Perspectief Amirah:
Zuchtend kijk ik voor me uit. Ik heb trek. Heel erg.
Nourdinne heeft mijn hand vast. Oppeens komt er een jongen binnen. Met een grote albertheijn tas en een witte tasje.
Ik ken hem niet. En heb hem ook nooit gezien. Oh ja wel! Op de bruiloft van Nourdinne en mij.
Hij groet Nourdinne en geeft hem de tassen. "Shokran broer" zegt Nourdinne. Nourdinne pakt een paar briefjes en geeft het aan hem.
"Hoeft niet" zegt hij. "Ik help je graag" zegt hij en geeft het terug aan Nourdinne.
Maar hij houd hem tegen. "Nee houd maar" zegt Nourdinne en gaat weer zitten.
Die vriend stelt zich zelf voor. En ik schud zijn hand. Is gewoon een goede kennis van Nourdinne.
"Maar ik moet gaan. Ik zie je nog wel Nourdinne. En beterschap Amirah. Layshafik" zegt hij. En groet ons.
Als hij weg is kijk ik Nourdinne vragend aan.
"Ik wou je hier niet alleen laten dus ik heb hem gevraagd eten enzo voor ons te halen" "Wat lief" zeg ik.
Hij pakt de tassen uit en ik zie allemaal friet, burgers, pizza. En danoontjes, fruit, water, yoghurt en dat soort dingen.
Samen eten we veel op. En Nourdinne ruimt dan alles op.
"Nour, weet je waar mijn telefoon is?" Vraag ik. (Nour is afkorting voor Nourdinne). "Ja volgens mij in de auto" ik knik.
"Ik ga het wel snel halen" zegt hij en staat op. "Dankjewel" zeg ik. Hij geeft me een kus en loopt weg.
Na een paar minuten zitten denken komt er iemand binnen. Ik kijk op en zie de dokter.
"Goededag mevrouw, gaat het al wat beter?" Vraagt hij. "Ja stuk beter, heb wat gegeten maar ik heb nog heel erge misselijkheid en kramp" "Dat kan wel kloppen ja, want uit je plas onderzoek staat dat je namelijk 2 weken zwanger bent"
"Echt?!" Hij knikt. Ik ben zwanger!!!!
"Omg!" "Gefeliciteerd, ik zou wel een afspraak maken bij de gynocoloog" ik knik.
"Heeft u het aan me man verteld?" Hij schud zijn hoofd. "Oke, aub nog tegen niemand zeggen ik wil het een verrassing houden voor zijn verjaardag" "Komt goed" "En hoelang mag ik nog hier blijven?" "Ik wil nog wel dat je hier een nachtje blijft, dan als het goed is mag je morgen middag weg" ik knik.
Ik bedank hem nogmaals en hij gaat dan weg.
Omg!
Besef dit ff
IK BEN ZWANGER!
Dit is zo goed nieuws. Met een brede glimlach wrijf ik over mijn buik.
Nasserdinne krijgt een broertje of zusje! En Nourdinne word weer vader! En mijn moeder kan er bij zijn, en en en.. ik ben gewoon zo blij!!
Ik ga Nourdinne later met het nieuws verassen inshallah.
Alhamdoulilah. Ik bedank Allah met een paar dua's.
Nourdinne komt binnen lopen.
Ik glimlach kort als ik zie dat hij mijn telefoon in zijn hand heeft.
"Dankjewel" zeg ik. En pak mijn telefoon. Hij gaat weer zitten.
Ik zie dat de batterij leeg is en ik zoek een oplader. Nope. Er is niks.
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomanceAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...