"Bir erkeğin gücü bir kadına yenildiği zaman belli olur..."
Panda misali koltukta bir sağa bir sola dönüp oflarken diğer yandan da bizimkilerin konuşmalarını dinliyordum.
"Şimdi sen abi misin?"
Buğra, dün akşamdan beri üzerinden atamadığı şaşkınlığını sorusu ile dile getirirken Emre Can kafasını salladı.
Abisinin yanında oturan Mert Can, eliyle gözlüğünü düzeltip kibar bir ses tonunda konuşmaya başladı.
"Yaş olarak evet. Ama akıl yaşı olarak ben büyüğüm."
"Sus lan!"
Mert Can, Emre Can'a bir geri zekalıya bakar gibi bakarken, "Çok ayıp." dedi.
"Lan kelimesi hiç hoş bir kelime değil. Seni kibarlığa davet ediyorum, abi."
Emre Can, Allah'tan sabır isterken Ali Abi babacan bir tavırla, "Tatlı şey..." diyerek söze başladı. Mert Can uzaylı görmüş gibi ona bakarken devam etti.
"Senin yaşın kaç bakalım?"
"Sekiz."
Barış Abi, "Oğlum bu bebe ya la!" diyerek biranlık şaşkınlığını belli ederken Mert Can kaşlarını çatarak ona baktı.
"Bebe, sıfır ve beş yaş arasında olanlara denir. Ben sekiz yaşında olduğum için bu kelimeyi üzerine alınmıyorum. Ayrıca bebe değil, bebek. Türkçemizi güzel kullanın, lütfen."
Barış Abi anlamayan gözlerle bakarken, "Dua et manitam bir şeyler anlatıyor. Yoksa sana laf atardım, sekiz yıllık bebe." dedi. Gaye'ye hayran hayran bakarken devam etti.
"Bu dünyada Barış Akın'dan daha mükemmel biri varsa oda Gaye Akın."
"Yanlız benim soyadım Özdemir."
"Şimdilik..."
Gaye hafifçe tebessüm ederken Barış Abi düştün değil mi der gibi bakıyordu.
"Abi?"
"Ne var la?"
"Arkadaş çevrenin zeka seviyesi benim yaşımdan küçük."
"Mert Can? Sana daha önce evlatlık olduğunu söylemiş miydim?"
Mert Can aniden sinirli bir şekilde bakarken Emre Can, "Seni leylekler getirdi." diyerek çocuğu sinir ediyordu.
Oturduğum yerden kalkıp abimin yanına otururken deniz gözlüm gülerek bana baktı.
"Bana Emre Can gibi bir abi olmadığın için teşekkür ederim, abi."
Abim başta şaşırsada gülerek burnumu sıktı.
"Bir abin olduğunu hatırladın mı sen cadı?"
"Sende bir kardeşin olduğunu hatırladın mı?"
"Mantıklı yerden vurup beni haksız duruma düşürme hanımefendi."
Maviş maviş bana bakan abim elini omuzuma atarken ona koala gibi sarıldım.
"Bana video içeriği lazım."
Barış Abi'nin cümlesi üzerine Emre Can şaşalı bir şekilde ayağa kalktı.
"Maydanoza gel abisi. Ne vereyim abime? Mahalleye uyku hapı içerelim?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Düşman Mahalleler
Чиклитİki düşman mahalle. Lodos ve Samyeli. İki düşman mahallenin iki ayrı reisi. İnsanlara göre sıradan bir şey gibi gelsede onlara göre reislik yürek meselesiydi. Düşman iki mahalle olsalar da hiçbiri düşman olmayı zerre istemiyordu. Fakat onl...