Rockwell - Somebody's Watching Me

59 7 3
                                    

Somebody's Watching Me to jedna z niewielu piosenek, które po latach stały się jeszcze bardziej aktualne niż były w czasie ich wydania. Zadziwiające, że zupełnie niechcący ewoluowała z opowieści o paranoi do komentarza na temat wielkich koncernów szpiegujących nas w Internecie i kolekcjonujących nasze dane, jakby to były jakieś znaczki pocztowe. 

Podmiot mówiący w utworze ma duży problem psychiczny polegający na nieustającym przeczuciu, że ktoś go obserwuje, o czym zawzięcie przypomina słuchaczom w refrenie. Niestety to tyle ode mnie, jeżeli chodzi o tekst, gdyż obawiam się, że omyłkowo podsumowałam go jednym zdaniem. Zdarza się. Z kolei w teledysku jest przedstawiona perspektywa owego paranoika, gdzie na każdym kroku zwyczajne przedmioty i ludzie przybierają w jego oczach formę upiorów- czyli widzimy po prostu nawiedzony dom. Ups, znowu to zrobiłam. No nic, zdarza się.

Rockwell wydaje się tylko niezłym wokalistą. Znaczy, wszystko jest w porządku z jego głosem, śpiewa czysto i w tonacji, jest nawet trochę aktorzenia, ale to jeszcze nic, w porównaniu do tego, co robi w refrenie! Wtedy dopiero pokazuje, na co go stać. Pokusiłabym się o porównanie do Michaela Jack- A nie, w refrenie serio śpiewa Majkelek. Cóż, zdarza się.


Gdzieś to już słyszałem!Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz