79. Fejezet

1K 100 54
                                    


Ash júniusa tökéletesen indult. A régi négyes újra együtt volt, emellett néha Sirius is és a tekergők is csatlakoztak hozzájuk. A hollóhátas Jameséket is nagyon megszerette az eltelt pát hónap alatt és örült, hogy végre békében bírtak lenni Perselus mellett, sőt, még hozzá is szóltak. Remus kifejezetten megtalálta a hangot a mardekárossal, amin Ash nem volt meglepve, tekintve, hogy elég sok mindenben hasonlítottak egymásra. 

A hoppanálás vizsga június első hetében történt meg az egyik csütörtöki napon. Dupla bájitaltanon Ash legnagyobb meglepetésére, egyedül ült a tanteremben. Feltehetőleg mindenki betöltötte a csoportjából a tizenhetet, így mindenki vizsgán volt. Ash ennek ellenére jól elbeszélgetett Lumpsluck professzorral.

Hasonló volt a helyzet sötét varázslatok kivédésén, bár ott már megjelent egy-két ember, köztük Perselus is. 

- Na, hogy ment? - pillantott fel Ash a mellé leülő mardekárosra.

- Átmentem. Jamest viszont meghúzták. Hátramaradt az egyik körme. Most Peterrel a Gyengélkedőn várják, hogy Madam Pomfrey visszanövessze. 

- Ennyiért meghúzták? - hüledezett a hollóhátas.

- Ja, nagyon szigorúak és karót nyeltek.

Nem sokkal később befutott Lily is, aki boldogan huppant le Perselus mellé.

- Átmentél, gondolom. - jegyezte meg Ash.

- Aha. - bólogatott boldogan a griffendéles lány - Olyan király, hogy végre hoppanálhatok, ahova csak akarok. Te mikor teszed le majd a vizsgát?

- Jövőre szerintem. 

- Még kislány vagy hozzá. - böködte oldalba a mardekáros.

- Fogd be Perselus, Sirius is állandóan ezzel szekál. - nevetett Ash.

- Emlegettetek? - jelent meg hirtelen a griffendéles fiú Ash mellett.

- Csak azt mondom, hogy milyen rohadt idegesítő tudsz néha lenni.

- Én is szeretlek, drága. - karolta át a hollóhátast - Arról van szó, hogy még gyerek vagy? Hát igen, szar lehet, ha az összes barátod már érett felnőtt.

- Nem tudom miről beszélsz, van egy rakat barátom Lily-n és Perseluson kívül. - mondta nevetve Ash, amire csak egy nyelvkiöltést kapott a griffendélestől - Amúgy meg, ne akard, hogy nyakörvet vegyek neked, Blöki. 

- Muszáj így hívnod? - vágott fájdalmas arcot Sirius.

- Nem, a Bolhás is megteszi.

- Jó lesz az a Blöki. 

§

Ash a tó partján ücsörgött csöndben, amikor hirtelen valami nagy állat ráugrott. Először szívrohamot kapott, annyira megijedt, de amikor meghallotta az ismerős szuszogást és meglátta a fekete kutyát, azonnal megnyugodott.

- Szia Blöki, nem láttalak két órával ezelőtt. - mosolyodott el a lány. Ügyelt arra, hogy sose hívja Siriust a nevén, amikor kutya formában létezett. 

Ash felkapott a közelből egy botot, majd messzire elhajította. Sirius, vagyis kutya alakban Blöki egy darabig nézte a lányt amolyan 'mondtam már, hogy ne csináld ezt, mert nem tudok neki ellenállni' nézéssel, majd elrohant a bot után. A hollóhátas imádta ezt csinálni, mivel tudta, hogy állat formában megváltozik kicsit Sirius viselkedése és muszáj a bot után futnia.

A fekete kutya visszaloholt a lányhoz, ledobva az ölébe a botot. Ash kinyújtotta a kezét, amit a kutya egy meglehetősen lesújtó pillantással díjazott, de belerakta nagy mancsát a lány tenyerébe. 

A Múlt ÁrnyékaWhere stories live. Discover now