108.Poznání

88 23 5
                                    

,,Víte, co by se hodilo?" Ozval se Werric.

,,Aby konečně ostatní přestali kecat?" Nadhodila Layla.

,,Tohle si beru osobně," zavolal Python.

,,Ne," zavrtěl Werric hlavou. ,,Ale vědět, kam vlastně máme namířeno. Nemůžeme vymýšlet, jak se vyhnout nějakým potížím, například vojskům, když ani nevíme, kam jdeme a jestli to bude třeba. Nevíme, jestli se máme někde zastavit, abychom nabrali zásoby a tak dále."

Layla se na něj zamyšleně podívala. Měl pravdu. Putovali prakticky naslepo, vedení jen vránami, aniž by věděli, kam vlastně jdou.

,,Mám nápad," ozval se Aurin. ,,Už jednou to vyšlo, možná to vyjde zas."

,,Tak do toho," dobírala si ho Ferox. ,,Ohrom nás."

Aurin se na ni sebevědomě podíval a zastavil se.
,,Královno, Jizvo?" Zavolal a obě vrány se k němu zvědavě otočily. Královna seděla Layle na zádech, jako obvykle a Jizva poletovala kolem nich-většinu času se držela vysoko na obloze, jako bílá tečka na pozadí černých mraků a Laylu uklidňovalo vědomí, že jakékoliv nebezpečí uvidí na míle daleko. Ne, že by jim to k něčemu bylo-tady stejně nebylo, kde se schovat.

Aurin se podíval na popelavou zemi u svých nohou a začal do ní tlapou něco kreslit.

Layla se zamračila a přišla blíž, aby se na to podívala. Prvně v čmáranicích, které Aurin neobratně kreslil, nerozeznala nic důležitého, dokud si neuvědomila, na co se dívá.

,,Mapa Eldiary?" Řekla překvapeně.

,,Tak zjistíme, kam vlastně máme jít," vysvětlil Aurin, aniž by odtrhl pohled od země. Většinu mapy jen lehce načrtl, zatímco s Lávovou zemí si dal více záležet, zaměřil se na každý drobný detail.

Kolem nich se mezitím shromáždili ostatní, Python provokativně žvýkal kus masa Layle přímo u ucha, až Layla musela přemáhat nutkání ho něčím praštit.

Nakonec Aurin ustoupil a vyhledal pohledem dvě vrány, které se snesly blíž. Královna se zvědavě sklonila k mapě, zatímco Jizva si ji pyšně prohlížela.

,,Kam nás vedete?" Zeptal se Aurin.
Královna zvedla hlavu, zakrákala a pak natáhla jeden pařát a zabodla ho do země.
Chvíli nikdo nevěděl co říct.

,,Hm, asi to nefunguje," zamručel Alakin. ,,A já myslel, že ty tvoje vrány jsou chytřejší, Laylo."

Královna ho probodla pohledem a poklepala drápem na to samé místo-úplně mimo mapu, směrem na severovýchod, nedaleko Lávové země.

,,Eh, myslel jsem to tak, že nám ukážeš, na jaké místo v Eldiaře máme jít," snažil se jí to Aurin vysvětlit.

Královna netrpělivě zakrákala a podívala se na Starliu a Kelnana.

,,Já myslím, že nám to už ukázala," poznamenala Oltiris. ,,Lví říše se nachází za Lávovou zemí, no ne?"
Všichni se na ni udiveně podívali-zaprvé proto, že poprvé přišla s něčím, co dávalo smysl a zadruhé proto, že je ohromila ta představa.

Layla se podívala na Starliu s Kelnanem, kteří si vyměnili zamyšlený pohled.

,,Ne do Kalosiru?" Ujišťoval se Aurin.
Královna rázně zavrtěla hlavou a poklepala drápem o zem.

,,A co tam budeme dělat?" Zkusil to Python, ale Královna se zmohla jenom na horečné zakrákání.

,,Starlio, dokážeš nám nakreslit mapu Měsíční země?" Zeptal se Werric.
Fialová lvice se zamračila. ,,No, asi..? Naše mapa je mnohem složitější než ta vaše."

Eldiara: Bílá Vrána✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat