"Davetsiz misafir..."
Yazar Ağzından
Kahvede uzun süredir bir sessizlik hakim olurken kahvenin kapısı saniyeler içinde öfke ile açıldı.
Sert bir şekilde duvara çarpan kapı küçük bir gürültü çıkarırken Hasan Dede hiddetle içeri girdi.
"Bu görüntünün hesabını kim verecek, Cengiz?"
Oğlu ve torununun yanında oturan Cengiz elini masaya vurarak ayağa kalktı.
"Bre edepsiz adam. Bu nasıl bir terbiyesizlik?"
Hasan ve Cengiz birbirlerine öfke ile bakıp laf dalaşına girerken onları susarak izleyen dört kişi umutsuzca bakıyordu.
Deniz'in mavi gözleri çaktırmadan Emre'yi bulurken Emre de aynı şekilde Deniz'e döndü. İki genç bakışları ile anlaşırken Hasan Dede'nin sesi kahveyi doldurdu.
"Senin kendini bilmez torunun dün ev bastı ev! Birde bana dersin edepsiz diye! Torununa bak sen. Torunuma askıntı olduğu yetmiyor birde kızı evden götürüyor! Asıl edepsizlik kimin Cengiz?"
Cengiz hiddetle torununa bakarken Deniz kaşlarını çatarak yaşlı adama baktı. Yaşlı adama az önceki lafı için ağzının payını verecekti ama ondan önce Emin söze girdi.
"Deniz oğlumuz edepsizlik yapacak bir şey yapmadı baba. Çocuk edebi ile kızımızı istedi. Bizde aynı şekilde kızımızı verdik. "
"Bana düşman mahallenin zibidisini mi savunuyorsun Emin?"
Oğluna edilen hakarete boyun eğmeyen Vural olduğu yerden söz hakkı aldı. "Benim oğlum zibidi değil!" dedi öfke ile. Ve oğluna bakıp elini oğlunun omzuna koydu.
"Oğlum ne yaptıysa iyi yapmış. Kendine yakışanı budur. Ben sonuna kadar arkasındayım."
Cengiz öfke ile Vural'a dönerken oldukça sinirliydi. "Vural!" dedi öfke ile. Vural başını dik tutarak oğlunun omzundan elini biran bile hiç çekmedi.
Vural bir baba olarak oğlunun sonuna kadar arkasındaydı.
Sessizliğini koruyan Emre dalgın dalgın Vural ve Deniz'e bakarken başını öne eğerek hafifçe tebessüm etti. İçinde bir yerde kırık bir çocuk gün yüzüne çıkmıştı.
"Ben Kumsal'ı sizden istedim Hasan Dede. Kumsal'ı büyüten ona baba olan Emin Amca'da sağ olsun kızını verdi. Kusura bakmayın ama sizin rızanızın olup olmadığı umurumda dahi değil."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Düşman Mahalleler
ChickLitİki düşman mahalle. Lodos ve Samyeli. İki düşman mahallenin iki ayrı reisi. İnsanlara göre sıradan bir şey gibi gelsede onlara göre reislik yürek meselesiydi. Düşman iki mahalle olsalar da hiçbiri düşman olmayı zerre istemiyordu. Fakat onl...