73. Fejezet

1K 101 53
                                    

Decemberben beköszöntött a tél, ami vastag, szürke hófelhőket hozott magával. Napokon belül az egész bírtok és a környező hegyek is mind fehérbe borultak. 

Természetesen idén is, mint az elmúlt években mindig, Lumpsluck ezúttal is karácsonyi bált rendezett. Ash néha elgondolkodott azon, hogy vajon más, korabeli normális emberek is ennyit szocializálódnak-e, mint ő, és a Roxfortos diákok. Végül arra jutott, hogy feltehetőleg nem.

Egy decemberi péntek reggelen, amikor Ash tetőtől talpig vastag köpenybe, a hollóhátas sálába és kesztyűbe bugyolálva ült le a Hollóhát asztalához, meglepetésére nem csak Sirius, de Lily is leült mellé.

- Meglep, hogy itt látlak. - pillantott Ash a vörös hajú lányra - Mi járatban errefelé?

-Jössz a karácsonyi bálra? - kérdezte vigyorogva.

- Nem én. - rázta meg a fejét a hollóhátas. A legutóbbi ilyen táncos förmedvény is az egyik legrosszabb élménye volt.

- De miért? - kérdezte irritálóan magas hangon Lily.

- Minek menjek? Egyrészről, amúgy sem hívtak, másrészről, más terveim vannak. 

- Igen? És mégis mi? - kérdezte a griffendéles.

- Például alszom. Vagy olvasok. Vagy céltalanul bolyongok a folyosókon, amíg el nem fáradok, és el nem tudok aludni. - sorolta Ash. 

- De ne már, gyere már. Mindig jó buli. - kérlelte a vörös a hollóhátast.

- Jah, jó buli. - dünnyögte Ash - Te amúgy is Potterrel mész, nem? 

Lily hevesen bólogatott a kérdés hallatán.

- Összejöttetek már? - hajolt át Ash válla fölött Sirius.

- Mi? Öhm, izé. - jött zavarba a griffendéles lány - Nem. Még nem, azt hiszem.

- Akkor siessetek, Holdsáppal fogadtunk, hogy még idén összejöttök. - mondta Sirius.

Lily erre nem mondott semmit, csak arca vett fel egy skarlátvöröshöz hasonló színt, majd jobbnak látta, ha inkább távozik.

- Gyógynövénytanon találkozunk majd. - mondta bizonytalanul, majd intett Ash-nek.

- Tényleg nem akarsz menni a bálba, vagy csak Lily-nek mondtad, hogy lerázd? - hajolt közelebb a griffendéles fiú.

- Igazából mindkettő. Amiket mondtam, azok igazak, szóval nem csak azért mondtam, hogy lerázzam. - vont vállat Ash, majd felállt az asztaltól - Jöttök gyógynövénytanra?

Sirius és Damien biccentettek, majd elköszöntek Perselustól és elindultak kifelé a dermesztő udvarra.

Ahogy Ash kilépett a főbejáraton, arcon fújta a jeges szél, aminek a hőmérséklete egészen csontjaiig hatolt. Még a vastag köpeny és a sál alatt is megborzongott. A trió gyors léptekkel indult el az üvegházak felé. 

§

Sötét varázslatok kivédésén a dementorok voltak az anyag. Ash visszaemlékezett arra az esetre, amikor még évekkel azelőtt járt kettő a Roxfortban, mivel egy áruló idéző tartózkodott az iskolában. Elevenen élt benne az emlék, ahogy a két magas, fekete lény belebeg az igazgatói irodába és a levegő szó szerin megfagy körülöttük. Akkor még nem gondolta volna a lány, de évekkel később az az élmény nagy segítséget nyújtott a sötét varázslatok kivédése beadandójában. 

Ash a sok beadandója miatt későig maradt a könyvtárban, kihagyva ezzel a vacsorát is. Éppen a Hollóhát tornyába osont fel hangtalanul, amikor kipillantott a negyedik emeleti folyosó egyik ablakán, és meglátott három alakot a Fúriafűz felé sietni. Ugyan a három diák messze volt, Ash mégis ismerősnek vélte őket. Tekintve, hogy a hold fényesen ragyogott, és fénye visszaverődött a fehér hóról, éjszakához képest egész világos volt.

A Múlt Árnyékaحيث تعيش القصص. اكتشف الآن