Hairline fracture

123 8 2
                                    


The Rise and Fall of Lalisa Manopo

by Jillian Tayoe


Hello dear readers! It's my first write-up and I was told to write in English but since I'm a batang pasaway, bahalakayojan. [EDIT] Okay, our editor sent back my first draft telling me to italicize all Filipino words. Corny.

ANYWAY! Our batch is known for it's three Queen B's; beauty, brains and badassery. While the position for queen of beauty and brains may somewhat be interchangeable between the two Kims, Jenjie and Jisu, there has been only one student worthy enough to hold the position for badass queen. And that is none other than, the one and only, Lalisa Manopo.


... ... ...

Bago pa basahin ni Jenjie ang karugtong ng sinulat ni Jillian ay tumakbo na siya papunta sa class nila Jihyo.

Jenjie: JIHYO!!!! We need to talk...

Classmate na hindi kagandahan: Ayieee~~~!!! Sana all may jowa na lower year!

Jihyo: Hey, what's up? May klase ka di ba? What are you doing here?

Hahatakin ni Jenjie si Jihyo palabas ng kwarto at doon kakausapin. Ipapakita niya ang article na may picture ni Lalisa na malungkot sa rooftop.

Jenjie: I asked you nicely Jihyo? Dapat ba nagbeg ako? Why did you have to publish this?

Jihyo: Jenjie, you said you didn't want to get involved. And I never said na hindi ko siya ipupublish. And first of all, nabasa mo na ba?

Jenjie: I'm not reading this..

Jihyo: Jillian did a great job.

Jenjie: I'M NOT READING IT OKAY!!?

Lalakas ang boses ni Jenjie at maririnig ng mga nasa loob. Sisilipin silang dalawa ng mga kaklase ni Jihyo.

Jihyo: Kelangan mo siyang basahin, Jenjie. And please, kung sisigawan mo lang ako for no good reason, have the decency to do it in private. I'm going back to class. You should do the same.

Matatauhan si Jenjie. Nadala siya ng emosyon niya... Titignan niya ang oras.

Jenjie to self: 3:15PM... Walang klase si Lalisa ngayon...

Tatawagan ni Jenjie si Lalisa habang tumatakbo siya pabalik sa classroom niya. Magsasabi siya sa kay Sir Simon na pupunta siyang clinic dahil masakit ang dibdib niya (which is not entirely false). Pagkakuha niya ng bag niya ay saktong sasagot na si Lalisa.

Lalisa: Yow. What's up? Wala ka bang klase?

Jenjie: Bakit ang tagal mo sumagot? Nasan ka?

Lalisa: Nasa canteen. Bakit?

Jenjie: Dyan ka lang. Pupuntahan kita. Okay?

Nginuya Ngunit Hindi Nilunok!!! [COMPLETED]Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon