We zijn hier al 4 dagen en vandaag gaan we naar het huis van die ene vriend van hem. Die getrouwd is met een vrouw. En volgens mij is ze zwanger. Dat zei Nourdinne dan.
We zitten nu in de auto. De gehuurde Jeep. (Zie omslag voor wat ik aan heb). Een wit truitje tot iets boven mijn knieen. Met lange laarzen tot over mijn knieeen. Mijn haar los. Bijpassende tasje. En leuke sieraden en mijn zonnebril.
Ik geniet van het weer. Ik kijk naar Nasserdinne die om zich heen kijkt met zijn speentje in zijn mond.
Ik luister naar de muziek. Nourdinne die zich concentreert op de weg. We rijden langs een groot winkelcentrum. Het ziet prachtig uit.
Ik maak een snap van het uitzicht en de mal.
"Binnenkort gaan we daar naar toe Prinses" zegt hij. "Het is echt mooi ben benieuwd hoe het er van binnen uit ziet" hij lacht.
-
Nourdinne klapt de kinderwagen uit. En we lopen naar de voordeur. Een prachtig huis. Heel dubai is mooi en zit vol grote villa's. Wauw.
Een brede man doet open. Hij ziet er wel lief uit. "Nourdinne!" Zegt hij blij. Ze geven elkaar een mannelijke knuffel. "En jij bent zeker Amirah" zegt hij. En steekt zijn hand uit. Ik neem zijn hand aan. "Klopt" "Ik ben Tarik, ik heb veel over je gehoord" ik glimlach. "Waar is Nasserdinne" zegt hij. "Kom binnen" zegt hij snel er achter aan. We lopen naar binnen.
Hij loopt naar Nasserdinne. "Ewa knapperd!" Zegt hij blij. Hij tilt hem op. "Hij is prachtig Mashallah" zegt Tarik. Nasserdinne kijkt hem met open ogen aan. Hij zet zijn handje op zijn wang. En aait er over. Op zijn manier dan. We schieten alle drie in de lach.
Nourdinne slaat trots zijn arm om me heen. "Kom naar binnnen, laat jullie schoenen maar aan we gaan zitten in de tuin" zegt hij. We lopen achter hem aan. Het huis is van binnen nog mooier. Wauw.
We lopen door een schuifdeur. Dan zie ik een prachtige grote tuin. Wauw. We gaan zitten.
"Hoe gaat het met je Nourdinne" vraagt hij. Ze kletsen wat. Nasserdinne strekt zijn armen naar mij.
"Hij wilt jou" zegt Tarik. Ik neem hem over en kijk naar hem. Hij kijkt me met pretoogjes aan. "Mmmmmah" zegt hij. "Ma ma" zeg ik. "Mmmaahh" ik lach. Ik geef hem een kusje en aai over zijn handje.
Er komt een vrouw binnen lopen. Ze is echt mooi. Ze heeft der haren in een knot naar achter. En heeft een huisjurk aan. "Salam" zegt ze. Ze geeft Tarik een kus. Nourdinne een hand. En mij de gebruikelijke kusjes. "Wat een schatje" zegt ze. En aait over zijn wangetje. Nasserdinne lacht. "Ahw" ze gaat naast me zitten.
"Yassira, dat is Amirah, de vrouw van mijn vriend Nourdinne en dat is hun zoon" "MashaAllah" zegt ze. Ik glimlach.
Nourdinne en Tarik gaan weer diep in gesprek.
Yassira richt zich op mij. "Je bent een prachtige dame Masha Allah" zegt ze lief. "Shokran jij ook" Nu pas valt haar buik me op. Ohja ze is zwanger.
"Gefeliciteerd" zeg ik en kijk naar der buik. "Dankjewel, hoe oud is je zoontje" "bijna 8 maanden" zeg ik. "Masha Allah, je woont in Nederland toch?" Ik knik.
We kletsen veel. Oneindig lijkt het wel. Ze is echt een lieve dame!
Ze heet Yassira. Is 23 jaar. Ze proberen al 2 jaar kinderen te krijgen maar het is nu pas gelukt. Ze woonde vroeger in Belgie. Ze heeft Tarik ontmoet op een curcus. Beide haar ouders zijn vlak na hun bruiloft overleden. Ze had er zwaar mee. Maar Tarik steunde haar goed. Ze wonen al 3 jaar in Dubai. En ze zijn harstikke gelukkig. Masha Allah.
Ik heb der ook mijn verhaal verteld.
We hebben ook onze nummers en snapchat uitgewisseld.
-
Ik heb Nasserdinne zijn flesje gegeven. En heb hem laten slapen.
Ik help nu Yassira in de keuken. Ik zet al de worstjes en kippenboutjes op een groot bord. Zij pakt allemaal beleg. Ik snijd wat stokbrood. Ze pakt allemaal drinken en ik pak saus. Ik breng het een voor een naar de tafel in de tuin. Nourdinne schenkt me een knipoog.
Ik breng de rest en ook borden etc. Salade en nog loempia's. Ze heeft der uitgesloven meskiena. Ik klets nog wat met der en ruim de keuken op.
We lopen samen terug. Ik kijk nog bij Nasserdinne die op een ander bankje in de tuin slaapt.
We gaan zitten. "Bismillah" fluister ik.
Het eten is heerlijk. Het is super gezellig. Nourdinne straalt. Hij is blij om zijn oude vriend weer te zien.
-
We rijden weer terug naar huis. Het is laat.
Hij legt zijn hand op mijn boven been. "Vind je het goed als we morgen met Tarik en zijn vrouw naar het strand gaan?" Vraagt hij. "Jaa gezellig" "je kan het goed vinden met zijn vrouw he" "jaa een hele leuke vrouw". "Ik hou van je" zegt hij en zoekt naar mijn hand. Hij drukt een kus op mijn hand.
"Ik hou ook van jou"
-
Lachend geniet ik van de zon. Nasserdinne speelt met Nourdinne en Tarik bij het water. Ik zit naast Yassira. We kletsen over van alles en nog wat. Het is echt super gezellig.
"De stiefzusje van Tarik komt morgen" "Oh leuk, komt ze van Nederland" ze knikt. "Hoe oud is ze?" "Volgens mij 21" "Aah leuk" "Dit mag je echt tegen niemand zeggen en al helemaal niet tegen Tarik" "Je kan me vertrouwen" "Ik mag haar niet" "wie niet?" "Die stiefzusje van Tarik" "Waarom niet?" "Ze is zo sletterig en ugh. Ze mag mij ook niet en behandelt me alsof ik niks ben en zoekt zoveel aandacht van iedereen" "Oh, ja ik ken der niet dus ik weet niet wat ik van haar moet vinden" "Je ziet er wel morgen of overmorgen je gaat walgen" zegt ze lachend. Ik lach mee.
"Hoe heet ze?" "Amina" "Is ze mooi?" "Ik weet niet wat je mooi vind, ze is soms wel een beetje mooi door die kilo's make up maar mwuah"
"Ookal is ze de stiefzusje van mijn man ik mag der echt niet gekke heks, handek ze komt tussen jullie huwelijk net als wat ze bij andere mensen doet" zegt ze. Ik knik zacht.
We kletsen nog over van alles.
Ergens diep van binnen, ben ik best nieuwsgierig naar die stiefzusje.
******
Hee dames, eerste deeltje van 2018 yeah!
Maar er is echt iets vervelend, ik krijg veel berichtjes prive binnen. Echt super lief! Maar ik kan niet reageren. Dus denk aub niet dat ik jullie negeer.
Maar dat komt door dat ik dit account heb gemaakt met een oude email, die email gebruik ik niet meer omdat ik ook die code ben vergeten. Ik moet dus een activeringscode hebben om prive te berichten wat ik dus niet heb. Het spijt me! Maar ik negeer jullie echt niet. Ik heb alles gelezen echt!
Love jullie
JE LEEST
Strijden voor Liefde (VOLTOOID)
RomantiekAmirah, een jonge vrouw. Die getrouwd is en inmiddels al zwanger is. Maar wat als ze de hele zwangerschap alleen moet mee maken? Ze moet strijden voor liefde, liefde van der man, liefde van der broer, liefde van der ouders, liefde om der heen.. Me...