel dat je er voor me bent" zegt hij. "Tuurlijk! Weet ze het al?" "Nee is een verrassing, haar ouders en broers weten het wel. En ze hebben me geaccepteerd" ik glimlach. "Ik ben oprecht blij voor jullie" hij glimlacht.
Ik leun met mijn hoofd op Nourdinne die ook breed zit te glimlachen. Hij is ook blij voor zijn beste vriend, zijn beste vriend en mijn broer gaat binnenkort trouwen Inshallah. Yes!
We kletsen verder, en geniet van een gezellige avondje met mijn broer en man..
-
Ik had nooit verwacht dat Nourdinne en ik nog op de bank zouden zitten met Mounir. De enige echte Mounir!
Hij is veranderd. Maar echt veranderd. Hij heeft een meisje ontmoet en is super verliefd op haar. Ik ben blij voor hem. Ik heb het hem vergeven. Nourdinne heeft er nog een klein beetje moeite mee, maar gelukkig doet hij wel gewoon beleefd. Daar ben ik blij om.
Hij heeft de hand van dat meisje al een maand geleden gevraagd. En ze gaan over 6 maanden trouwen Inshallah. En we zijn ook uitgenodigd. Ik ben blij voor ze.
Mounir en zijn verloofde Miryam. (Voor de oplettende lezers, kennen jullie haar nog?)
Ik leg de thee neer en schenk het in. Nourdinne knipoogt naar me en ik ga dan naast ze zitten."We zijn erg blij dat jullie naar onze bruiloft komen" "Inshallah" "Inshallah" zeggen ze tegelijk. En eerlijk is eerlijk ze zijn echt een leuk stel.
"Hebben jullie Amina nog gesproken?" Ik kijk naar Nourdinne. Die mij ook aankijkt. "Als er wat is kunnen jullie het zeggen, Miryam weet alles al" zegt Mounir en slaat zijn arm om Miryam. Ik glimlach kort naar ze. Hij is echt verliefd op der. En zij ook.
Nourdinne legt alles uit. En Mounir en Miryam luister aandachtig mee. We kletsen nog de hele middag door en ze gaan dan naar huis.
Wie had ooit gedacht dat wij nog vrede zouden hebben met Mounir? Juist ja.. niemand.
-
Hand in hand loop ik met Nourdinne uit het restaurant. "Ik ga eerst nog naar de wc" hij knikt. Ik doe mijn ding en loop dan weer terug.
Ik zie een meisje aandacht zoeken van Nourdinne op een sletterige manier. Maar Nourdinne lijkt er helemaal geen aandacht aan te besteden en negeert haar volkomen. Dats mijn mannetje..
Ik loop naar hem toe. Hij glimlacht als hij me ziet. Hij pakt mijn hand weer vast en hand in hand lopen we weer weg. Glimlachend kijk ik hem aan.
Ik ben zo trots op hem he. Ik hou zo veel van hem. We hebben veel meegemaakt. Maar het gaat alhamdoulilah nu goed. En ik hoop dat het ook zo blijft.
Ik ben gelukkig met mijn 2 prachtkinderen. Mijn moeder is gelukkig en is weer samen met haar zus. Mijn broer is er weer en gaat trouwen met de liefde van mijn leven. Wat wil ik nog meer?
Ik bedank Allah (god) met heel mijn hart. Dat ik het zo goed hebben kunnen volhouden. Dat Allah (god) mij zo veel Sbar (geduld) heeft gegeven. Ik bedank Allah (god) voor waar ik nu ben en voor waar ik nu sta..
Oké jullie moeten helpen!!! Verzin een leuke mooie titel voor een boek. PLEASE! Het heeft best wel met liefde te maken, maak ook met verraad, pijn bla bla bla bla bla. Pleaaaasssseee help me out, ik wil het boek sws deze week publiceren maar heb geen titel!!! Help meeeeeeeee
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...