,,Proč byste zrovna vy chtěli zachraňovat prince?" Nechápala Layla. ,,Jaké k tomu máte důvody?"
,,Já nemám co dělat," pokrčila Ferox rameny. ,,Žiju sama a kradu, abych se uživila. Tohle zní jako parádní dobrodružství."
,,Já jdu protože..." Začal Werric, ale pak se zarazil. ,,No, to je jedno."
Layla obrátila oči v sloup. ,,Proč mám pocit, že vždycky mluvíš s někým, kdo tu ve skutečnosti není?"
Werric se jen přátelsky usmál.,,Já jdu... Protože je to správné" řekla Kunna. ,,A než něco řeknete, tak taky proto, že nám asi bude vděčný, ne? Což znamená, že by nám snad mohl dát nějaké... Peníze."
Layla si uvědomila, že všichni zloději v místnosti jsou vyhublí na kost, ale Kunna samotná vypadala, jako kdyby se měla co nevidět rozplynout. Pravděpodobně také kradla, aby se uživila, ne proto, že by ji to nějak bavilo. Taky jí to sršelo z očí-měla jiný postoj a jiné vyjadřování než ostatní, kteří vypadali, že jim zločiny nějak zvlášť nevadí.
,,Já jdu, protože se opovážili nás přepadnout a někoho unést," zavrčela Enyo.
,,A já jdu s ní," dodal Maccius vesele. ,,Jako vždy."
Enyo obrátila oči v sloup a odfrkla si.,,Vidím, že všichni máte velmi pádné důvody," poznamenala Layla. ,,Ale já ne. Já bych se mohla otočit a odejít."
,,To by bylo trochu neslušné," řekla Kunna a naklonila hlavu na stranu. ,,Vydal se tě zachránit až do Smrťákova. Asi mu na tobě záleží, ne?"
Ferox se zazubila a něco zašeptala Macciusovi, který souhlasně přikývl a tiše se zasmál.
Layla přimhouřila oči. ,,Nevím, co to do něj vjelo," řekla pomalu. ,,Skoro ho neznám. Nemám potřebu ho zachraňovat."
A v tu chvíli se ozvala Královna. Vyčítavě zakrákala a upřela na Laylu inteligentní pohled.
,,Ale ne, ty taky?" Zasténala Layla. Královna přišla blíž a zatahala ji zobákem za srst.
Layla obrátila oči v sloup. ,,Vždyť my ani nevíme, kde je," zabručela, což ostatní brali očividně jako její neochotný souhlas s touto výpravou. Uvědomila si, že se setkala s těmi příjemnějšími obyvateli Garmoru-kteří nejsou vraždící maniaci a kradou hlavně proto, aby nezemřeli hlady. A i přes skutečnost, že takhle trpěli kvůli Aurinově sestře, chtěli ho jít zachránit.
,,My se v Garmoru nevyznáme," řekla Enyo. ,,Ale vy ano. Můžeme vám ukázat místo, kde nás přepadli. Pokud ho najdeme, samozřejmě, to je věc druhá."
,,Taková věc se dlouho neutají," přemítala Ferox. Srst měla nyní zbarvenou do jasně bílé, jako vločky vířící venku za okny. ,,Ať už ho chytil kdokoliv z gangů, brzo to vypluje na povrch. V Garmoru se neutají nic. Pokud teda nezabráníš tomu, aby to nikdo nemohl vyžvanit."
Všem bylo naprosto jasné, co tím myslí.
,,Možná budou chtít zabít ty dva," napadlo Werrica a trhl hlavou směrem k Enyo a Macciusovi. ,,Byli tam s princem a jestli ti, co je napadli, chtějí udržet prince v tajnosti, určitě budou chtít zabít všechny svědky."
ČTEŠ
Eldiara: Bílá Vrána✓
FantasyČerná ovce rodiny. Bílá vrána mezi černými. Tak jsem se vždycky cítila, byť to byla z velké části moje chyba. Ale nebyla jsem ochotná, si to přiznat. ✴️✴️✴️ Layla, mladší sestra královny Arcalimy, se vždycky...