48.Hádky s Vládci

135 25 25
                                    

Faezana a Kaulevan sedící vedle ní, upírali svůj pohled k místu, kde se to je hemžilo vlky. Ve vzduchu létaly kameny, dřevo a železo a všude znělo pokřikování rozkazů.

Základny měly být tři, rozestavěné podél celé délky místa, kde kdysi bylo Lávové moře. Chtěli mezi nimi i postavit nějaké hradby, ale Faezana si nebyla jistá, jestli na to budou mít dost času.

Nevěděla, kdy lvi zaútočí a jestli stihnou všechno postavit. Kdyby nebyla tak omezená časem, nikdy by nedovolila svým stavitelům požívat magii, ale bohužel se k tomu musela snížit.

,,Co špehové?" Zeptal se šedý Vládce.

Faezana přimhouřila oči. Tuhle otázku si kladla také a odpověď jí dělala starosti. ,,Ještě se nevrátili. Ale to nevadí. Můžeme dost zjistit díky tomu vězni."

,,Nevypadal, že by si chtěl povídat," poznamenal šedý vlk.

Faezana se na něj tvrdě podívala. ,,Tak ho k tomu přinutíme. Ty máš přece v zálibě všechny roztodivné, nebezpečné nástroje, no ne?"

Kaulevan jí věnoval děsivý úsměv.

Faezana ho neměla ráda. Co hůř, nevěřila mu, což nebylo zrovna vhodné, vzhledem k tomu, že byl Vládcem a v jeho tlapkách byl osud Lávové země. Ale aspoň se vyznal v technologiích, což bylo víc, než mohl tvrdit kdokoliv z těch jiných Vládců.

,,Já s tím nemám problém," prohlásil Kaulevan.

Faezana mávla ocasem, pohled pevně upřený k pracujícím vlkům. ,,Nemusíme hned teď," řekla. ,,Místo toho mi řekni... Co ta tvoje... Jak jí říkáš?"

,,Subjekt 385," odpověděl Kaulevan pohotově, jelikož mu okamžitě došlo, o  kom řeč.

,,Ano, ta," souhlasila Faezana. Přirozeně věděla, co Kaulevan udělal právoplatné dědičce pozice Vládkyně Jaribovců. A zásadně s tím nesouhlasila, ale ve výsledku se ukázalo, že ta malá vlčice je vcelku užitečná. Poté, co jí Kaulevan trochu... Upravil. ,,Takže. Už udělala to, co měla?"

Kaulevan pozvedl bradu a Faezana si v duchu odfrkla. ,,Zachytila jejich stopu v Garmoru. Její plán je, zaútočit na Smrťakov vzducholodí a zatímco jí zločinci zničí, ona snad vyžene z úkrytu Chřestýše a zajme ho."

Faezana se na něj podezíravě podívala. ,,Snad?" Řekla. ,,Už minule jí uprchl. Chceš snad říct, že se to stane znova?"

Kaulevan se zatvářil uraženě-pravděpodobně se cítil ublíženě při poznámkách k jeho výtvoru. ,,Vyhnala ho z Misidiru-to je víc, než zvládli tví vlci."

Faezana se zamračila a radši nic neřekla, protože věděla, že Kaulevan má pravdu.

,,Dorazila už generálka Mžiky?" Zeptal se Kaulevan, aby změnil téma.

,,Ne," zabručela Faezana. ,,Doufám, že přijde co nejdřív."

Kaulevan se zatvářil nepřesvědčeně. ,,Je dobrý nápad, svěřovat velení armády zrovna jí?"

,,Bude pořád podléhat mým rozkazům," připomněla mu Faezana. ,,A navíc-znáš snad někoho lepšího? Ve výcviku mých vojáků se docela osvědčila."

Kaulevan se pořád tvářil, jakoby se ho snažila přesvědčit, že nebe je zelené. ,,Jenže je dost staromódní... A taky byla zločinec. A válka gangů se vůbec nedá srovnávat s válkou mezi zeměmi."

,,Ale pořád je to aspoň nějaká válka," odsekla Faezana podrážděně. ,,Nemyslím si, že zrovna ty bys věděl o řízení války něco víc."

Eldiara: Bílá Vrána✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat