Navika

117 14 0
                                    

NAVIKA



"Navika, ako joj se odupremo ubrzo postaje nužda."

-Aurelije Augustin


Navika je tokom razvoja ličnosti  stečen oblik u različitim sferama života. Formira se dugotrajnim ponavljanjem, povezuje se s uslovljavanjem. Navike zavise od uvežbanosti, motivacije organizma  i veličine potkrepljenja.

Može uticati i na način mišljenja, posebno kod vrednovanja po estetskim i moralnim kriterijumima. Često se sreću kao posledica upotrebe različitih stimulativnih sredstava te postoje tipični rituali, a često i poremećaji ponašanja - posebno u sferi vaspitanja i sojilanog života.

"Navika je najbolji mogući sluga, ali i najgori mogući gospodar."

-J Jelinek

Jedan dan prosečnog čoveka protkan je navikama koje se često ne razlikuju mnogo od pojedinca do pojedinca, osim kada pričamo o ekstremnim slučajevima. Još u detinjstvu, naše dobre navike su nagrađivane jer su posmatrane kao lepo i poželjno ponašanje, s druge strane nepoželjno ponašanje bi trebalo biti kažnjivo kako ne bi stekli loše navike.

Ali šta se dešava kada niko ne zaustavi lošu naviku u najavi?


"Navike i rutina imaju neverovatnu moć da troše i razaraju."

-Henri de Lubac








Čuvajte se podmuklih navika,



čuvajte se ljudi koji su njima već zatrpani,



čuvajte se agresora.

AGRESOR  - (UREĐUJE SE) Where stories live. Discover now