40. Fejezet

1K 80 40
                                    

Beköszöntött a tavasz. A gyönyörű, cseresznye illatú tavasz. Ash leírhatatlanul szerette ezt a pár hónapot, amikor az egész roxforti birtok virágba borul és előbújnak a kisebb állatok. Néha, amikor a tó partján ücsörögnek, a lány észrevesz pár mókust a fákon, és egyszer még egy sünnel is találkozott Hagrid kunyhója mellett.

Ahogy a hónapok egyre csak rohantak, lassan már éjszaka is kellemesen meleg idő volt. Ash egyre többször ücsörgött az ablakában, és kémlelte az erdőt, néha pedig még a Csillagvizsgáló Toronyba is felosont, hogy kicsit megcsodálja a csillagos eget. Mindig is odavolt a sok-sok csillagképért és szerette szabadidejében is figyelni és felfedezni azokat.

Aznap nagy nap volt a Roxfortban: az idei utolsó kviddicsmeccs. Ugyan Ash már az előző évben rájött, hogy a sport nem a legszórakoztatóbb esemény számára, de mivel Perselus szerette, ezért csöndben tűrte és végignézte az összes meccset. Idén, a legfrissebb állás szerint, a Mardekár vezetett. Ugyan Ash-t továbbra is hidegen hagyta az egész dolog, de vicces volt végignézni, ahogy két barátja vitatkozott a reggelinél.

- A Mardekár fog nyerni, Regulus sokkal jobb fogó, mint Potter. - mondta Perselus, miközben Ash lehuppant melléjük.

- Nem bírom Pottert, de egyértelmű, hogy mi nyerünk. - tette karba kezeit Lily, és színlelt sértődést.

- Csak nem a mai meccsről van szó? - kérdezte unottan Ash, miközben megvajazott egy pirítóst és teát töltött magának-

- De. Te kinek drukkolsz? - szegezte neki a kérdést Lily szúrós szemmel.

- Srácok, ez engem annyira hidegen hagy, hogy... - kezdte volna Ash, de barátai egyszerre vágtak a szavába.

- Kinek Drukkolsz!? - kérdezték egyszerre, meglehetősen hangosan, mire konkrétan mindenki a nagyteremben feléjük fordult.

- Muszáj választanom? - nézett rájuk könyörgően, mivel tudta, hogy a másik úgyis meg fog sértődni.

- Igen, muszáj - vágta rá Lily - válassz.

Ash egy pár pillanatig gondolkodott, majd válaszolt.

- A Hollóhátnak.

Két barátja pislogott még párat, majd egyszerre ugrottak fel és indultak ki a nagyteremből.

- Valami rosszat mondtam? - nézett Damienre, aki csak vállat vont.

Mivel Lily-ék azonnal kivonultak a lelátókra, és helyet foglaltak a pálya két ellentétes oldalán, Ash úgy döntött, hogy inkább a Hollóhát lelátójához ül le Damien kísértében.

§

Regulus tényleg jó fogónak bizonyult, de Potter mégis előbb elkapta a cikeszt és majdnem háromszáz ponttal ők lettek idén a kviddicskupa nyertesei. Mivel Ash-nek nem volt kedve végighallgatni vörös hajú barátnőjének a lelkendezését, inkább gyorsan megkereste Perselust, és Damiennel együtt a hármas levonult tó partjára. Lily csak órákkal később érkezett meg, euforikus hangulatban.

Mikor már sötétedett, a négyes bevonult a nagyterembe vacsorázni. Mivel már csak közel egy hónap volt vissza a nyári szünetig, a kis csapat beszélgetésének témája ekörül mozgott.

- Ash, te végül mit kezdesz magaddal? - kérdezte Perselus.

A lány Lily-re pillantott, aki vette a lapot és bólintott.

- Szerintem anyáék megengedik, hogy nálunk maradj. Tényleg, tavaly miért nem jöttél hozzánk?

Ash lesütötte a szemét, mivel remélte, ez a téma nem fog előkerülni. Szégyellte a gyerekességét, és még mindig, majd' egy év távlatában is nehezére esett bevallani az igazságot.

A Múlt ÁrnyékaWhere stories live. Discover now