Simon & Garfunkel - The Sound of Silence

43 5 6
                                    

Dawno, dawno temu, w rozdziale trzecim tej książki czytaliście o takim śmiesznym panu, Paulu Simonie, który śpiewał nam w rytm bongosów o kryzysie wieku średniego. Tak, i co w związku z tym? Otóż... zbieżność nazwisk nie jest przypadkowa. Zanim Paul został umieszczony w różowym pokoju z dwumetrowym kolegą i trąbką, współtworzył w latach 60. jeden z najpopularniejszych duetów na świecie. Oprócz całkiem udanej kariery Simon i Garfunkel mają jeszcze na koncie całkiem udany utwór memiczny (który, trzeba przyznać, jest nawet całkiem udanym utworem samym w sobie).

Pisałam już to o wielu innych piosenkach, ale tutaj to zdanie pasuje jak nigdzie indziej- k a ż d y  zna The Sound Of Silence (również znane pod nazwą Hello darkness, my old friend). Strzelam, że z memów, ale ten kawałek był też wykorzystany w ogromnej ilości filmów i seriali. Zwykle pełni w nich funkcje komediowe i wyraża głębokie rozdarcie wewnętrzne osoby, która będąc w stanie upojenia alkoholowego, upadła i sobie głupi ryj rozwaliła. Lecz czy przez takie śmieszkowanie utwór ten nie został spłycony do bycia zabawnym tłem pod scenki komediowe? Czy przez takie memy ludzie przestali zastanawiać się nad pięknym tekstem The Sound Of Silence? Czyżby moim obowiązkiem nie było objaśnienie tego arcydzieła i jego interpretacja? Tak, myślę, że to dobry krok. Należy edukować ludzkość, choćby w liczbie 15 osób, które to czytają.



The Sound Of Silence opowiada o śnie Simona, w którym coś go tepnęło w tłum czcicieli wielkiego neonu. On mówi do nich "niee, niee!", a oni mówią, nie mówiąc. Na koniec znaki gadają coś o dźwięku ciszy. I nastaje cisza. Kooonieeec.

Przeczytałam o tym utworze artykuł na anglojęzycznej Wikipedii oraz jego interpretację na Geniusie i nadal nie ogarniam. Mogę Wam tylko powiedzieć na czuja, że w The Sound Of Silence Paul radzi, żebyśmy częściej się przymknęli i wysłuchali drugiego człowieka. Ja z kolei radzę Wam, żebyście koniecznie posłuchali powyższej piosenki, bo jest przepiękna.

Gdzieś to już słyszałem!Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz